Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forkert rotor ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har lidt tændingsproblemer. (udsættere på cyl 3 og 4 ved lave omdr.) Eneste fejl jeg lige kan finde er måske min rotor. Den har en modstand på 5 M Ohm i stedet for 5 K Ohm. Jeg havde en sprit ny liggende, den har osse en modstand på 5 M Ohm??
Det er en AD motor med standart fordeler, og denne rotor: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=BOS-1-234-332-215

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er ikke bare ventilerne der står lidt stramt på den side af motoren?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej. Har været dem alle igennem. En tændindspistol på kablerne til 3 og 4 viser osse meget lidt "aktivitet" ved omdr under 2800.

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvorfor skulle en rotor, som drejer 360 grader, kun give gnist i 50% af omgangen?? Lyder ikke logisk. Tjek tændør, samt kabler. Evt. byt rund på disse, og se om problemet flytter med, eller bliver...

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok. Har du byttet rundt som der foreslåes, eller målt kablerne igennem?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har sat 4 nye rør i, det hjalp ikke. Byttede kabler, 1 med 3 og 2 med 4. Hjalp heller ikke. Stadig cyl. 3 og 4 der driller. Ved tomgang kommer cyl 4 kun med et enkelt blink på pistolen en gang imellem. Der kan gå 5-10 sek mellem. Ved ca 2000 omd forsvinder cyl 3 osse, med kun i 1-2 sek. Ved jeg har en komplet fordeler på loftet. skal lige have fundet den og prøvet. har lige prøvet at lode en kobbertråd på rotoren så den havde 0 Ohm, det hjalp heller ikke.

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Strømfordelerdæksel ? Mål det igennem eller byt til nyt.
Hjælper det heller ikke så prøv med en anden strømfordeler - der kunne være slid i akslen så den kun kører lige når den får nogle omdrejninger.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har skiftet fordeler, nu virker det, De "gamle" platiner kom med over. Der var meget slør i akslen på den gamle. Takker for alle de gode råd.

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake

Reply

You must log in to post.