Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Compufire - elektronisk fordelerløs tænding

(permalink) van_and Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
Jeg skal ha fat i det her Compufire, elektronisk fordelerløs tænding.
Men firmaet ligger i USA og sender umiddelbart ikke til DK.
Nogen der ved om der er et firma i DK som forhandler det, kan se på bugservice.dk at de har lidt signal giver osv. Men skal ha det komplette sæt.

Det er et bosch 009 anlæg der skal passe overens med.

Håber der er nogle som kan hjælpe, eller kender en der kan;)

(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det klarer du bare igennem dem her...

http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/
curth

-------------------------------------------

tlf: 26172817
(permalink) van_and Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak Curth
Ja det er nok den eneste løsning umiddelbart.
Havde håbet der var et dansk firma som handlede med compufire, men der er nok ingen udvej:)

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det mener jeg at Farmer gør

(permalink) van_and Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Okay, hvem er Farmer?
Har han et firma, eller får han dem hjem privat?

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Firma, prøv at skriv til ham
alstrup@post.opasia.dk

(permalink) van_and Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mange tak Hansen
Det vil jeg prøve

(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

men det er vel ikke fordelerløst hvis man bruger det med en fordeler?

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) van_and Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jo, du erstatter din originale strømfordeler med en hall eller induktiv giver, som giver signal til tændingsmodulet. Dette sidder i forbindelse med et DIS anlæg, altså 2 tændspoler, som tænder på 2 cylindre hver. Altså ingen fordeler.

(permalink) j454 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

kan du ikke smide et link op så man kan læse lidt om det for det lyder da spændene :-)

-------------------------------------------
http://vwbornholm.dk/default.asp?active_page_id=1 jon 25212572
(permalink) Racesplit Member
Skrev for 12 years siden | | | |

her er der lidt om den
http://www.compufire.com/vw-products-main.html

http://classicvwparts.dk/motor/taending/elektronisk_taending/elektronisk_taending_compufire_2352_da.html

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er sikker meget godt ,men helt fordelerløst kan man jo ikke kalde det

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) van_and Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hehe, hvorfor ikke?
Det kaldes DIS tænding, sidder på mange biler. Der er ikke nogen rotor, intet strømfordeler dæksel, altså fordelerløs.
Det eneste roterende du har er din signalgiver, og det kan du finde på selv den nyeste bil.

(permalink) van_and Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Racesplit
Siden du kender til systemet, ved du så hvor folk køber et komplet sæt henne? ligesom det du kan se på compufire.com ?
Det er i min verden den ultimative løsning når man selvf stadig kører med karbs.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis du vil noget seriøst(fordelerløst) så spark den fordeler helt ad h til da der jo stadivæk er mekanisk slør .eller nøjes med den model der erstatter dine platiner

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis det skal være det ultimative så drop den der halve fordeler løsning og lav rigtig crank trigger med 2 eller 4 spoler i stedet, så er det ikke noget mekanik tilbage der kan give unøjagtigheder i tændingen. Men er det overhovedet nødvendigt, hvilken motor er det vi snakker om.

...man kommer langt bare med et ignitor modul i strømfordeleren i stedet for platiner

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) van_and Member
Skrev for 12 years siden | | | |

For søren gutter, sæt jer ind i stoffet inden i skriver, det er da til at få lange nosser af det her.
DIS tænding er fordelerløs tænding, en giver er der ikke slør i, og længere er den ikke.
Alle biler kører med givere, hallgivere, induktive, magnetresitive osv. De laver et DC eller AC signal, og fortæller tændingsmodulet hvilken spole der skal afbrydes på kl. 1 = gnist til den pågældene cylinder. Hvor F... kan i se noget der er slør i? er der slør i en hjulføler? en knastføler?

Tror næppe jeg får noget ud af denne her tråd, det virker sku lidt til at folk hellere vil være destruktive frem for konstruktive.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Som warp skriver er chrank trigger er det helt rigtige . der er vel stadivæk slør i trækket fra krumtappen ???? eller er der noget vi misforstår . at alle biler kører med det i dag er ikke ensbetydende med at det er den bedste løsning nok nærmere den billigste

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg er 100% inde i stoffet og med det system du snakker om er der stadig mulighed for slør både mellem tandhjulet på krumtappen og fordelerdrevet og også mellem fordelerdrevet og fordelerakslen som hall-sensoren trigger på ...ergo ikke den ultimative løsning.
...og tro mig på en gammel type 1 motor ER der slør de steder jeg nævner. Hvis du ikke er overbevist så tag en tændingspistol og se hvor meget tændingen flakker i forhold til et system med crank trigger.

Hvis du vil købe Compu-fire systemet så ring eller skriv til Farmer eller køb det hjem fra USA gennem shopUSA.com

Jeg spørg lige igen hvad det er for en motor hvor du har brug for det tændingsanlæg?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) van_and Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Okay, så forstår jeg dig bedre. Det er stadig uden diskussion fordelerløs tænding. Men selvfølgelig ja, så er der slør i drevet fra krumtap til giver.
Jeg kører Manta, og den kører med samme strømfordeler som nogle bobbler. Dog med mindre slør ku jeg tænke mig til.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du skal have noget boltet direkte på krumtappen og ikke måle via noget der sidder på fordeler akslen. Ellers har du jo intet vundet?!

Læs hvad Warp skriver, det er fuldstændig korrekt det hele.
Læs og forstå inden du angriber sådan, folk her på siden vil gerne hjælpe.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) van_and Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er jeg slet ikke i tvivl om at de ville, jeg misforstod jer bare, og det er jeg også ked af.
Men jo, du har vundet noget hvis du erstatter din rotor samt fordelerdæksel med en DIS spole.
Selvf findes der bedre systemer, Compufire er bare yderst simpelt, det virker, og så er det billigt.

hvad koster et system med crank trigger, og hvor kan det købes?

(permalink) Mr weber Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det det system ford kører med så er det EDIS
Du kan også prøve den her det dur.

http://trigger-wheels.com/store/contents/en-uk/d45.html

Henrik


Reply

You must log in to post.