Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Raslen fra koblingshus, HJÆLP!

Tags:
No tags yet.

(permalink) hategan Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej allesamen, har bl.a. skiftet svinghjul kobling og gearkasse på min buggy. Motoren er en 1600 as.... og blokken as 41, koblingen er 200 mm sachs...

Problemet er at KUN når jeg kommer på ca 4000 omdr. og opefter lyder det som raslen eller et eller andet fra koblingshuset, tror jeg , som om der er en lille skive eller noget der bliver kastet rundt derinde... Men kun når jeg når op i højere omdr.
Ellers kører den godt... kobler ud og ind perfekt, ikke de store vibrationer, spilder ikke olie derindefra...... =)

Det var 3 små klips som faldt ud af koblingen...

-------------------------------------------
Daniel_hategan@hotmail.com
31660733
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er vil ikke returfjederen for armen der hvor kablet er mont. der
er knækket og derved får udryggerlejet til at støje?

Fvee.

(permalink) hategan Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej, tak for svaret =) Fik pillet motoren ud og kunne se de 3 u-formede klips var faldet ud ad den " stjerneformede" arm som holder den skive som udrykkerlejet presser på... De er taget af og nu kører den bare!! =)

-------------------------------------------
Daniel_hategan@hotmail.com
31660733
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Dem skal man selv pille ud når koblingen er spændt på svinghjulet, før man lægger motoren i igen. Det er ikke meningen at man skal putte motoren i, træde på koblingen så de falder ud og så tage motoren ud for at fjerne dem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hategan Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hehe, Frank, tak for tippet, tro mig , husker det til en anden gang, havde ingen anesle om at de skulle pilles af før man satte motoren på igen =) Men ja man lærer vel så længe man skruer ;-) De var lidt " medtaget " efter jeg tog dem ud af koblingshuset

Tak for svaret

-------------------------------------------
Daniel_hategan@hotmail.com
31660733
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det var også ment som et generelt tip. Jeg foreslog det ikke i starten da du spurgte. Jeg troede ikke de sad på en 200mm. Men kun på 180mm. koblinger.
Jeg har nogen jeg har gemt. For det er faktisk vanskeligt at montere en 180mm. uden dem. Så klemmer jeg lige koblingen i den presse og sætter dem i inden monteringen på svinghjulet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.