Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  valg af gearkasse til 1914 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) 111softtop Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg har valgt at der skal en ny gearkasse til... men hvilken en skal jeg vælge? det skal nok en pro-street og HD aksler.. men hvordan tydes de data der er 3,88 0,89 osv
Hilsen Dan

-------------------------------------------
111 m. foldetag og 1914ccm under renovering
Type 3 notch 1500S
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bagtøjsudveksling 3.88:1 og 4. gear 0.89:1

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 111softtop Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tak så kan jeg se meningen med det
men hvor meget kan en 1914 med 90-115 hk slæbe

-------------------------------------------
111 m. foldetag og 1914ccm under renovering
Type 3 notch 1500S
(permalink) mccloud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

kan sagtens køres med en alm. gearkasse u/pro-street halløj osv., men vil anbefale at du køber en renoveret eller ny een til det.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ville også med sindsro køre med de originale dele.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.
Ja, jeg ville osse vælge en renoveret gearkasse. En 1914 kan for såvidt sagtens slæbe en 3.88/0.89 gearing. Men lidt afh., af din dækstr. og hvor meget knast du egentlig har i, kan den godt "komme på arbejde" ved accelleration i 4. gear, og få forhøjet motortemperatur ved alm landevejskørsel, pga. de reducerede omdr. (I en type 1) Men har den moment tilstrækkelig langt nede i omdr. Er det ikke noget problem, sålænge motoren har ordentlig adgang til luft.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) 111softtop Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg ved endnu ikke hvad motoren består af men jeg har købt den for og være en 1914 og jeg kan se der er mont 2 45mm dellorto karb
motoren er købt af en kammerat der overtog motoren sammen med en gul karman giha

-------------------------------------------
111 m. foldetag og 1914ccm under renovering
Type 3 notch 1500S
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis du ikke ved præcis hvad det er for en motor endnu så start med at køre med din gamle gearkasse og se hvordan det går. Gearkassen kan sagtens holde (alt kan selvfølgelig ødelægges hvis man kører med hovedet oppe i røven), men alt efter kørestil og hvor hidsig motoren er kan en anden gearing måske hjælpe, men du skal nok lige prøve motoren med en almindelig gearkasse inden for at kunne afgøre det.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det vil jeg også sige. En 1914 med 45mm. karburatorer, tyder på at den er bygget til at yde sin effekt ved et højt omdr.tal. Og så passer en std. gearkasse måske fint.
Eller også er karburatorerne for store .-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mccloud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

36 Dello´s skulle være stort nok...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En std. type4 på 1800cc kører med 40mm. Og den yder sin max.effekt ved 4800-5000 omdr.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 111softtop Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tak for input jeg starter med den gamle
hilsen Dan

-------------------------------------------
111 m. foldetag og 1914ccm under renovering
Type 3 notch 1500S

Reply

You must log in to post.