jeg har valgt at der skal en ny gearkasse til... men hvilken en skal jeg vælge? det skal nok en pro-street og HD aksler.. men hvordan tydes de data der er 3,88 0,89 osv
Hilsen Dan
111 m. foldetag og 1914ccm under renovering
Type 3 notch 1500S
jeg har valgt at der skal en ny gearkasse til... men hvilken en skal jeg vælge? det skal nok en pro-street og HD aksler.. men hvordan tydes de data der er 3,88 0,89 osv
Hilsen Dan
Bagtøjsudveksling 3.88:1 og 4. gear 0.89:1
tak så kan jeg se meningen med det
men hvor meget kan en 1914 med 90-115 hk slæbe
kan sagtens køres med en alm. gearkasse u/pro-street halløj osv., men vil anbefale at du køber en renoveret eller ny een til det.
Jeg ville også med sindsro køre med de originale dele.
Hej.
Ja, jeg ville osse vælge en renoveret gearkasse. En 1914 kan for såvidt sagtens slæbe en 3.88/0.89 gearing. Men lidt afh., af din dækstr. og hvor meget knast du egentlig har i, kan den godt "komme på arbejde" ved accelleration i 4. gear, og få forhøjet motortemperatur ved alm landevejskørsel, pga. de reducerede omdr. (I en type 1) Men har den moment tilstrækkelig langt nede i omdr. Er det ikke noget problem, sålænge motoren har ordentlig adgang til luft.
T
jeg ved endnu ikke hvad motoren består af men jeg har købt den for og være en 1914 og jeg kan se der er mont 2 45mm dellorto karb
motoren er købt af en kammerat der overtog motoren sammen med en gul karman giha
Hvis du ikke ved præcis hvad det er for en motor endnu så start med at køre med din gamle gearkasse og se hvordan det går. Gearkassen kan sagtens holde (alt kan selvfølgelig ødelægges hvis man kører med hovedet oppe i røven), men alt efter kørestil og hvor hidsig motoren er kan en anden gearing måske hjælpe, men du skal nok lige prøve motoren med en almindelig gearkasse inden for at kunne afgøre det.
Ja det vil jeg også sige. En 1914 med 45mm. karburatorer, tyder på at den er bygget til at yde sin effekt ved et højt omdr.tal. Og så passer en std. gearkasse måske fint.
Eller også er karburatorerne for store .-)
36 Dello´s skulle være stort nok...
En std. type4 på 1800cc kører med 40mm. Og den yder sin max.effekt ved 4800-5000 omdr.
tak for input jeg starter med den gamle
hilsen Dan
You must log in to post.