Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Skyder bagud

Tags:
No tags yet.

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er snart ved at give op....nu skyder min udstødning.
Jeg har checket platiner og stillet tænding 5 gange de sidste 14 dage. Stllet ventiler for 300 km siden.
Tændrør er helt nye.
Starter rigtig dårligt og humper indtil den bliver varm derefter er tomgang ok.
Igår tog jeg mine 2 dobbelte weber 36 idf karburatorer ud og rensede dem grundigt (uden at pille ved blande skruerne) da no 1 og 2 ikke rigtig havde nogen effekt ved tomgang - hvilket jeg kunne se når jeg hev tændkablerne.
Nu lyder og føles det så som om der i et forholdvis fast interval sker en mindre eksposion i udstødningen når jeg giver gas. Ved tomgang er den rimelig stille. Trækkraften er dog blevet meget bedre men det lyder helt tosset.
Jeg kan ikke umiddelbart mærke noget til en utæthed i udstødningen.

Der er nyrenoverede toppe og cylindre og stempler er også udskiftet med gode brugte.

Nogen der har en ide....inden jeg splitter det hele af igen.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

se det positive i det - skød den forud var det heeeeelt galt ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er de Webere blevet synkroniseret ordentligt?

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ved det ikke - de var grundindstillet da de blev monteret af Spring som renoverede min motor.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Få en til at måle det efter. Det lyder nemlig som det samme problem jeg havde for et par måneder siden med mine kadroner.
/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Husk lige, at dobb. karburatorer "skyder" i tomgang og dellast, når den går for mager i blandingen. Hvis alt med tændingssystemet er i orden, som du siger det er, så lyder det som dine tomgangsdyser/blandeskruer er ved at være tilstoppede. Det passer også med, at det ikke rigtig betyder noget når du fjerner tændhætterne i tomgang.

Går den ok ved fuld gas?

/Peter

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den går fint og trækker godt når den lige er kommet igang.
Jeg har renset alle dyser og huller i karb med rens og trykluft i går. Tog ikke blande skruer ud da jeg ikke ville spolere sync fuldstændig.
Den hopper lidt i tændingen i et forholdsvis ensartet mønster. Ved tomgang 7.5 - 6 og 30 - 28 når over 2600 rpm.
Kan høres på gangen - kan det være årsagen til skyderiet - altså at den momentant tænder for sent og hvad f..... gør jeg ved det?.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tag nu tingene en af gangen og få styr på tændingen først. Hvis du mener der er noget med den. Det giver nu ikke fejltændinger at den hopper et par grader. Så skulle du se når en Morris Mascot eller Fiat 127 hopper 15 grader. Og de kører jo godt nok.
Derefter skal du i gang med dit tomgangssystem, og synkronisere og "røre" ved blandingsskruerne, efter du har renset tomgangsdyser igen. Haft blandingsskruerne ude og blæse tomgangssystemet igennem.
At den skyder ud af udstødningen skal du ikke focusere på som sådan. Den prøver bare at fortælle dig at den altså er nødt til at komme af med noget der ikke har være ild i. Typisk for en tilstoppet tomgangsdyse.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Efter du har renset dine karbs, er alle cyl så med i tomgang ?

Og speedertræk er synk?

Ikke for at tage modet fra dig, men tomgangsdyser kan stoppe en del i starten. Jeg har prøvet at skulle rense en dyse 3 gange på en dag i starten. Men det holder op, tro mig. Du kan evt. prøve at give den noget tilsætning i benzinen, eks STP. efter du har renset dyser.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du en synkrotester, eller hvad bruger du for at "styre" den ?
Når den lige er igang er du nødt til at vurdere om spjældene er lidt åbne på alle fire cylindre.
Jeg havde engang en "kunde" der ringede. Han havde købt en brugt motor, ikke af mig men det var en jeg havde lavet 10 år tidligere, så der var jo nok garanti på den endnu. "Der er ingen kompression på cyl. 3 og 4" lød han vildt forvirret i tlf.
Nåååh ? Mente jeg, hvor skulle det være forsvundet hen ?
Jooh han havde havde været på et værksted med den og de sagde at den ikke "trak" på cyl. 3 og 4. Nååh, men det er jo også noget andet !
Han kom ud til mig med den og jeg justerede de to, meget slidte, karburatorer og så tog den nogle år igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Altså ingen grund til ikke at køre iden?.

1 og 2 er kommet med efter rens med karb rens, trykluft og lup ;-)
Den venste skulle have lidt på tomgangshastighedsskruen - jeg har skruet og skruet før rensning. Men nu er den holdt op med at vibrere som heftigt.
Tændrør 1 og 2 var sodet til og 3 og 4 brændt rene som de skulle være inden jeg rensede karb.
Speedertræk er uden vrid og armene slipper/er ikke i spænd.

Prøver at tage et kik på platinen og ventilerne samt om jeg eventuelt skulle have en løs varmekasse i aften.

Har desværre ingen sync tester men det var helt sikker på sin plads at få dem checket - koster de ikke en bondegård.
I tomgang lugter den af benzin men ingen røg af nogen art.
Uden kan jeg vel ikke rigtigt skrue løs på skruerne. karb. var grund dyset og stillet til min motor da de blev monteret. Har en løs aftale med Spring hvis justering af platin ikke fungerer - ved dog ikke om han har en.

Er der andre i nærheden af århus der har et apparat?.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har lige læst lidt videre på dine tidligere input Frank.

Det der med at bruge en slange står ikke 100% klart for mig.
Kan godt være jeg er en torsk til VW motorer men jeg har dog ikke 4 ører :-)?.
Justerer man et spæld af gangen og flytter slangen - til samme dybde - fra 1-2-3-4 osv indtil de lyder helt ens?.
Hvad med forbrændingen/luft - ved for lidt luft begynder den vel at ryge?.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) NJGA Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej.
Hvis det er en 1600 motor med org. udstødning og du mangler denne pakning som vist her http://www.vw-boble.dk/p/pakning-682/ skyder den.
Den skal sidde i højre side.....når du står bag bilen og se frem.
Jeg har oplevet det.

-------------------------------------------
mvh
Nils-Jørn
njagerbo@email.dk
(permalink) brynk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Når det kommer til dobbelt carbs, skal de være synkrone. En simpel og old-school måde at tjekke det til husbehov er at bruge et gammel stetoskop eller en slange der holdes op til øret. Det holdes op over de enkle rør på en carb og der lyttes.
Forsøg at holde den på det samme sted alle fire. evt ved at skyde den ind på tværs af luft strømmen , og holde den den ud for center af hullet. Det er det mange ældre mekaniker kalder "at stemme orglet".
Så er ved du også en del mere. Hvis det ene rør tikker/plopper, er det fordi at den køre for magert. Det er døden på en hver motor! det vil også kunne spores på motorens temp. Hvis man har et infarødt termometer vil den udstødning på den gældende cylinder blive varmere end de 3 andre.
Prøv evt dette, Iøvrigt er det inden ting med det lille udslag på tændingen. Jeg har en anden veteranbil der svinger 10-15 grader og det er helt normalt, bla. grundet knasten

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tændingsflimmer har IKKE noget med knasten at gøre, men derimod flak i drev og fordeler. Det er derfor de skal shimses op hvis det skal du.
Som Frank skriver er der nogen gamle biler der er værre end andre. En VW skal ikke slå mere end max 3 gr. v. 2800 omdr. Gør den det, skal drevet shimses op.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er ventiler stillet igen 1 var en anelse løs ellers ok.
Platin justeret.
Tænding justeret ligger fint jævnt på 30 og flimrer lidt omkring 7.5 i tomgang.
Ingen løse eller utætte udstødningsflanger eller manifold.
Har fået et fantastisk optræk efter 1 og 2 er kommet med.
Den popper stadig som en gal.
3 og 4 virker varme, tændrør brune - lidt for mager blanding?. 1 og 2 er køligere tændrør er tilsodede for fed blanding?.
Der skal vist en ordenlig sync til før det spiller perfekt.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Aftale omring sync på plads - tak for hjælpen alle sammen

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg ved ikke om du er en torsk til VW-motorer. Hvis du kan få en Volvo eller Ford eller Opel motor til at køre, skal du bare glemme at cylindrene ligger vandret og gøre som du plejer. Selvfølgelig har hver motorfamilie sit eget sprog, meen.
Jeg havde et lignende problem da jeg for en uges tid siden startede min Subaru motor nogle gange. Den skød også det første minut, altså når den var kold. Men der havde jeg et problem - Ingen steder man kan skrue kun følere og ledninger man kan kigge på -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Frank, der er et sted du kan skrue - og det er vandtemperaturføleren. I med en ny, så virker det nok igen. Medmindre det kom efter den havde været startet kort, stoppet igen og stået lidt inden startet påny. I så fald er det en eller flere ventilløftere der har tabt trykket, og skal udlufte sig igen. Det kan godt tage lidt tid.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den har ikke hydrauliske løftere. Men jeg mistænkte nu også en ventil eller løfter der havde hængt sig pga. manglende olieskift.
Efter jeg havde målt følerne igennem, tog jeg så en kompressiontest ved kold motor. Der var fuld knald på alle fire. Så fik den fire nye tændrør, så kørte den.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.