Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Blyholdig Benzin & Olietype.

Tags:
No tags yet.

(permalink) hansblik Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej.
Jeg er ejer af en VW 1200 fra 1961 med en 1200 motor fra 1967 iflg. Motornummeret.
Mit spørgsmål går på om jeg tilsætte benzinen blyerstatning eller jeg bare skal køre på Blyfri 92/95 Oktan.
Mit andet spørgsmål går på hvad type motorolie jeg skal bruge ved oliskift.

Mvh. Hans Nielsen.

(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ingen bly erstatning. Men kom lidt karburator sprit i når du tanker.
Køb en. 15w40 olie der ikke er syntetisk

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) hansblik Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak for det hurtige svar hvorfor skal der forresten karburator sprit i benzinen.

(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det forhinder kondens. Rust i tanken og at din karburator fryser til på motorvejen

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Man behøver altså ik kører med karburator sprit hele året/hver tank, ellers burde der ha været noget galt med alle motorer og biler jeg har haft...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) veteranen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ang. blyerstatning. Det må man jo selv om hvad man gør og tør,jeg har altid gjort det, får det fra Polen og giver noget under 20 kr.for 60 ml.,som er til 60 liter benzin, så det bliver pepernødder, pr. tank hvis man regner på prisen.Men som skrevet, det bestemmer man jo selv.

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

IBA der er kun noget galt hvis det IKKE er nødvendigt med karberatorsprit - en sprit ny motor iser hurtigerer til end en gammel slidt en - OGSÅ OM SOMMEREN grunden til forskellen kan jeg dog ikke komme med et fornuftigt svar på ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg kommer ikke til MIB summermeet - jeg ejer ikke karburatoralkohol og nu tør jeg ikke at køre uden.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

du har en gammel slidt motor gustav - så kom du bare frisk - ud over det kører du ikke med centerkarberator - så kom med den lidt bedre undskyldning for ikke at ville være sammen med os andre ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 13 years siden | | | |

sidst jeg kiggede ind i motorrummet sad der en karbunaljos bang-in-the-middle. Er det ikke centerkarburator?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jo var bare sikker på du havde noget spændende motor i ??? ;0) men tog fejl

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har aldrig kørt med karburatorsprit i de 13 år jeg har kørt vw- heller ikke på friske motorer, men har nu heller ikke kørt så forfærdelig meget i køligt vejr. Jeg er rebelsk nok til ikke engang at have en dunk liggende i bilen, men det kunne man jo altid hvis man pludselig skulle opleve karburatoris.....det tør jo igen efter nogle minutter i vejsiden og der kan man jo passende bruge tiden på at hælde sprit i tanken :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Mht blyerstatning, så opgraderede VW vist nok udstødningsventilerne til hårdforkrommede ventilstammer i 67. Dvs før 67 er det nok en god idé med blyerstatning, men der er nok mange, med pre 67 biler, som kører uden. Og det går sikkert fint, men med lidt forøget slid som følge.... Bilerne kører jo ikke mange kilometer pr sæson.

Her er lidt fra old papa Berg:

http://www.geneberg.com/cat.php?cPath=2811_2812

/Peter


Reply

You must log in to post.