Og som tilstandende er pt hos Færdselssyrelsen bliver det meget svært at få noget som helst ombygget skrevet i papirene. De vil jo ikke engang acceptere en TÜV gutachtung som henholder sig til Merkblatt 751, men bliver ved med, henvise til en godkendelse fra V.A.G., som ikke eksisterer.
Der findes biler i DK (VWer)som er synet og godkendt med konstruktive ændringer, samt afgift betalt, som er bygget før de blev præmenstruelle. Heller ikke de kan/må lægges til grundlag for dokumentation for andre ombygninger som det er nu.
Med andre ord er det et vink med en vognstang om, at du kan komme til syn med din gamle bil, selv om den knapt kan styre og bremse, Så skal de nok syne den. Men bygger du den om, så den kommer til at køre godt, kan bremse og kan følge nutidens trafik (sådan cirka) kan du glemme det. (Du må ikke tænke selv, det skal vi nok gøre for dig)
MEN. Det kan lade sig gøre, hvis man er stædig nok. Man kan, efter aftale med Færdselsstyrelsen, tage til Tyskland, ned på en af de Prüfstelle som må udstede "Einzel TÜV" og få sin bil gået igennem og godkendt af dem. (Grundlæggende godkendt til tysk landevej.) Ud over turen koster det så ca. 6500.-
Nu findes der da heldigvis Synsledere, som har begge ben på jorden og som godt kan se det vanvittige i den linie der bliver ført pt. Så ting som forbedrede bremser o. lign. bliver jo synet uden de store sværdslag, men måske ikke noteret i papirene, selv om det burde være således. Men såsnart vi begynder at tale effektstigning, løber vi ind i problemer.
T