Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Subaru 2.0 i boble

Tags:
No tags yet.

(permalink) runesten Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kort spørgsmål, må man smide en Subaru 2.0 turbomotor i en boble? Kan den synes med sådan en motor? Hvis man må forestiller jeg mig også at man skal have nogle bedre bremser osv? Hvis nu jeg kigger på sådan en, hvad skal jeg så være ekstra opmærksom på?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

må nej

kan ja - du skal bare lige ha en køler sat et sted

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) runesten Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det var denne jeg tænkte på da jeg spurgte. Den kan altså ikke synes?

http://www.dba.dk/vw-1300-13-cabriolet-69-km/id-74742797/

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jo bare ikke med den motor i

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) runesten Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ok. Problemet kommer vel når man kører galt i så fald ;)

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ikke hvis du dør - men overlever du og modparten feks bliver invalid - er vorse case senario - at du er ruineret resten af dit liv ja.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvad med hvis man for den godkendt i tyskland først?

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er den det da ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det ved jeg ikke, men der er firmaer i tyskland som laver motor med rigtig mange heste og som for dem tüv godkendt for kunden.

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

de har også nogen regler i tyskland der skal overholdes.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg kan se at Tafel bygger motor op til 250 hk som bliver solgt som samlet pakke med tüv og isætning. Men det koster nok kassen.

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Simon Aronsson Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den kan synes med konstruktive ændringer, og afgift berigtiges, så er den lovlig...

Ikke et problem, meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen er kæmpe arbejde. og dyrt....

Simon

PS: Fuck den er ellers fed...;-)

-------------------------------------------
29936772
aronsson@hotmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis nogen har den nødvendige dokumentation vil jeg meget gerne se det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jo men hvad er nødvendig dokumentation??

Der må da findes lovlige biler herhjemme med 200hk'er. Godkendelsen går vel primært på mængden af krafter og bilens funktionalitet, frem for hvilken motortype du har i, eller har jeg bare misforstået de ualmindeligt "simple" regler!!! om der står subaru eller vw på blokken er vel i grunden underordnet.

Er der præcedens for den slags så skulle der vel også være en mulighed for at få det godkendt endnu herhjemme

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det ser ihvertfald ud til at han stadig mangler turen forbi synshallen.. (o;

74742797_12062011225431_0732_3.jpg
visbildata.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Simon Aronsson Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jo Hendrixxx, om der er en Opel, BMW, eller Ford motor du smider i en VW er underordnet, bare den synes og Godkendes med de flere HK,,,,,,,,,

Der er en stor misforståelse, (Tvangstro), på at hvis man har listet den gennem syn med for stor motor, uden det er opdæget såååååååååååååå er den lovlig,,, DET ER DEN IKKE....! Der skal stå på reg attesten at den er synet, og godkendt med konstruktive ændringer, og husk så lige at runde skat, og smide et psr tusser;-) så spiller det.

-------------------------------------------
29936772
aronsson@hotmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det er også en udbredt misforståelse , at bare det er betalt - er det lovligt - nej

lovligt fra 12 til 1500 med skive bremser ja - men det koster jo ingenting...

lovligt fra 1600 til 2000 nej - fordi en bobbel er aldrig lavet som 2000 ccm..

det skal stå i papirene før det er lovligt. gør det det på den her er den fin nok - gør det ikke, så køb den uden motor.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hendrix: Dokumentationen er en erklæring fra bilfabrikanten eller et anerkendt prøvningsinstitut, om at køretøjet efter de og de ændringer er egnet til effektforøgelsen. Så VW-fabrikken eller f.eks. TÜV-førerbunkeren i Essen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja så langt så godt...men det er jo ikke noget nyt eller banebrydende, så den slags godkendelser må der da findes i tonsvis af. Så er det vel bare at kopiere opsætningen på en af de opsætninger der er godkendt af et anerkendt prøvningsinstitut (bremser osv) og så smide subaru motoren i istedet for f.eks en type4.

Den godkendelse der er på justerbar forbro er fra Hoffmans Käfertuning og lavet tilbage i '92. De har med sikkehed lavet en del andre godkendelser der også kunne konverteres til dansk brug, så det er vel bare at søge- igen, det er jo ikke noget nyt eller banebrydende vi snakker om, men noget man har gjort i mange år verden over.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Og som tilstandende er pt hos Færdselssyrelsen bliver det meget svært at få noget som helst ombygget skrevet i papirene. De vil jo ikke engang acceptere en TÜV gutachtung som henholder sig til Merkblatt 751, men bliver ved med, henvise til en godkendelse fra V.A.G., som ikke eksisterer.

Der findes biler i DK (VWer)som er synet og godkendt med konstruktive ændringer, samt afgift betalt, som er bygget før de blev præmenstruelle. Heller ikke de kan/må lægges til grundlag for dokumentation for andre ombygninger som det er nu.

Med andre ord er det et vink med en vognstang om, at du kan komme til syn med din gamle bil, selv om den knapt kan styre og bremse, Så skal de nok syne den. Men bygger du den om, så den kommer til at køre godt, kan bremse og kan følge nutidens trafik (sådan cirka) kan du glemme det. (Du må ikke tænke selv, det skal vi nok gøre for dig)

MEN. Det kan lade sig gøre, hvis man er stædig nok. Man kan, efter aftale med Færdselsstyrelsen, tage til Tyskland, ned på en af de Prüfstelle som må udstede "Einzel TÜV" og få sin bil gået igennem og godkendt af dem. (Grundlæggende godkendt til tysk landevej.) Ud over turen koster det så ca. 6500.-

Nu findes der da heldigvis Synsledere, som har begge ben på jorden og som godt kan se det vanvittige i den linie der bliver ført pt. Så ting som forbedrede bremser o. lign. bliver jo synet uden de store sværdslag, men måske ikke noteret i papirene, selv om det burde være således. Men såsnart vi begynder at tale effektstigning, løber vi ind i problemer.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så er det slået fast med store søm...

intet er så nemt som det HAR været engang, og som det er NU er alt stort set umuligt for dem som vil ha lidt mere end hva fabrikken kunne levere da bilen var ny helt lovligt.

derfor det er så sjovt at køre i noget som IKKE er som fra fabrikken ik ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja så fast er det jo så heller ikke. Hvis Frank A. siger at han gerne vil se nødvendig dokumentation....altså dokumentation fra et anerkendt prøvningsinstitut, på de konstruktive ændringer der er, så må det jo så betyde at han ville godkende bilen hvis du kan præstere dokumentationen- med konstruktive ændringer.

Hvem har ikke forstået hvordan tingene skal gøres????

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvis du kan præstere dokumentationen !!!!

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

De tonsvis af dokumenter, som du henviser til Hendrixx, eksisterer for en stor dels vedkommende ikke mere. De blev destrueret da A Plus overtog Statens Bilinspektion. Og de okumenter som har overlevet i private folks gemmer accepteres ikke som gældende mere. DERFOR skriver Frank som han gør.
Men, bare rolig. Vi har fingeren på pulsen. Og så snart der åbner sig en mulighed er vi klar.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jo men de tyske prøvningsinstitutter der har lavet dokumentationen igennem tiden, må da stadig have deres produkter liggende. Det er vel langt hen ad vejen det de lever af!!! godkendelse af konstruktive ændringer og tilgangen til dokumentation kan/bør ikke lægge på den privates evne og mulighed for at finde dokumentation, blandt andre private.

Men jeg forstår godt vendningen nu, da alt dokumentation, selvom den egentlig er reel nok, bliver underkendt herhjemme. Man kan undres!!!

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply »

You must log in to post.