Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Subaru 2.0 i boble

Tags:
No tags yet.

(permalink) Simon Aronsson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kan fornemme det er lettere at få synet, afgiftbehandlet, og lovliggjort, en Ford A, eller for den sags skyld en hvilken somhelst amerikansk bil ombygget til Hot Rod, Rat Rod, eller Street Rod,,,,...

Det kan da ikke passe,,,,,,,,,, vi drøner dem til køreteknisk institut, der ordner det papirmessige,

Skal i have hjælp til jeres ombygninger, så kontakt Nyborodshop.dk, de kan hjælpe, men det koster ikke gratis, men er svaret på jeres problemer,,,,

For god ordens skyld så har jeg intet med Nybo rod shop at gøre....kender bare temlig mange der har fådet deres drøm på plader med deres hjælp.

-------------------------------------------
29936772
aronsson@hotmail.dk
(permalink) Simon Aronsson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kan fornemme det er lettere at få synet, afgiftbehandlet, og lovliggjort, en Ford A, eller for den sags skyld en hvilken somhelst amerikansk bil ombygget til Hot Rod, Rat Rod, eller Street Rod,,,,...

Det kan da ikke passe,,,,,,,,,, vi drøner dem til køreteknisk institut, der ordner det papirmessige,

Skal i have hjælp til jeres ombygninger, så kontakt Nyborodshop.dk, de kan hjælpe, men det koster ikke gratis, men er svaret på jeres problemer,,,,

For god ordens skyld så har jeg intet med Nybo rod shop at gøre....kender bare temlig mange der har fådet deres drøm på plader med deres hjælp.

-------------------------------------------
29936772
aronsson@hotmail.dk
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Citat: Simon Aronsson

### Der er en stor misforståelse, (Tvangstro), på at hvis man har listet den gennem syn med for stor motor, uden det er opdæget såååååååååååååå er den lovlig,,, DET ER DEN IKKE....! Der skal stå på reg attesten at den er synet, og godkendt med konstruktive ændringer, og husk så lige at runde skat, og smide et psr tusser;-) så spiller det. ###

Hvem har den "tvangstro", Simon???

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det har du ret i Simon.

"problemet" er, at hotrod folket har kunnet "klare" sig gennem på delvist uigennemsigtige regler, som man så har "fortolket tilstrækkelig menge gange. Så nu er det "lov"
VWérne skal henholde sig til de nye regler iflg styrelsen. Som nævnt må/kan vi ikke bruge alle vores gamle godkendelser til andet end at tørre os bagi med. Selv køreteknisk institut melder jo fra på dem. Jeg har været i kontakt med dem. De siger næsten ordret at "det har de ikke kendskab nok til at kunne godkende"

Jeg vil ikke påstå at det var en umulighed at komme dertil, at de kunne/ville godkænde sår´n en, men det ville kræve at der var mindst en der var klar til at lægge ca. 50 lange for overhovedet at komme igang. Og så derefter være klar til at lægge afgiften. Sker det er jeg som nævnt klar. Men jeg vil ikke lægge beløbet selv. Jeg har brugt penge nok på det.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Simon Aronsson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Karsten vw

Det mener du ikke seriøst, nup et bilblad se i annoncerne find en bil hvor der står synet med større motor, ring til gutten der har den tilsalg, stik lidt til ham, og når alt kommer til alt, ja så er den blot sluppet ubemærket gennem syn med netop den motor,, DOG ikke direkte godkendt med precis den ombygning,,,,,du følte dig måske truffet, hvis det var tilfældet så hentyder jeg ikke til nogle her på siden, og vil gerne undskylde.....

-------------------------------------------
29936772
aronsson@hotmail.dk
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej, jeg mener nu nok at jeg har mit på det tørre, derimod konstaterede jeg bare at vognen stadig var "registreret" som "Volkswagen 1300 cabriolet" og ikke "Volkswagen 2,0 turbo cabriolet"
(o;

visbildata.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nu er jeg ikke synmand Karsten - men var jeg, ville jeg ikke mene det var godt nok.
min gamle splitbus var godkendt med 2,0 på papiret - også på det synssite du har taget copy af.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå så har jeg lige et spørgsmål mere. Den foregående diskussion tyder på at det muligvis ikke kan besvares så nemt, men jeg vil sætte pris på et svar alligevel.

Kort og godt: Hvad er det man må?

Jeg læser tit om bobler med 2.0 liters motor osv. Er der som oftest tale om biler der er synet med en mindre motor og så er den byttet ud? Eller er der forskel på om motoren kommer fra et andet VW køretøj e.lign?

Hvad med denne bil fx:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1152923

Hvad ville synsmanden sige hvis man kom med sådan en fætter?

Og hvad med denne:

http://www.oldbug.com/dieter912vert.htm

PFT

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

import reglerne er skruet sån sammen at det kun er orginale biler der får den billigerer importafgift - og der gælder samme regler for alle motorer uanset mærke... uorg biler har chancer for at få et ordentligt smæk med importafgift.

og der er nye regler, derfor kan der godt køre nogen rundt som er godkendt med 2,0 for lang tid siden , men nye bliver ikke godkendt, kun eksisterende.(man kan dog være heldig jo)

med mindre du kører hele møllen igennem med et godkendt tysk syn , eller dansk prøveinstitut - men de er meget få alm mennesker der har råd til den slags.- men vi andre vil sætte stor pris på at nogen gjorde det ;0) .

læs Farmers svar grundigt - han er nok den der er bedst opdateret med ny viden når det er.

vil du køre stærkt - så køb en porsche *GG* vil du ha stil så kør langsomt i en vw !
or be an OUTLAW and drive the way you want and dont give a F... about rules !

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil egentlig ikke køre stærkt,nu ville jeg bare gerne lige kende reglerne såfremt drømmebilen dukkede op, og tilfældigvis havde fået sat en større motor i. Udvalget af lækre biler til salg i DK er dog bare ikke stort pt.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) RAFE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Måske et dumt spm, men hvor sidder køleren henne på den bil? Synes ikke, at jeg kan få øje på den på billederne.

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

sandsynligvis der hvor reservehjulet nok normalt sidder - det er det mest normale ved sådan en konveterring - så skal den laves så den kan godkendes efter regler skal der lukkes et stort hul i fronten også.

det er jo ikke nogen dårlig bil - man kan nok sagtens få en fornuftig bil ud af den, men med alt det der skal laves tilbage til den kan godkendes skulle prisen måske godt og vel ned på det halve af den fulde pris, så er den særdeles interressant.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu spørger jeg så lige igen, for det er et emne jeg har svært ved at blive klog på. Bliver man tilbudt en VW med en 2.5L motor (ikke subaru) som er synet osv, men uden afgift, skal jeg så forstå det sådan at synsmanden evt er en god ven, er ligeglad, eller at der er en mulighed for lovligt at have sådan en motor i en importeret bil? Hvad så når der skal betales afgift? Så kan man risikere at den er markant højere som Bornholmer skriver? Kan jeg have handlet i god tro ift forsikring osv (hvis jeg fortæller præcis hvad motor der er i)?. Hvad med om 8 år når den skal synes igen, kan jeg risikere at de siger desværre, der er sket en fejl sidst, du kan ikke få den synet med den motor mere?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det kan ikke godkendes uden den rigtige dok. fra bilfabrikken eller anderkendt prøvningsinstitut og allerbedst en efterfølgende godkendelse af dokumentationen fra Trafikstyrelsen, som man så medbringer til syn. For synsmanden har, som tingene udvikler sig, ikke længere lov til at tage stilling til om dokumentationen er OK.
Derefter skal SKAT så spørges.
HVIS du så vil købe en sådan ombygget bil. Skal du sørge for at bede sælgeren om den dokumentation og afgørelsen/kvitteringen fra SKAT. Hvis sælger ikke kan fremvise det skal du lade ham beholde bilen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvis det er ghia du hentyder til så skal der betales afgift org motor og ikke 2.5liter,,,, så hvis du vil køre med 2.5 eller 2 eller 1776 så er det på eget ansvar også ang afgift

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

du kan godt købe bilen uden dokumentation - men du kan ikke få den synet uden at montere en orginal motor i...

vil du ha en vw med en 2,5 ltr i er det nok ikke en gammel classisc vw du skal ha.
med mindre du vil skrue hver gang den skal synes - der er heller ikke nogen tunede vw motor der holder i 8 år alligevel, ikke hvis de bliver brugt anyway.

vil du køre stærkt lovligt med en boxer - så køb en røv kedelig porsche eller en sjov subaru impreza WRC. og skal de holde i 8 år - så husk at køb dem som sprit nye , så er chancerne lidt større ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bornholmer, lad mig IGEN slå fast at det ikke er fordi jeg vil køre stærkt. Det er simpelthen fordi at de biler jeg leder efter desværre ofte kommer med disse store maskiner og udvalget er ekstremt begrænset. Så nej tak til skod-subaru eller andre forslag.

Lige en ting mere. Hvis bilen er født med en 1.2 må man så sætte en 1.5 i? Eller lignende? Hvor går grænsen? Man må måske intet?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 12 years siden | | | |

den er godkendt 1600.. og så tror jeg ikke det er det smartes sted at sige flere vw køre med ulovlige motorer hvis du forstår big brother maybe looking :)))

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) micha racing Member
Skrev for 12 years siden | | | |

men alt er på eget ansvar om du køre usa,opel ,vw eller andet køretøj der ikke er godkendt og betalt afgift af dette

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

bryder folk loven - vil de ikke frem med det - og de vil ikke ha du sidder og graver i det - vil du køre lovligt - så køb en orginal bil , så er forsikringen iorden - og politiet giver dig ingen bøder... men det sjove går også lidt af.

du kan også købe en af de fine biler du omtaler og efterfølgende lave den orginal - man kan godt få gode penge for ulovlige dele ;0)

men vær nu sød og lad være med at grav i det - det tjener ingen gode formål...

og helt seriøst hvad er det der er så specielt ved de biler i udlandet , at du ikke mener det kan fåes i dk ???? den forstår jeg ikke lige dit synspunkt på ???

prøv at gå inde på færdselsstyrelsens/trafikstyrelsesens web - der står en masse om en 20%% regel - den kan du selv læse og tolke derinde..det er den regel der gælder ved ombygning af alle motorerer i alle biler.

må intet - njaaah det passer næsten.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Borholmer, jamen for dælen da, jeg vidste jo ikke HVAD der var lovligt! Derfor spørger jeg!

Det er jo nemt for gamle rotter der har været i denne verden i hundrede år, at antage at den slags er logik for burhøns, men hvis man ikke har nogen mekanisk indsigt, eller kender reglerne for syn osv, så kan man jo ikke gøre så meget andet end at spørge, hvis man vil undgå at købe noget ulovligt.

Borholmer, der er ikke noget specielt ved biler i udlandet, nogle af de biler jeg har kigget på i DK har også haft større motor, så den del forstår JEG ikke.

@Micha, jeg snakker helt generelt og ikke kom om din ghia :) Nu siger du den er godkendt til 1600. Jeg spørger igen, og muligvis dumt i nogens øjne, men af hvem er den godkendt og hvorfor? Er det fordi den oprindeligt kom med 1.5 el. 1.6 motor, og så må man hæve standard med 20%? Help a newbie :)

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) webmate Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad er det nu man kalder et indlæg, hvor den væsentlige grund til indlægget er at få andre til at skrive et svar???

Måske troldepus ved det?

(permalink) webmate Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Undskyld indlægget, fandt selv svaret på Wikipedia:

"En troll er et fænomen, der huserer på internettets forskellige debatfora, særligt på nyhedsgrupperne (også benævnt USENET), hvor vedkommende skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion. En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en påstand, men at få folk til at hidse sig op og "bide på krogen".

(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvem her skulle være det? Umiddelbart virker det til at dine to seneste indlæg bedst udfylder denne præmis.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En VW, der oprindelig havde en 1200ccm motor, må lovligt monteres med en 1300ccm.
En 1300ccm må erstattes af en 1500ccm, en 1500ccm med en 1600ccm.
Dette gælder sålænge vi snakker standard (altså utunede) VW luftkølede motorer.
Men en 1600ccm i en vogn, der oprindelig var 1200ccm er ikke lovligt selvom de
praktisk talt er identiske pånær skivebremser på forhjulene og det bliver
heller ikke lovligt af at eftermontere skivebremserne selvom mange synsfolk
godkender det hvis det er fornuftigt lavet osv.

Martin


Reply »

You must log in to post.