Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Meninger og evt. Ideer om Rust arbejde i Bay bus..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu er bussen lige kommer fra sandblæser og har fået en eboxy grunder.. Projekt ser ikke helt slem ud som det kunne have gjort, men der er lang vej...

Nå hvad ville i så gøre hvor der er kommet små rust huller rundt omkring, selvfølgelig købe de plade dele der er til at få og til at få til at passe i, hvad går jeg efter der?? Hvem handler kvalitet og paskram? Mærker, steder? VW Heritage har en del.. ???

Men hvad så med de steder som rude rammer og andre små steder der er lidt huller og dybe rust ujævnheder?? Nogen siger spartel, da eboxyen lukker rusten inde og derved skulle der ikke ske noget, andre siger tin det op også maling på efter det, og sidste mening er at skære ud og svejse "hjemme" bukket karroseri plade i... Hvad er jeres mening??

Og også lige et side spørgsmål: Når i svejser en skærm kant i ligger i den så, kant mod kant, skærmen undersænket inden under eller selve bilen undersænket inden under??? Og fuldsvejser i eller punkter?? Begrund venligst..

PÅ Forhånd tak..

Mvh Tommy Hummel ( Drengen der nu ikke har tid til hverken ferie eller arbejde... Kun Bus!)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ang indkøb vil jeg lade andre svare, da jeg ikke har den store erfaring med det.

Kan der ikke købes pladedele, laver jeg dem selv.
Spartel holder ikke rusten i ro, udsætter bare problemet.
Tinspartel har jeg ikke prøvet at arbejde med endnu.

Alle pladedele ligger jeg kant/kant og punktsvejser indtil det er fuldsvejst. Ingen samlinger der kan samle fugt og minimum af spartelarbejde bagefter.

Dette er naturligvis kun min metode mod rust, der er lige så mange meninger om rustarbejde, som der er mennesker. Prøv at spørg en svensker om hvordan man gør. :)

MVH Royce

-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

der findes ikke paskram plade dele til bay med mindre du kan finde org - men dem Heritage har er de samme som dem man køber her i dk - med undtagelse af knæstykkerne/forskærme - kan de dog sagtens bruges - der skal bare arbejdes lidt mere med dem , orginale plade dele er stort set umulige at skaffe mere, og er de der endelig er de dyre til Bay.. det er faktisk nemmerer at lave en split efterhånden ;0) og ja Kant til Kant - det andet samler fugt - især i en bus man sover i.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Dillen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvorfor i alverden er den blevet grundet med epoxy FØR rust er lavet ?
Det er noget stads at slibe og svejse i med al det sikkerhedsudstyr osv.
Det er lynende sundhedsskadeligt.

Martin

(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Dillen: Hmm efter nærmere inspektion så tror jeg heller ikke det er rigtig Epoxy, det virker i hvertfald ikke til at være besværligt at fjerne...

Men Tak for svarene, jeg ligger Kant til Kant...

Bornholmer: Så jeg behøver faktisk ikke bestille det hele fra England? Hvis det er nøjagtig det samme og til samme pris kan jeg jo ligeså godt bestille herhjemme... Er det Bent du mener har det hele??

Jeg ligger lige nogen billeder op senere og en indkøbsliste så kan vi lige se om der er nogen der har noget jeg skal bruge :)

Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja alle sponsorene har det , så du bestemmer selv hvem du vil vælge - men samme dele samme sted fra kan varierer meget , så tag de stærke briller på og afhent det selv evt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det passer jo ikke hvad du siger Ib - jeg har flere eksempler på pladedele der er langt under i kvalitet og pasform hos de danske forhandlere. Og eksempler på dele de slet ikke har.
Selv har jo to dele som jeg kun har fundet ET sted - nemlig hos Alan Schofield i England.
Desvære er det to store dele så det koster en del i fragt.

Hvis du vil have pladedele i superliga-klassen, så vælg en af disse:

http://www.ahschofield.co.uk/index.php
http://www.justkampers.com/shop/t2-bay-window
http://www.vwheritage.com/
http://shop.volkswarenhaus.de/

De danske forhandlere ligger i jyllandsserien

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

de dele fra vw heritage har jopex klistermærker på - dem fra schofield har jeg prøvet til splitbussen - indvendige dørbunde til side døre - de var totalt ubruglige - lignede ikke engang det de skulle bruges til...de røg direkte
i jerncontaineren - gad ikke engang prøve dem.

men har aldrig lavet en bay for rust - så bøjer mig i støvet hvis du har bedre erfaringer john.

Ser dog lige her http://www.autocrafteng.co.uk/products.asp?id=7&mnu=mnu109 at vores absolut bedste leverandør til splitbusser er begyndt at lave bay dele - så der er håb forude.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du har ret i at mange dele er de samme og fra samme leverandør (Klokkerholm) - men her er et eksempel jeg syns du skal kigge på.
Når du åbner linket til Justkampers kan du ude i venstre side se hvem producenterne af deres pladedele er.
Klokkerholm
JustKampers
Empi
Og VW

http://www.justkampers.com/shop/t2-bay-window/original-parts/body-panels

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg siger det samme som Royce. kant mod kant, dog svejser jeg på begge sider hvis det er muligt, så er jeg sikker på den er tæt for vand.Så sliber jeg svejsningen ned, og kun svejsningen, grunder det og så spartler det.

-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har haft glæden af at bruge vinteren på at svejse i en bay crew cab. Nu er en crew cab meget speciel bygget sammenlignet med en alm bus, men mine erfaringer er følgende.

- brug orginal vw dele hvor der er muligt. Det lader sig stadig gøre at finde, men de mest gængse dele er ved at være brugt op.

- delene der kommer fra de danske leverandører er sgu nogenlunde det samme som andre steder.

- pladedele skal altid tilpasses, uanset kvalitet.

- man kan lave mange dele selv, hvis man giver sig tid og prøver et par gange.

I forhold til hvordan man udfører arbejdet, går jeg frem efter disse regler.
- hvor der er punktsvejst fra fabrikken, punktsvejser jeg
- hvor der er fuldsvejst fra fabrikken, fuldsvejser jeg
- kant til kant svejsning hvor det er muligt og giver mening
- går altid efter at lave de samme samlinger og lag som fabrikken lavede.

Og ja, man kan få nogle "funky green panels" til bay - køb dem.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

tror man skal overveje det med de grønne dele, de er lavet af noget blød plade derfor er de så "fine" men de ruster sikkert hurtigere da de ikke er beregnet til vores klima,
just my 2 cent

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Oh ja, en vigtig detalje.

Efter end pladearbejde skal bilen have massere at rustbeskyttelse i alle hulrum. Der kommer også kondens om sommeren - specielt hvis det er en bil man sover i.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) vw 1303 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Hummel. Kan ftz ikke skaffe dig klokkerholm dele?
Mvh. Lars

-------------------------------------------
http://www.vwclubfyn.dk
73 VW 1303, 74 VW M181. 75 VW t2. 68 Admiral A

Reply

You must log in to post.