SOLGT
På grund af køb af lejlighed står jeg i den situation at jeg må af med min type 1.
Den er nok ikke rigtigt det som de fleste ville kalde callook, men jeg ved ikke lige hvad stilen ellers kaldes.
Bilen er bygget på en 1953 bund for 4-5 år siden. Som det fremgår af beskrivelsen og billederne er dette en ikke en bil for den som vil have en original vw.
Bunden er sandblæst og metalliseret, og har derefter fået POR15 og grå 2k lak. Den er ikke rusten, og bliver det heller ikke.
Karossen er fra 1958 og har får isat oval bagrudeudsnit. Lakken er ikke vildt god, men fin brugsstand.
Stor set alle sliddele var nye da bilen blev samlet.
Der er mange fine stumper, de væsentlige er listed nedenfor:
Gammel type fælge, 4,5" foran og 5,5" bagi (gammelt center i ny fælgring)
CB wide 5 skivebremsesæt foran
CB dropspindler
Justerbar forbro med ordentlige rullelejer, smallet 2"
Spax dæmpere foran
AVO dæmpere bagi
Forkromede tromler bagi fra jagtvogn
Motolita rat
Motoren er en 1200 industrimotor fra 60'erne, og havde kørt 8 timer da jeg lagde den i for et års tid siden. Den kører super fint og ultra pålideligt.
Gearkassen er bygget på en DC IRS DSC fra en type 3 som er ombygget til lange svingaksler. Den er lavet med 9 tands 1. gear, 10 tands spider gears, dobbelt seegerring i diff, brede springringe på 3/4 gear navet. 3. gear er groftfortandet tig svejst, 4. gear er fintfortandet 0,82. Og andre lækkerier. Den er egnet til lidt mere end den 1200 der ligger i nu...
Slutudveksling er 4,125
Den er monteret med type 2 næsehus for at få den til at passe på bunden.
Sæderne er slidte og trænger til at sæt betræk hvis de skal blive fine. Bagsæde haves, men er pt ikke monteret.
Nummerpladerne er nye historiske.
Pris 34000
SOLGT
Mvh
Jakob Duus
tlf. 29927937
jdd@stirling.dk