Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Manifold fryser ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Petersminde Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Min buggy ,med 1300 motor, går i stå så snart chokeren har slået fra, indsugningsmanifolden bliver meget kold, jeg har prøver at komme kaburatorsprit i benzinen, men uden virkning. Er der andet jeg kan gøre?

(permalink) vwanders Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der sidder et forvarmningsrør på manifolden, som går fra den ene til den anden side, og som sidder i forbindelse med udstødningen. Det er nok stoppet til. Du kan skille det ad og prøve at puste igennem det for at være sikker.
Hvis det er stoppet, så kan det være svært at få renset. Det er nok nemmere at finde en anden manifold.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis din indsugningsmanifold er org. med varmerørene på er det ikke pga isning i denne tid og slet ikke hvis sprit ikke hjælper.. Hvis det er kommet uden du har rørt ved noget, så ville jeg starte med at tjekke om der er noget strøm til magnetventilen på karburatoren og om den klikker når du sætter ledningen på med tænding på. Hvis det er iorden, skal du ha renset din karburator for snavs i dyser und alles..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Skidt i tomgangsdysen!?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Petersminde Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Motoren gik ikke for godt, da jeg købte den for 3 år siden. Hele bilen skulle laves i orden, så jeg fik sat nye ringe i, honet cylenderne og lavet topstykker. Den blev ved med at drille en gang imellem og sidste sommer var det ikke godt, så jeg lånte en anden kaburator og så gik den næsten Ok, men så her til sommer, hvor den igen skulle ud at køre var det galt igen. Jeg adskilte kaburator, rensede, monterede, justerede igen. men det hjalp ikke. Den starter fint, men går så i stå når den bliver varm, så nu vel jeg prøve om forvarmerørne er stoppet.

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvor bor du? Har du prøvet at bare lade den stå i tomgang indtil den bliver varm? Hvis den så stadig går i stå er det ikke noget med is..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ud med tomgangsdysen og rens den med trykluft.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du tjekket at din choker er ok?

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

For "stramme" ventiler. Tjek ventilspillerum.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja ventilerne kunne det også sagtens være.

Husk at meld tilbage når du finder løsningen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Petersminde Member
Skrev for 13 years siden | | | |

tak for hjælpen, det var tomgangsdysen der sad noget skit i, som jeg ellers havde renset


Reply

You must log in to post.