Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1302 s, 1600 slangeføringen til karburatpren

(permalink) IvanNielsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej.
(indrømmer jeg er helt ny i denne branche)

Har investeret i en VW 1302 med en 1600 motor. Købt på Fyn, mener at gendkende den lille gule på billederne fra vwmanden.

Nå, men jeg har lidt knas med, at få boblen startet, har diskuteret og kigget med en bekendt som har lidt erfaring og vi mener der er noget galt med slangeføringen som går ind til karburatoren. Er der nogen med erfaring i hvordan det skal se ud?

På forhånd tak.
Ivan

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der sidder en slange på 35-40 cm fra pumpen og op til karburatoren. Hvis der ellers ikke er knæk på slangen, går det nok.
Det er nok dine platiner der ikke lukker op.
Skift olie, stil ventiler, mål tændkablerne igennem og skift tændrør og platiner. Ham din ven med "erfaringen" skal du ikke få til det, hvis det var ham der foreslog det med slangen.
Tag en kompressionsprøve når tændrørene alligevel er ude. Det er altid rart på en ukendt motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) IvanNielsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak,

Vi tror det er en stemplering, da den smider olie(meget) op i luftfilteret også ned i karburatoren.

Æv.

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der skal være olie i luftfilteret..

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) IvanNielsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeps...
Men det skal vel ikke "plaske" op fra slangen mellem luftfilter og olie påfuldning.

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Ivan

Hvis der er det gnist mellem dine platiner, så prøv at afmontere luftfilteret og gi' den en snaps. Hvis den så starter, måske kun i kort tid, så er der håb og vi kan derefter give dig yderligere anvisninger.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Ivan

Hvis der er det gnist mellem dine platiner, så prøv at afmontere luftfilteret og gi' den en snaps. Hvis den så starter, måske kun i kort tid, så er der håb og vi kan derefter give dig yderligere anvisninger.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) IvanNielsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Torben,
Vi har taget luftfilteret af, og fået den startet. Da den stod og "tøffede", væltede det op med olie i store plask. Så min kammerat, som tidligere selv har haft en boble, mente at situationen ikke er så god.

Ps. er der nogen fra Vw club Århus, med erfaring i 1302/1600 som kunne kigge forbi til et kolegialt "check"? Jeg giver gerne et par gode flasker for ulejligheden..

Pft.
Ivan

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Ivan.

Har i taget en kompressionsprøve som Frank A foreslog ?.

Går den på alle 4 cyl.

Går udfra problemet pludseligt er opstået. Det er svært at råde dig på anden måde end du allerede er blevet.
Du er velkommen til at komme forbi til en klubaften om onsdagen

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den er måske fyldt op med benzin i krumtaphuset fra en evt. utæt benzinpumpe. Lugter motorolien af benzin ?
Er der alt for meget "olie" på ?
Det er meget, meget sjældent at en luftkølet VW fejler noget i de dyre dele inden i motoren pga. af slitage. De giver som oftest op med et haveri pga. en knækket ventil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.