Du skal sørge for at den er i orden.
Med det mener jeg at du går den efter og sørger for at alt er friskt og fint.
ventiler skal justeres rigtigt og for hver 5000 km tager meget få min
Olie. Her er der mange meninger det er lige som at smide benzin på et bål. Men hvis din motor er standart så ville jeg kører på 15w40 mineralsk om sommeren og en tyndere når det er vinter.
Kender du km stand på motoren ? Hvis ikke så ville jeg pille den ud og spænde blokken efter tjekke reduktionsventiler og skifter dine udstødningsventiler. Tjekke at stempelringe osv ser fint ud Og dertil hørende pakninger når du har den skildt ad. Så kører det altså bare :)
Så ville jeg gå Varme systemet igennem så det også virker tip top.
Skifte olie på gearkassen
Tjekke bremser og justere dem op
Sprøjt har jeg ikke skruet ret meget på men det burde virke. Jeg syntes dog en motor med karburatore på er nemmere men det er nok min manglende erfaring med indsprøjtning.
Så ville jeg besøge dinitrol centret hos niels i Slagelse han er super til gamle biler og så ville jeg eller få kørt nogle km i en fed vogn :)
Det virker for mig. Og jeg kører ca 65000-70000 km om året i min 75er pickup.
Andre spørgsmål så ringer du bare :)