Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Strømfordeler til type4 spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Som overskriften siger er har jeg et spørgsmål til hvilken strømfordeler som vil fungere bedst til mit type4 projekt. jeg ved ikke hvilken der vil fungere bedst 010, 050, 009 eller magnettændning? Motoren bliver en 2,2L med 44 mm Weber. Knast og ved jeg ikke og håber på at kunne køre org udstødning, hvis den altså ikke "kvæler" motoren. Håber på god rådgivning.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fordeleren skal være en tilpasset org. med noget elektronisk tænding indbygget.
Lad være med at forsøge med en org. udstødning. Du taber motorens potentiale på gulvet. Køb en god udstødning, eller lav en selv, hvis det er prisen der afskrækker dig.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak Frank. Jeg vil helst køre med platiner da jeg tit bruger den til ferie og helst ikke vil "strande" et sted. Kan du fortælle mig hvordan jeg skal "tilpasse" den?
Det er ikke prisen der afskrækker mig, men jeg syntes at mange udstødninger "larmer". Det er nok fordi jeg er ved at blive gammel. Vil gerne have godt skub i bussen, men uden larm. Ellers må jeg lave en selv.

Mange Tak for hjælpen

Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvorfor vil du køre med platiner? en original CU/wbx strømfordeler er noget af det bedste du kan få, jo færre bevægelige dele jo bedre! der er ingen grund til at gøre det mere kompliceret en nødvendigt..

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Syntes nu ikke platiner er besværlige. Men jeg har ikke, hvad jeg lige har set, udtag til varcumdåsen på strømfordeleren. Jeg vil bare have noget som køre og hvis det skulle ske, kan laves i vejsiden. Hvis i forstår?

Ved ikke noget om CU/WBX strømfordelere..

Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har sådan en fordeler med tændingsbox til en wbx/cu motor hvis du vil prøve den

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fordelerens avanceringskurve skal tilpasses til motoren. En tunet motor vil helt givet have et andet behov en en std.motor. Alene det at du ikke bruger vakuum mere.
Jeg ville nu bruge noget elektronisk, det er driftsikkert. Noget simpelt som Pertronix, f.eks.
Det originale som der foreslåes er godt, men fordelerne det sidder i har så vist jeg husker for korte avanceringskurver.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.