Er der nogen der har et godt bud... Motor totalt død.. Strøm ok , Cut off på carb reagerer , men thats it...
Er der nogen der har et godt bud... Motor totalt død.. Strøm ok , Cut off på carb reagerer , men thats it...
Totalt død, som i "Motoren drejer ikke rundt når jeg forsøger at starte" eller "Motoren drejer rundt som normalt, men starter ikke"
Som i drejer ik rundt...
det kan være din starter der hænger
Jeg kan ikke lade være at tænke: Hvad har du gjort ? Har du bare drejet nøglen og konstateret at den ikke kunne starte og så gået ind til komputeren ?
Hvad er det for en bil ?
Er der strøm til at tænde lyset ?
Er det bare et halvdårligt batteri ?
Har du set om det bare er en dårlig kabelsko oppe på starteren ?
Find selv på flere spørgsmål -
Ved godt du skriver strøm ok, men der starter jeg nu alligevel:
Startkabler på, eller en værkstedslader med starthjælp. (prøv igen)
Kontroller at der er strøm på den store klemme på starter.
Kontroller at der kommer strøm på den lille klemme når du drejer nøglen.
Når du har kontrolleret disse ting, kan vi andre også vide at strøm rent faktisk er ok og vi har nu en chance for at hjælpe dig videre.
ELLER:
Start forfra, fortæl hvad du allerede har forsøgt og hvad vognen (ikke) gør.
Skal jeg komme med et godt bud ud fra dit første indlæg: "Er der nogen der har et godt bud... Motor totalt død.. Strøm ok , Cut off på carb reagerer , men thats it...", ville jeg foreslå: skrot bilen og køb en anden.
Og inden du bliver sur:
Mit svar er lige så godt som dit indlæg (jeg vil ikke engang tillade mig at kalde det et spørgsmål) eftersom vi kan bruge resten af dagen på at komme med bud, uden at det hjælper dig det mindste, da vi mangler informationer om hvad vi byder på.
MVH Royce
Vw-Royce ... Kan ik la vær med at tænke på at du mener at mit spørgsmål ik er et spørgsmål... Men du alligevel bruger tid på et svar du selv skyder ned.. .?? Evt læs dit eget statement..
hvis du vil have hjælp . bliver du sku nød til at fortælle lidt mere konkret om problemet
Hvis motoren ikke drejer rundt .har den enten sat sig .eller mangler starteren strøm eller forbindelse
:)
Både og, jeg giver dig den grundlæggende rækkefølge for fejlsøgning af strøm. (vær sikker der er strøm, kontroller der er strøm hvor den skal bruges og at der kommer strøm derhen hvor den burde være, når jeg gør en bestemt ting.)
Så ved jeg nemlig at strøm er ok og kan nu hjælpe dig videre.
Men tilbage til dit statement: Er der nogen der har et godt bud... Motor totalt død.. Strøm ok , Cut off på carb reagerer , men thats it...
Jeg byder kr. 150,- ubeset
Undskyld.... var der et spørgsmål. ????????
Royce
PS: Annoncer der indeholder opfordringer om bud, bliver opfattet som en auktion og skal indeholde et sluttidspunkt.. Læs reglerne for vwnettet.dk
PPS: hvis du vil have hjælp, så stil et spørgsmål, efter du har fortalt hvad den (ikke) gør, og hvad du har kontrolleret
Ja da , jeg kan alle bud og forslag... Men gider sku ikke alle de der latterlige kommentarer... Der er målt strøm hele vejen ud til poler/kabelsko, motoren kan tvinges rundt ved "håndkraft", der er lys i alle lygter , blinklys osv, relæer "trækker", der er prøve med et friskt batteri ,er efterfølgende brugt til at starte anden vw uden problemer. Tror tidligere forslag vedr defekt starter er et plet skud...
Så kontroller lige forbindelsen mellem starte og spole den kan godt være knækket
start den evt. med en skrurtrækker der kortslutter de 2 forbindelser
Vw-Royce... Der står osse i første punkt at det skal holdes i en sober tone, og det er du vist selv lige igang med at lave om på... Når nu du ingen seriøs interesse har for "hjælp" af sober tone har, så spild tiden et andet sted, tak for hjælpen.
Holm2010... Mener du de 2 poler på selve starter...
jepper sæt tænding på og se om den drejer rundt når du kortslutter mener der sidder 2 13 mm møtrikker det er dem ,men pas på det gnister
Det kan også være den lille ledning på kabelskoen der er hoppet af . hvis det ikke duer er det fordi der ikke kommer strøm derned . så tjekker du stel kablet og + kablet og om der kommer strøm på den lille ledning når du vrider nøglen
Ja, de 2 kraftige ledninger/poler på startrelæet, som jo så sidder fast på starteren...
Prøv evt. også at skubbe bilen igang - hjælper, 2 gear, tænding på - hvis det cår godt, så er du sikker på at det er en fejl i starterkredsløbet, dvs et af følgende:
1 batteri
2 polsko
3 stelforbindelse
4 tændinsgslås
5 starterrelæ
6 starter
7 alle ledninger og forbindelser mellem disse
Og da du allerede har prøvet at skifte batteriet, kan du nok godt udelukke det...
At du fortæller at du har strøm helt ud til - er jo her strømmen kommer fra, når bilen ikke er startet - batteri og polsko fortæller jo kun at dit batteri ikke er helt fladt endnu...
God fornøjelse med fejlfinding :-D
er der mon nogle på denne tråd der ikke har haft succes hos lillemor i går aftes :-)
Godt, nu ved jeg så strøm er ok.
Af med starter og i et skruestik med den, så tager du et batteri + startkabler og kobler starter til, som når den sidder på vognen og prøver med en skruetrækker (eller et lille stykke ledning) at sætter strøm til den lille klemme. Nu skulle starter gerne klappe frem og rotere. Gør den ikke det skal der en anden starter til.
Gør dig selv den tjeneste at teste den "nye" starter i skruestikket, inden du sætter den i vognen
Royce
PS: Som Holm2010 foreslår, kan du "grov" teste starter ved at kortslutte de 2 poler, men det klapper ikke starteren frem og dermed ved du ikke om ankeret er defekt i starteren.
udover starteren, kan det også være din starterbøsning, men det er sjældent et problem der kommer over natten. Alternativt kan det være din tændingslås. Der skal gerne komme 12v på den lille kabelsko ved starteren, når nøglen er drejet helt over.
You must log in to post.