Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problem med sænknings forbro linkpin

Tags:
No tags yet.

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg er løbet ind i noget af et problem.
Jeg har lige skiftet til droppede spindler på min linkpin forbro.
Inden jeg skiftede har jeg en enkelt gang justeret højden på forbroen.
Nu kan jeg ikke længere justere den. Sænkningsbeslagene er af typen med 2 bolte på hver som løsnes med unbrako og så sidder der møtrikker til at låse det efter følgene.
Jeg synes selv at jeg gør tingene rigtigt. Når jeg løfter med donkraften sørger jeg for at hjulene ikke slipper underlaget, jeg løsner alle fire bolte efter at have løsnet låse møtrikkerne. Og jeg kan se at beslagene flytter sig når jeg kører donkraften op og ned. Men når jeg har fundet ønsket højde og strammer alt op og kører donkraften ned, går forbroen helt i bund. Hvad gør jeg galt ? Nogen idéer ?

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den kan vel bare ikke justeres højt nok op?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Rasser

Det tror jeg nu ikke. Beslagene bevæger sig jo fint.
Kan du huske hvordan bolten (foran) på sænkningsbeslaget skal sidde når den er helt oppe ? Skal den støde imod beslaget i toppen eller i bunden ?

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Scharling Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Bolten skal være op mod himlen... hvis den skal hæves... Du skal regne med at når du løfter med dunkraften, belastes fjeder bladene ikke inde i forbroen. Så den vil sænke sig når du sænker bilen ned når der kommer belastning på igen.

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) TLS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej så kan du nok bedre se hvad der er op og ned.

m.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak Henrik og TLS.

Henrik; er der en alternativ måde at gøre det på, så der kan komme belastning på bladene imens man justerer ?
Kan det forekomme at der ingen indvirkning er på bladene når beslaget drejer sig

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Jønke Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Pil støddæmperne af i den ene ende, og få en tyk mand til at smide dunken på spindlerne, for at trykke dem ned af ( Henrik ku være et godt bud til den opgave)

(permalink) Scharling Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du er sku da feder en mig Jønke!!! :-) Du har den pære facon der vil passe perfekt til en forskærm!!! ja.. du kan faktisk bruges til at forme nyer skærme om til gamle.... bare ved at lægge dig oven på dem, og så tage en dyb indåndning... sådan en menneskelig presse!! :-)

Klodse forenden op på noget (hjulene) hav dunkraften under rammehovedet, så den lige støtter når den er sænket ned. husk træk håndbremsen!!!!!! og pas nu på!! :-)

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvor lav var bilen inden du skiftede spindlerne? Hælder mere til Rassers ide om at du bare ikke kan forspænde fjedrene tilstrækkeligt, med den justering der er tilbage. De 2,5" spindlerne sænker, er mere end man lige tror, hvis forbroen i forvejen var lavet sådan at den sænker meget.

Jeg fræsede en del af min CB forbro (godtnok bærekugle modellen), for netop at kunne justere den mere opad, men den er stadig godt lav alligevel.

...og nu har du vel ikke et par korte dæmpere på, der begrænser vandringen nedad ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Desværre ser det ud til at Rasser har ret.
Begge bolte peger nu opad på begge beslag og den er latterlig lav. Så lav at man nærmest ikke kan styre uden at dækkene skraber imod.

HNC ; Hvor har du fræset henne ?
Dæmperne har standard længde.

Kom til at tænke på om man kan montere spindlerne forkert ? Men på den anden side havde jeg ingen problemer med at montere styrestængerne på armene på spindlerne.
Eneste lille detalje med spindlerne er at calibrene endte i en anden vinkel og at spedometerkablet ikke kan komme på plads da det kommer i vejen for vandringen når man drejer.

Nogen der har nogen bud ? Eller skal jeg bide i det sure æble og gå tilbage til standard spindler ?

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) HNC Member
Skrev for 13 years siden | | | |

I toppen af sporet. Det bør kunne lade sig gøre! Du er velkommen til at ringe til mig i morgen formiddag, det er nok nemmere at forklare hvad jeg har gjort over telefonen ;-)

Det med speedometerkablet fandt jeg også en løsning på...

Henrik 61670903

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply

You must log in to post.