Kan en roadster som denne fra linket synes og godkendes i Danmark?? og hvad skal der til for at få sådan en på plader?
http://vwnettet.dk/topic/152887
Håber der er nogle kloge folk der kan hjælpe så jeg ikke brænder nallerne hvis man køber sådan en
Kan en roadster som denne fra linket synes og godkendes i Danmark?? og hvad skal der til for at få sådan en på plader?
http://vwnettet.dk/topic/152887
Håber der er nogle kloge folk der kan hjælpe så jeg ikke brænder nallerne hvis man køber sådan en
Kør en tur i synshallen sammen med sælgeren, og tag en snak med synsfolkene. De har vel styr på hvilke godkendelser du skal have fat i, og kan se om den er bygget korrekt. Ellers kan du vel sikre dig ved at få indført i købskontrakten at købet går tilbage såfremt det viser sig at bilen ikke kan godkendes i DK.
Iøvrigt kan jeg slet ikke forstå at sælger ikke selv får den synet og godkendt, for det ville da lette salget en del. Men der kan selvfølgelig være årsager som jeg ikke kender til.
FED bil iøvrigt !!
Godt at du har startet emnet, Bo.
Måske er bilen på vej til Norge men intet ligger fast endnu, så derfor kunne det være godt at få styr på spørgsmålet. Jeg skal nok selv forske lidt i det, når jeg får tid.
Tiden er samme grund til at jeg ikke selv syner og får godkendt bilen. Mine dyrebare timer på værkstedet vil jeg meget meget hellere bruge på min gamle Ford. That's why :-)
Mark
Ud over det, så er bilen bygget efter de foreskrifter som langt de fleste danske roadstere, er bygget efter. Faktisk stærkere, på flere punkter.
Da jeg byggede bilen, lånte jeg en kopi af foreskrifterne (husker ikke af hvem) men om de er tilstrækkelige idag, ved jeg ikke.
Mark
De forskifter, som I snakker, dem medbringer I bare til syn. Så kan den godkendes.
Det lyder fantastisk, Frank. Mange tak skal du ha'.
Mark
Du tager pis på os ! Nu har de været efterlyst herinde mange gange og så sidder du og "gemmer" dem ?
Har du ikke en kopi du kan oploade herinde
Nej, jeg har dem ikke og kan ikke huske hvem jeg lånte dem af. Hvis jeg får fat på dem igen, skal jeg meget gerne tage et bjerg af kopier, til dem der skal bygge roadster.
For nu lige at have det på det rene. Så er det ikke byggevejledningen du skal kopiere. Det er godkendelsen på ombygningen, enten fra VW eller et anerkendt prøvningsinstitut, som det hedder.
Se, det er jo en anden sag. Jeg mener ikke det var en godkendelse men en "byggevejledning" jeg lånte.Der stod skrevet hvad der skulle til for at det kunne godkendes. Forstærkninger diverse steder, o.lign.
den kan ikke bruges mere, er der skrevet en del om herinde - men den Frank nævner kan - hvis der er nogen der har den ?
men fandme fed bil Mark - den skal rulle
Det skal den, Ib men jeg gider ikke bruge tiden på det. Hvis en anden har lyst så er det jo fint og ellers ryger den bare tilbage i skammekrogen....eller endnu bedre, til Norge :-)
Mark
Den godkendelse I snakker om, er det den, der er skrevet på rødt papir. Stammer fra en eller anden godkendt prøveanstalt i Tyskland. Har den i forbindelse med netop byggevejledning. Ikke særlig god kopi,men den er der da.
Da jeg ikke aner hvordan de papirer skal se ud, så kan jeg ikke svare dig men hvis det du har, kan bruges, vil det være fedt.
Mark
Du kan finde dem her: http://www.thoerup.dk/roadstergodkendelse.pdf
http://www.thoerup.dk/roadstergodkendelse2.pdf
http://www.buggyforum.dk/viewtopic.php?f=30&t=79
-------------------------------------------
hilsen Lambove
ja det må være de papirer, har nemlig magen til bare på 356 speedster
Den røde ser interessant, men så vidt jeg kan se er der ingen slutkonklusion. Hoffman Speedster er heller ikke et anderkendt prøvningsinstitut.
I slutkonklusionen skal der stå noget om at man ikke har fundet nogen negativ indvirkning på bilens køreegenskaber ved afprøvning under alle belastninger mellem tomvægt og totalvægt. Allerhelst vil Trafikstyrelsen se at der står at bilen efter ombygningen TIL FULDE opfylder kravene i Merkblatt 751. Ikke nogen bløde formuleringer som "delvist" eller "tilnærmelsesvist". Altså på tysk ik´!
tilnærmelsesvist". Altså på tysk ik´!
griner frank
man kunne også håbe på synsmanden ikke fattet en meter og tænkte fuuuuuck jeg gider ikke læse alt dette og når der nu står tüv :))))))
Jeg ejer også en roadster og blev lidt nervøs da jeg hørte rygter om at de ikke kunne synes mere. Derfor skrev jeg til skat for at få at vide hvad konstruktive ændringer dækkede over og det var ombygget til cabbiolet efter punkt 44. Skrev derefter til færdselsstyrelsen og fik at vide at den sagtens kunne synes når den nu engang var blevet godkendt af dengang Statens bilinspektion.
Så den var altså ikke helt værdiløs:-)
Mvh. Lars
jo egentlig - vi snakker registreringssyn af en nybygget bil - Din bil (Odgaard)skal kun gennemgå periodisk syn - og så længe der er nummerplader på, bliver de nød til at godkende den til periodsik syn. ved egentlig ikke om de gør det bare for at være flinke eller de godt må uanset er det jo fint for dem som allerede har nummerplader på.
periodsik syn = ok med den gamle godkendelse ...
registreringsyn = at skaffe den den Merkblatt 751 ting som frank nævner. og den gamle godkendelser er ikke ok..
Jeg har endnu IKKE hørt om nogen der kan skaffe den Merkblatt 751, til hverken kitcar, Mania, roadster, lang buggy eller lign
og så længe der ikke er nogen der har det , kan der vel ikke gives garantier for noget som helst der er ombygget og IKKE opkortet, kan godkendes til et registreringsyn ????????????????????????????????????????????????????
ER DER NOGEN DER KAN SKAFFE DEN - SÅ SIG FREM - SÅ VI KAN BLIVE FRI FOR AT DEBATERER DET SAMME ÆVL IGEN OG IGEN OG IGEN OG IGEN OG IGEN OG IGEN.
så kort din roadster op - så er det lidt nemmerer , og ser sgu egentlig meget fedt ud ;0)
og sørg for, at hvis du har en ikke opkortet ombygget vw - så værn dine nummerplader med dit liv.
Ja man lader normalt biler køre der har været godkendte dengang. De har jo bevist at de ikke "braser sammen"
På samme baggrund kunne man også søge om tilladelse hos trafikstyrelsen om en "ny" roadster -
Men glem at spørge SKAT. Det har de ikke noget med at gøre.
Og det har ikke noget med nummerpladerne at gøre, Ib. Det er biler der tidligere har været godkendte.
Dvs at trafikstyrrelsen beholder oplysninger, på at bilen på et tidspunkt har været godkendt med ombygningen, selvom den har været afmeldt i en rum tid eller ???
eller CRM eller hvem der nu beholder de oplysninger.
så den Merkblatt 751 skal man så kun bruges, når der er tale om første gang for en ombygning der IKKE har været godkendt i DANMARK før???
Kort en roadster op. Ja for fanden. Det er da pisse flot :-/