Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min 1. Bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bunden vendt, 2 gange Zinkprimer og 1 gang Granville
Pladesmeden har meldt sin færdighed, så presset melder sig....

img_1285.jpg
img_1286.jpg
img_1289.jpg
img_1291.jpg
img_1292.jpg

(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Dan

Ikke for at gøre dig ked af det, men syntes lige jeg vil dele dette med dig, inden den kommer ud og køre.

Jeg fik i 97 eller 98 sandblæst et træk til en Ford, som jeg efterfølgende malede i Hammerite (hammerlak), den ser stadig ud som ny, selv om det er blevet brugt godt og vognen er blevet brugt til vinterkørsel (= salt)

Skulle så i december 2011, have skiftet et par bærekugler på konens 4WD og valgte i den forbindelse at få sandblæst bærearmene, efterfølgende blev de malet i Granville, sammen med de nye tromler, jeg skulle have monteret inden syn. Jeg er nu efter 7 mdr og en vinter senere ved at lave hele lortet om, da det er angrebet af rust.

Grunden til købet af Granville, var at min sædvanlige pusher af maling ikke længere førte Hammerite, men fortalte at Granville "var det samme som Hammerite, bare med et andet navn".
Det kan jeg så garantere at det ikke er, og jeg har købt min sidste bøtte af Grandville, for selv om jeg ikke har noget imod at male, gider jeg ikke skulle lave mit arbejde om hver ½ år, for at det ser pænt ud.

Det jeg næsten finder mest sørgeligt, var at jeg rensede tromlerne af for olie, grundede det 2 gange og gav det 2 gange Granville (sørgede naturligvis for at vende penselretning mellem de 2 gange af hver, for at få det til at dække bedre) og selv om de ikke har været varme, er både tromler og bærearme nu "ratlook", eftersom der er rust overalt, som er trængt gennem malingen (malingen hænger godt nok fast endnu, den er hverken kogt op eller skallet af, den er bare rusten)

Så jeg håber virkelig at du har og får bedre erfaringer med Granville, end jeg har haft. Men jeg er færdig med at bruge det.

MVH Royce

-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hey Royce
Tak for info, det er altid surt at skulle lave det hele om, det er også derfor jeg har brugt zinkmaling i rigelige mængder inden færdigmaling.
Når, det er sagt så har jeg haft gode erfaringer med det på bagtøj og andre undervognsdele, det skal dog tilføjes at den bil samt dette projekt udelukkende bliver og skal benyttes i sommermånederne, så det får blive.

(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vognbund nu med stenslagsgummi
De genstridige tromler endelige af, nye lejer og pakdåser venter.

img_1294.jpg
img_1295.jpg
img_1296.jpg

(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Efter at stået på hovedet i adskillige de kasser med stumper der fulgte med projektet, fandt jeg komplette lejesæt til både for og bag...:-))
Så nye lejer, pakdåser, ankerplader osv. alt i alt byt til nyt!

img_1296.jpg
img_1300.jpg
img_1301.jpg
img_1307.jpg
img_1308.jpg

(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er turen langt og længe kommet til motoren, og efter billederne at dømme, noget tiltrængt?

img_1314.jpg
img_1313.jpg
img_1312.jpg
img_1311.jpg

(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så bliver der trukket nye bremserør.

img_1317.jpg
img_1318.jpg

(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så blev blokken ultralydsrenset, så mangler der kun det gustne guld maling på ydersiden.

img_1329.jpg
img_1330.jpg
img_1331.jpg
img_1328.jpg
img_1327.jpg

(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Karossen, tilbage fra pladesmeden, hvilket så lige bliver en om´er....:-(( (Motorrum!)
Ellers er den ved at være klar til prøvemontering...

img_1420.jpg
img_1421.jpg
img_1422.jpg
img_1423.jpg

(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Et lækkert FRAM olie-filter...

fram_f3-p2w_filter_2.jpg

(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

En hel kasse med nye stumper/dele til motoren, incl. et sæt dob. karb....( ej på billed)

img_1438.jpg

(permalink) DanHansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er der påbegyndt malerbehandling af de forreste undervognsdele.
En bunke med bla. fjedertårne, stabilisator og tank er på vej hjem fra sandblæser...

img_1440.jpg


Reply

You must log in to post.