Hej Dan
Ikke for at gøre dig ked af det, men syntes lige jeg vil dele dette med dig, inden den kommer ud og køre.
Jeg fik i 97 eller 98 sandblæst et træk til en Ford, som jeg efterfølgende malede i Hammerite (hammerlak), den ser stadig ud som ny, selv om det er blevet brugt godt og vognen er blevet brugt til vinterkørsel (= salt)
Skulle så i december 2011, have skiftet et par bærekugler på konens 4WD og valgte i den forbindelse at få sandblæst bærearmene, efterfølgende blev de malet i Granville, sammen med de nye tromler, jeg skulle have monteret inden syn. Jeg er nu efter 7 mdr og en vinter senere ved at lave hele lortet om, da det er angrebet af rust.
Grunden til købet af Granville, var at min sædvanlige pusher af maling ikke længere førte Hammerite, men fortalte at Granville "var det samme som Hammerite, bare med et andet navn".
Det kan jeg så garantere at det ikke er, og jeg har købt min sidste bøtte af Grandville, for selv om jeg ikke har noget imod at male, gider jeg ikke skulle lave mit arbejde om hver ½ år, for at det ser pænt ud.
Det jeg næsten finder mest sørgeligt, var at jeg rensede tromlerne af for olie, grundede det 2 gange og gav det 2 gange Granville (sørgede naturligvis for at vende penselretning mellem de 2 gange af hver, for at få det til at dække bedre) og selv om de ikke har været varme, er både tromler og bærearme nu "ratlook", eftersom der er rust overalt, som er trængt gennem malingen (malingen hænger godt nok fast endnu, den er hverken kogt op eller skallet af, den er bare rusten)
Så jeg håber virkelig at du har og får bedre erfaringer med Granville, end jeg har haft. Men jeg er færdig med at bruge det.
MVH Royce
Hey Royce
Tak for info, det er altid surt at skulle lave det hele om, det er også derfor jeg har brugt zinkmaling i rigelige mængder inden færdigmaling.
Når, det er sagt så har jeg haft gode erfaringer med det på bagtøj og andre undervognsdele, det skal dog tilføjes at den bil samt dette projekt udelukkende bliver og skal benyttes i sommermånederne, så det får blive.
Så er der påbegyndt malerbehandling af de forreste undervognsdele.
En bunke med bla. fjedertårne, stabilisator og tank er på vej hjem fra sandblæser...
You must log in to post.