Nogen der har prøvet denne;
http://www.bugservice.dk/epoint/webshop/index.php
Delenr. VW35068
Nogen der har prøvet denne;
http://www.bugservice.dk/epoint/webshop/index.php
Delenr. VW35068
Det er noget "originalt" Mexico udstyr. Jeg har ikke prøvet den. Men den skulle ikke være dårlig.
Jeg har selv god erfaring med at køre med en original, og her mener jeg original, ikke en der ligner en original, og så to afgangsrør med en større diameter. Det kunne man ihvertfald købe engang.
Sammen med karburator og strømfordeler fra en sen 1200 (Jeans) og elektronisk tænding, 0,9mm elektrodeafstand i tændrørene og 10 grader før top.
OK, da har jeg det også på listen over mulige udstødninger til min 1200 tun motor.
Har også kigget på et Econo system, men kun med en lyddæmper ud til siden til noget af den samme prisen.
Men om man kigger på TriMill sin udstødning, (den der Farmer sælger, sort std.), er der noget forskel på den til en 1200 og 1600 udover at den er 5mm for bred??
Det jeg tenker på er om den kan laves/svejses sådan at den passer på en small 1200 motor? Nogen der har prøvet det?
Hej Firkel,
VW35068 har en god lyd, men den afgiver dog en del strålevarme til bagpanelet og bagerste motorblik fra rørene der sidder over potten.
TriMill udstødningen er så vidt jeg ved, og som du også selv er inde på, ikke lavet til en 1200 og passer derfor ikke, men alt kan jo laves hvis man vil. Jeg har ikke prøvet at bygge en sådan udstødning om til en 1200, men kører selv med den og synes at den har en god lyd. Hvis du vælger denne løsning og samtidig skal have varme i bilen, skal du være opmærksom på at du selv skal lave forbindelsen til varmekasserne med noget alu-flex slange.
Du skriver at det er en 1200 tun motor, hvad dækker det over? Jeg vil mene at de fleste 1200 motorer kører fint med den opsætning Frank nævner - og man kan stadig få afgangsrør med en større diamter, endda i rustfri stål.
Hilsen
Torben
Jeg skal ikke køre med varmekasser, det bliver j-rør. Jeg syntes også et "ormbo" og en fatboy kunne være et sjovt alternativ..
Motoren er en 1200 fra -61, med 1300dp topstykker, 1.1 vippestel(måske 1.25), disse drejes ned til højere komp, og portes.
Svinghjul skal også drejes lidt af.
36mm Dellorto' er med matchportede indsug skal osse på.
Det bliver oså en anden knast, tenker lidt på en W110 måske, men her er jeg på ukendt grund, skal forhøre mig rundt om hvad jeg bør køre med. Men en tomgang på 1500 gør mig ik noget.. :)
Tenker osse på om det har noget for seg at smide på en Deepsump, nå det nu er en 1200 motor med enkle oliekanale..
Men vi får se hvad der sker.. :)
You must log in to post.