Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sportsudstødning 1200?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Firkel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nogen der har prøvet denne;
http://www.bugservice.dk/epoint/webshop/index.php
Delenr. VW35068

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er noget "originalt" Mexico udstyr. Jeg har ikke prøvet den. Men den skulle ikke være dårlig.
Jeg har selv god erfaring med at køre med en original, og her mener jeg original, ikke en der ligner en original, og så to afgangsrør med en større diameter. Det kunne man ihvertfald købe engang.
Sammen med karburator og strømfordeler fra en sen 1200 (Jeans) og elektronisk tænding, 0,9mm elektrodeafstand i tændrørene og 10 grader før top.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Firkel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

OK, da har jeg det også på listen over mulige udstødninger til min 1200 tun motor.
Har også kigget på et Econo system, men kun med en lyddæmper ud til siden til noget af den samme prisen.

Men om man kigger på TriMill sin udstødning, (den der Farmer sælger, sort std.), er der noget forskel på den til en 1200 og 1600 udover at den er 5mm for bred??
Det jeg tenker på er om den kan laves/svejses sådan at den passer på en small 1200 motor? Nogen der har prøvet det?

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Firkel,

VW35068 har en god lyd, men den afgiver dog en del strålevarme til bagpanelet og bagerste motorblik fra rørene der sidder over potten.

TriMill udstødningen er så vidt jeg ved, og som du også selv er inde på, ikke lavet til en 1200 og passer derfor ikke, men alt kan jo laves hvis man vil. Jeg har ikke prøvet at bygge en sådan udstødning om til en 1200, men kører selv med den og synes at den har en god lyd. Hvis du vælger denne løsning og samtidig skal have varme i bilen, skal du være opmærksom på at du selv skal lave forbindelsen til varmekasserne med noget alu-flex slange.

Du skriver at det er en 1200 tun motor, hvad dækker det over? Jeg vil mene at de fleste 1200 motorer kører fint med den opsætning Frank nævner - og man kan stadig få afgangsrør med en større diamter, endda i rustfri stål.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Firkel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg skal ikke køre med varmekasser, det bliver j-rør. Jeg syntes også et "ormbo" og en fatboy kunne være et sjovt alternativ..
Motoren er en 1200 fra -61, med 1300dp topstykker, 1.1 vippestel(måske 1.25), disse drejes ned til højere komp, og portes.
Svinghjul skal også drejes lidt af.
36mm Dellorto' er med matchportede indsug skal osse på.
Det bliver oså en anden knast, tenker lidt på en W110 måske, men her er jeg på ukendt grund, skal forhøre mig rundt om hvad jeg bør køre med. Men en tomgang på 1500 gør mig ik noget.. :)

Tenker osse på om det har noget for seg at smide på en Deepsump, nå det nu er en 1200 motor med enkle oliekanale..
Men vi får se hvad der sker.. :)


Reply

You must log in to post.