Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorproblemer Type 4

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Min motor går simpelthen ikke rigtigt... Den sprutter og hakker og går enten højt eller alt for lavt i tomgang.... Og jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt! :(

Den går helt som den skal når den kommer op over 3-4000 RPM. og for fuldgas, men sejtræk og stille kørsel er helt umuligt...Jeg tror mine manifolde måske er utætte, men jeg kan ikke se noget på dem. hvor meget pakflade ville i mene er nødvendigt mellem toppe og karburator? Og der skal ikke flyende pakning på vel?

Så har jeg også overvejet om det måske er et tændningsproblem, Hvor meget hensyn tager i andre til tændrør på en tunet motor? Altså hvad for nogen ville i anbefale til en 200+ hk gade motor? Kører lige nu med platin rør...

Jeg er kommet så langt at jeg ikke gider mere.. Så jeg skal bruge en der gider kigge på den for mig.??? Hvem kan lave sådan en?? Farmer?

På forhånd tak...

Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 13 years siden | | | |

et gæt sycronisering af speedertræk

mvh bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den mest almindelige fejl er at en eller flere tomgangsdyser er tilstoppede. De virker helt op til 120-140 km/t på sådan én.
En anden almindelig fejl, er fejl på tændingsanlæg (platiner).
Herefter ventiler der er for stramme og utætte pakninger. En let må at finde utætte pakninger er at føre en acetylenbrænder rundt ved mistænkte pakninger. Uden ild i selvf.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Tommy. Op på hesten igen, det koster at køre lavt :O), altså forstået at hvis du kører andet end standard, så vil det "drille" ind i mellem. Kender godt selv det der med at "nu kan den rende mig..".

Nå, den med brænderen som Frank skriver, har jeg ikke brugt, men i stedet "startrapid" omkring manifolde. Hvis den er er utæt, vil den begynde at gå bedre, når du sprøjter det omkring.

Start med at checke/stille dine ventiler så du ved de er ok, så tænding, og kig så på resten.

Du skal nok få det til at virke igen, og eller ja, Torben skal nok finde fejlen :O)

(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rart med lidt moralsk opbakning. :) Den der "Den kan rende mig" er blevet fyret af mange gange ;) Men syns bare snart jeg har prøvet det hele og den kan bare ikke gå rigtigt...

I weekenden var jeg ude og køre i min kammerats's(Claus) med hans 1914cc og engel W130 knast(Hedder den vidst) hans knast er da lige så skarp som min(webcam 76C) men hans den kan sagtens gå ned på 1500 RPM i 4. gear også bare give fuldgas uden nogen hakken og sprutten, sikke en fornøjelse, at den så ikke trækker halvt så meget som min egen er så noget andet ;)....

Hmm Jeg stiller helst mine ventiler til zero lash. Burde jeg ikke det med HD stødstænger???

Hmm hvad tændrør kører i andre med der kører med andet et standart? og hvordan ville i kontrollere at alle tændrørskabler er ok? Også under belastning??

Ville være rart at kunne udelukke enten tændings siden eller brændstofsiden, men kan jeg ikke lige nu... :(

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

prøv at tjekke kompressionen, min gjorde det samme, gik rigtig ujænt i tomgang og haltede, men når den fik noget gas gik den fint. Den havde bøjet en ventil en anelse.. just my cent
ps: Torsdag er måske en mulighed vedr, den anden motor

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jo nul i ventilafstand. Men har du kontrolleret og evt. justeret det nogle gange de første 500-5000 km. ?
Tændrør brugte jeg Nippondenso 22EP-U ikke noget fancy, jeg har ingen fidus til kryptonit eller hvad de finder på at kalde dem.
Tændkabler har jeg altid lavet selv ud af gammeldags kobberkabler og løse hætter, ligesom de gamle originale. For at provokere smagsdommerne har jeg brugt NKTs billige med gennemsigtige plastikkabler.
Det er svært at råde dig når du tilsyneladende roder rundt i alt muligt. Du er nødt til at gå tilbage til udgangspumktet. Det bør ikke være sværere at lave en 200HK end en 100HK.
Vi andre har også rodet med f.eks. Bosch 050 fordeler der satte ud fordi stelforbindelsen til kondensatoren var for dårlig. Det fandt vi ud af ved at sætte en original fordeler i og konstatere at nu satte motoren ikke ud mere. Og så kigge en gang mere på 050-fordeleren, som vi jo skulle bruge fordi den passede bedre i avanceringen. Det endte med at vi bygge en gammel original kondensator på 050 fordeleren. Det er bare et eksempel.
Men hvis du går ind til to karburatorer og det være sig to originale eller to 48IDA med en holdning om at det også er noget lort, så bliver du træt af at køre med tunet motor.
Der er en tendens til at så snart en motor har to karburatorer, så får karburatorne skylden når noget går galt.
Du har vel ikke et eller andet underligt tændingsanlæg der driller ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu skriver du "HD" stødstænger, hvad er det præcis for nogle stødstænger du bruger?
Hvis det er chromoly er det fint med 0 i spillerum på kold motor, men hvis det er HD alu stødstænger skal de IKKE justeres til 0 i ventilspillerum. Så vil de nemlig bliver for stramme og motoren kan meget vel få de problemer du beskriver!

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Manton HD.
Hmmmmja, nu er de toppe jo lavet til at den skulle være halvsur, så rent træk i 4. fra 1500 omdr. er nok at stramme den, men så fra 2000 da.
Hvis du bruger std tændrør er de i hvertfald ALT for varme. Du skal op i Denso W22E-PU eller NGK BP7ES.
Er det ikke en Pertronix fordeler du kører med ? Det er set at rotoren pludselig begynder ikke at ville falde tilbage i avanceringen. Det kan være noget af problemet. - Utætheder et andet, og tilstoppede eller delvist tilstoppede dyser et tredje. Såå, der da lidt at gå igang med.
Jeg kan godt tage en svingom med den på et tidspunkt, bare ikke på denne side af d. 15/10. Har nok lige nu.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Min 2,6 kan sagtens trække i 4 fra 1500 og op uden at lave noget dillerdaller. Nu ved jeg ikke hvad en halvsur top er :O), mine er lavet af spring, 48/38 ventiler, 10.3 i komp,portede, men ikke skamportede, og så web86b/c knast, 48 dellorto, csp-python.

Skal også sige at den først kom til det, efter Torben havde "danset" med den :O),

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Når Torben siger træk fra 2000 omdr. Så mener han fuld gas. Men sådan er der vel ingen der kører.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Min kan nu også fint trække uden fuld gas, men nok om det.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Bare for at gøre noget, så prøv at afmonter speedertrækket, og tag så forsigtigt at giv gas en karburator af gangen. Du kan tydeligt mærke forskel hvis nu den ene ikke virker som den skal.
Jeg skriver det fordi jeg har måttet erfare at kvaliteten på de nye IDA karburatorer ikke er for god. Progressionshuller med uens afstand imellem hinanden, samt forskellig afstand fra spjældet. Spjældaksler der er boret skævt gennem spjældhusene, og sidst men ikke mindst den mest underlige og besværligste fejl jeg havde - tomgangsboringen, fra hvor den suger ved dyserne og ned til blandeskruen/progressionshullerne... Den var så skævt boret at der knap var en åbning i bunden!!!

Prøv dig frem med det. Det er forholdsvis hurtigt testet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så tror jeg jeg endelig fandt en fejl eller to... :-)

Den ene manifold var revnet helt nede ved tilspændingen omme bagved så det har ikke kunne ses udefra, og har heller kunne suge jetstart ind sprøjtet oppe fra, men da jeg tog manifolden af kunne det tydeligt ses.

Derefter fandt jeg en ordentlig skidt klump i det ene sugerør til tomgangsdysen, dette har jeg ikke kunne puste ud, så det måtte skubbes løst ved hjælp af et stykke svejse tråd.

Så nu tror jeg snart den kan igen :-) Nu samler jeg den i løbet af ugen også krydser vi fingre...

Tak for alle de gode råd og lige så meget for den moralske opbakning... :-)

Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Super, godt det ikke var noget "alvorligt" :O)


Reply

You must log in to post.