Hejsa
jeg skal skifte min gearkasse fra en 1200 gearkase der sidder på en 1600 motor, til 1300 gaerkasse der skal sidde på samme motor , jeg har div bus gearhus osv.
Er der noget jeg skal være opmærksom på
oval 56.
Hejsa
jeg skal skifte min gearkasse fra en 1200 gearkase der sidder på en 1600 motor, til 1300 gaerkasse der skal sidde på samme motor , jeg har div bus gearhus osv.
Er der noget jeg skal være opmærksom på
Umiddelbart nej. Med mindre din bil er et mix af flere årgange. En 1200 og en 1300 gearkasse er ens i samme årgang.
Hvis du vil have et mere brugbart svar skal du give os nogen flere oplysninger.
Der er en del at være opmærksom på og jeg kan ikke rigtig tyde dit spørgsmål. Hvis du tager et billed af svinghjulet med trykplade og et billed af gearkassens koblingshus på den gearkasse du ønsker at bruge, kan vi hurtigt se om det passer sammen.
Hilsen
Torben
hej.
bilen er fra 56 , motoren er en 1600 . det lige som trækakslerne ik er helt ens i der hvorr akslen møder gearkassen. som om der er to kraver på den der skal momteres , og en på den jeg piller af.
hilsen christian.
skal motoren ud for at få gearkassen af .
Ja, det skal den. Det lyder til at den ene gearkasse er IRS- og den anden er en svingakselgearkasse. En IRS gearkasse kan du ikke montere på en bil som kører med svingaksel uden at lave en konvertering at bilens undervogn. Hvorfor vil du skifte
gearkasse?
Hilsen
Torben
den anden gearkasse er slidt op. er det ik et stort arbejde at pille motoren ud.
Det tager ikke lang tid :)
http://www.youtube.com/watch?v=gKF6dcKjLJo
Første gang jeg skulle afmontere en motor, tog det nok en times tid med hjælp fra en kammerat som heller ikke havde prøvet det. Hvis du har lidt teknisk snilde er lige præcis at afmontere en motor i en bobbel, en af de letteste bilmodeller at gøre det på. Søg eventuelt på YouTube hvis du vil se hvordan det gøres.
Hilsen
Torben
Ikke for at tage modet fra dig, men hvis du ikke har gennemskuet at motoren skal ud for at få gearkassen ud. Så er der lang vej med at udskifte en gearkasse på en bobbel fra 1956. Der er mange faldgruber og mange ting der kan drille. Specielt også hvis din motor ikke er fra 1956. Og det er en 1600 motor ikke.
Har du ikke en VW-kyndig kammerat eller en VW-klub i nærheden.
Hvis din bil stadig kører med gearkassen fra 1956, en såkaldt delt gearkasse. Så skal du bruge skiftehuset og skiftestangen fra en type2 op til 1966. Og et passende gummiophæng.
Der vil blive nogen beslutninger der skal tages omkring bremser og håndbremsekabler. Vil du bevare de korte bagaksler. Eller har du fundet en "ny" gearkasse fra 61-66 ? 6 volts 12 volts ? Osv-osv.
ok. tak for de mange hjælpende ord , men jeg må nok hellere søge hjælp . tak fordi i er så hjælpsomme
hilsen christian.
You must log in to post.