lidt mere info ??
hvad størrelse krumtap, er den flugtboret eller standard, generel stand osv.....
den måler 65mm ved krumtap
standen må du selv vudere ud fra de billeder jeg har lagt op.
tager gerne flere mål og foto hvis det er.
En 1200 blok fra 72- eller ?
kan det ikke slåes op via motor nummer???
Så vidt jeg kan se er det en AS41 blok, altså en blok med store oliekanaler og 2 reduktionsventiler? Årgangen er vel ikke nødvendig at vide (?)
Hilsen
Torben
Tak torben1500
"AS41" er et mærkeligt fænomen der er opstået på internettet. AS41 er blot en betegnelse for den legering blokken er lavet af. Hvorfor den bliver fremhævet i indlæg forstår jeg ikke. AS41 er en meget svag legering der lige akkurat kan tåle de temperaturer og fysiske belastninger den udsættes for i en VW-motor. Så vidt jeg ved er alle blokke efter 1961 lavet af AS41. Der skulle efter sigende komme nogen i 1975-76 der vist nok hedder AS21, der skulle være lidt stærkere. Og ikke i Danmark tror jeg. Jo måske i jagtvogne. Vi ledte ihvertfald forgæves efter dem da jeg var ung og tunede type1 motorer. Så vi gik over til type4 i stedet.
Og jo det er vigtigt at vide hvilken årgang den er. Ihvertfald hvis den skal bruges til at putte en 13-1600 krumtap i. Det kan man nemlig ikke i en "D"-blok før i 72- hvor D-blokken bliver magen til 13-1600 blokken. Og det er jo nok det den skal bruges til når den er boret til 94mm. cylindre. Undskyld jeg blandede mig det var kun for at hjælpe.
Helt rigtig Frank.Som man kan se på foto skal den Flugtbores da
hovedlejerne har ligget løse.Men så kan den også igen.
Jamen jeg byder da gerne 50 kr for blokken..
Mvh Spring
Vil du kontakte mig på tlf 6022 6024 angående betaling/afhentning Plade..
Mvh Spring
Tillykke Spring, fanger dig i morgen
You must log in to post.