lidt gammel lotus agtige med roofchop ;0)
Det lykkedes mig at finde et sæt 17" Fuchs repro fælge med dæk til en rimelig pris.
Er i fuld gang med at renovere og detaljere fælge og caps.
Jeg har detaljeret 3 ud af 4 caps med de rigtige farver i Stutgart våbenet.
1 af fælgene var forsøgt detaljeret før og dette var ikke lykkedes så godt. Så jeg har været flittig med cellulose fortynder og 6 grydesvampe og en gammel tandbørste for at rense den for gammel maling. I næste uge går jeg igang med at slibe male og polere.
Hej
Vis gerne billeder a det..
Tak..
- bruger du alm. autolak??
fedt lavet - godt arb, man får lyst til at følge eksemplet
Det er ganske almindelig enamel maling, så det skal vedligeholdes.
Tak Thomas :-)
Det er sgu en fin vogn. Hvordan med syn og afgift? Har der nogensinde været sådan en på plader herhjemme?
Hvad hedder den type bil egentlig? Jeg er med på navnet brasilia eller i den stil, men der var flere modeller der kun blev bygget i brasilien ikke?
den på billedet ligner en SP2 - men der findes mange special modeller dernede - en bobbel hedder jo også en Fuscha dernede, en splitbus fra halvfjerdserne og firserne hedder en fleetwood osv osv..
Mexico har også over en mill af dem her feks
Hvad hedder den bil tråden handler om? Måske bare Brasilia? Den der SP2 kom også frem ved at google brasilia.
Den der SP2 ser i øvrigt fed ud. Findes der nogen i DK?
har været en i ålborg omegnenen - ved ikke om den er der mere ??
Brazilia - tjah jeg har ikke hørt andre navne for den.
men lav evt et nyt indlæg - tror jeg (ErikB) vil blive glad for ;0)
@ Lars Ekstrøm ; Tak, mig bekendt har der ikke været nogen i landet før denne.
Mht. syn ser jeg den ikke som nogen udfordring. Det er jo teknisk set en linkpin Type 1 med nogen andre bund filetter og en anden karosse. Men naturligvis en serie produceret bil med 1 milion + produceret. Afgift + tja den er trods alt fra ´77 så den kan nok stikke lidt af. Men jeg har da tænkt mig at løfte gevaldigt på øjenbrynene hvis den kommer op i 17 K + i afgift.
@ Runesten ; Den hedder Brasilia eller Brazilia. Hverken mere eller mindre.
Historien bag selve modellen er den at VW i Tyskland introducerede Golf 1 til hele verdenen og de opfordrede VW Do Brasil til også at lave en ny model evt. med teknikken fra Golf som grundstamme. Men Brasilianerne mente ikke at landet var klar til en helt ny bil. Så de fandt istedet på at bevare alt det kendte fra VW Type 1 mekanisk og udstyre den med en ny karosse som i det store hele er en afkortet 411/412. Woula Brazilia var født og året var 1973.
@ Ib ; Det er cool nok, der må for min skyld gerne diskuteres Brasilianske VW modeller her. Jeg er jo noget tosset med alt i luftkølet VW der lidt "skævt" :-)
Har set Morten´s SP 2, det er en super fed bil jeg glæder mig til at se færdig en dag.
@ Michael ; Jeg har købt 17" Fuchs til den. Se længere oppe i tråden ;-)
Tak for opklaring Erik.
Så kom invitationen jeg har ventet på :-)
Braziliaen kommer til Bilsport Performance & Custom Show i Jönköping Sverige til Påske.
http://www.custommotorshow.se/index.php
Så skal jeg bare lige have løst hvordan jeg kan være 2 steder på en gang, da jeg har gang i et større TV projekt lige der hmmmm....
Hmm...... Jeg afventer osse invitationen fra samme sted, fik du din med posten , eller på email??
Så kom jeg for alvor igang med renovering og detaljering af 17" Fuchs fælgene.
Fælgene er lidt medtagede, men ikke mere end det kan fikses. En gang med tiden skal jeg dog finde en ekstra fælg, da der er et kantstens mærke i den ene.
Den ene fælg var forsøgt detaljeret før, så der var en del maling jeg fik væk med cellulose fortynder, grøn køkken svamp og en tandbørste :-)
Først får fælgen en maskin polering på de flader som ikke skal lakeres. Der skal selvfølgelig efter poleres efter at jeg er færdig med maler arbejdet. Men det bliver i hånden, da det jo ikke er til at komme til at polere med maskine når der først er blevet malet. I værste fald har jeg også en Dremel maskine der har polerings trisser i mini størrelse. Jeg har maskeret i fri hånd med Tamiya 6 mm maskerings tape. Jeg bruger normalt denne tape når jeg maler model biler. Den er smidig og let at arbejde med og så er den også forholdsvis billig. Tapen kan fås i de fleste modelhobby butikker. Derefter har jeg maskeret de store flader med ganske almindelig Tesa tape.
Jeg ligger bolte i bolt hullerne for at undgå at der kommer for meget maling ned på spænde fladerne. Hvis der kommer maling derned, må det slibes væk efter følgende.
Hvis alt går efter planen kan jeg slibe og ligge første lag primer i aften.
Er spændt på at se resultatet, og høre om det er bøvlet værd at rode med selv, når du er færdig.
Det er jeg også :-)
Sidste år bestilte jeg en pulver lakeret (sort) ildslukker fra Franske FireDesign. Da jeg fik ildslukkeren hjem, blev jeg slemt skuffet og tænkte at det kan jeg gøre mindst lige så godt selv. Som sagt så gjort.
Det ser godt ud. Jeg må en tur i hobby butik kan jeg se. Jeg købte noget 3mm tape til de hjul jeg købte af dig, men det kan jeg slet ikke styre. 6mm burde gøre det lettere at lave lige linier.
Skylder lige at sige at tapen på selve fælg banerne er lagt på ved at jeg har målt ud fra anlægs fladen og lavet nogen fix punkter med sprit tush og lagt tapen udfra dem som guide linie.
Jeg googlede billeder af detaljerede Fuchs og syntes ikke jeg kunne finde en egentlig "standard", så jeg sjussede mig frem :-)