Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hold da kæft hvor hvor kører det ringe

Tags:
No tags yet.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har i forbindelse med at jeg snart skal til syn Hævet min vw til std højde og monteret alm størrelse fælge og dæk .Fuck en livsfarlig gyngekasse forstår sku godt at man ville væk fra de pendulaksler . glæder mig til den kommer i knæ igen med de brede fælge på så den kan køre rund i sving med noget pedal på uden man tror den vælter. det skulle forbydes ved lov at bruge sådan en std højde bobbel til andet end markræs sammen med 2cv

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er der godtnok noget helt galt da - men det skal synsmanden nok fortælle dig

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

syntes også min kører ok, kunne ikke mærke den store forskel da jeg skiftede hjul.. en go sporing tror jeg du mangler

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

syntes også min kører ok, kunne ikke mærke den store forskel da jeg skiftede hjul.. en go sporing tror jeg du mangler

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du ved bare ikke hvordan man skal køre en typ.1.Hvorfor laver du den om
når den har været til syn??så er den jo ulovlig.

(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den kører da af lort når den er sænket , den ser fed ud men kører da af helveds til
Så ja der må være noget galt

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg må give Søren ret.Da jeg kørte manøvreprøver/rally i 60/70érne prøvede
vi også et sænke vognen,men det blev hurtig ændret da vi ikke kunne få den rundt i svingene, for ikke at tale om Bumsteer ved indbremsningen.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nå så kunne i vågne op :-)
Der er sku er ikke noget galt med sporing eller andet er bare ikke vandt til at kører i en morfar bil .har kørt i adskillige andre std bobler der har samme problem og har tænkt hold da kæft hvor kører min bare super godt lige som en gokart
Bumsteer har jeg altid frygtet men aldrig oplet før i går,og det er ikke rart

Nu forstår jeg bedre hvorfor 1303 har ry for at kører helt perfekt

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det kan kun være en "fejl 40" så... Kører i standard højde, ja faktisk er den hævet en lille smule, for at kompencere for trætheden i de bageste fjedre, og der er ingen problem med at køre, ej heller i svingene... Såååh... der er noget andet galt...

Jan_vw

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er nok bare vanen eller en god kombination jeg har haft . synes helt afgjort ogse den er behagelig/hyggelig at kører i efter den er blevet hævet, bare man ikke skal køre i flere skarpe sving efter hinanden med lidt for meget fart på.
det passer nok fint til en 1200 motor men hvem har det ??

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jaa, vi skujo liige ha formiddagskaffen sunket jo.

Hver ting sin tid.
I rally/orienteringsrally skal bilerne IKKE! sænkes. Derimod afstives de rigtige steder, de til formålet bedste støddæmpere/fjedre (Som regel er Bilstein et godt valg der) og ikke mindst dæk.
Kig evt lidt på billederne her: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,16564.0.html
Og se videon igennem: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,16564.0.html

Street/super street.
Let sænkning, typisk op til 50 mm foran og 18-24 mm. bag. Korrektion af caster, camper og sporing. Bedre end std dæmpere, (Mit valg er justerbare Røde Koni) Valg af krængningsstabilisator(er) efter temperement. 15 mm Eibach foran er et godt all round valg. 3/4" til dem der vil køre frækt. Stabilisatorer bagpå en svingaksel skal man være lidt forsigtig med. Det kan absolut fungere, men det kræver lidt fosøg med toe justeringen. På IRS er det på med svinet. Eibach 16 mm er den bedste all round, Med 3/4" får den en fast bagdel (!) og kan få en tendens til let overstyring under pres. Og for atgøre forvirringen total, er der jo selvfølgelig også diverse "mellem"kobinationer, som nogen gange fungerer godt.

Lowandslow.

Jaa, det behøver ingen forklaring. Og det køer derefter.

Og JA, selv en HELT std Oval kan drage nytte af at få et bedre end std set støddæmpere monteret. Det forbedrer retningstabiliteten, formindsker sidevindsfølsomheden og forbedrer svingegenskaberne, specielt v multiple attacks.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Lange Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hehe friskt indspark, det kan da få de "gamle" op af stolen

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Super Farmer
Nårhhh og så er jeg jo ikke helt galt på den alligevel :-)der er jo en grund til udviklingen af vw ikke stoppede i 1964 :-)men ikke alle vil erkende det
har også kørt i blæsevejr i dag Uhaa :-)
Savner min Super vw sportsvognsundervogn jeg kører jo ikke med skiver så må jo styrer udenom. wie bremst hat angst

min opsætning
moderat sænket i front og bag
Koni dæmper forpå , std Bag
Front Suspension Stiffener
koni styrdæmper
krængningsstabilisator 15 mm
Torque bar
cabrio/tvær vanger og diverse hjørneafstivninger
hjul for 165/70-14x5" Bag 215/60-15x7" Good Year NCT Dæk

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg vil vædde en citronmåne på, at du har for lidt castervinkel.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu hvor den er hævet ??

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Måske osse nu. Og så er dit toe i bag forkert.

Grunden til at jeg siger såd´n er, at i 9 ud af 10 tilfælde er 1 caster shim ikke nok til at genoprette vinklen, og slet ikke hvis den osse skal styre godt ved motorvejshastighed.
- En hævning, eller sænkning har stor indvirkning på både Caster og toe

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Okay Farmer.Hævning det har i hvert tilfælde haft meget negativ indvirken på min bobbel balje :-)
Synes nu den kørte nærmest perfekt før (af en veteranbil at være) styrbar og stabil/stiv i svingene, men ja over 160 km/t så synes jeg den blev lidt let og dansende i forenden ,men vil da prøve at lege med flere caster shims når den kommer down to earth again .hvis det spiller så sender jeg en citronmåne til dig
jeg har jo nogen hårde legekammerater ved du, og står der vw på blokken skal man ikke ligge bagerst i flokken

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er roadsteren nysynet og klemt i knæ igen , nu kører den bare lækkert

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Men ULOVLIG.Lav den org. og brug den til det den er lavet til.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej fvee den er ikke ulovlig dem må gerne være sænket og kører på lidt bredere fælge . og nu er den lavet til at kører i på landevejen. mit problem er at den kører på 14 " foran og 15 " bagpå og det er ulovligt :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

NÅÅÅÅ sådan.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

"Men ULOVLIG.Lav den org. og brug den til det den er lavet til."

Hæ, det er sgu morsomt det her.... var det derfor du kørte med 356 motor i din 67'er ;-)

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tommel op PH1303

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kører ja, det er også snart 20 år siden og den er RALLY synet & godkendt. Den er der endnu, og så kan den STYRE & BREMSE.


Reply

You must log in to post.