Jaa, vi skujo liige ha formiddagskaffen sunket jo.
Hver ting sin tid.
I rally/orienteringsrally skal bilerne IKKE! sænkes. Derimod afstives de rigtige steder, de til formålet bedste støddæmpere/fjedre (Som regel er Bilstein et godt valg der) og ikke mindst dæk.
Kig evt lidt på billederne her: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,16564.0.html
Og se videon igennem: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,16564.0.html
Street/super street.
Let sænkning, typisk op til 50 mm foran og 18-24 mm. bag. Korrektion af caster, camper og sporing. Bedre end std dæmpere, (Mit valg er justerbare Røde Koni) Valg af krængningsstabilisator(er) efter temperement. 15 mm Eibach foran er et godt all round valg. 3/4" til dem der vil køre frækt. Stabilisatorer bagpå en svingaksel skal man være lidt forsigtig med. Det kan absolut fungere, men det kræver lidt fosøg med toe justeringen. På IRS er det på med svinet. Eibach 16 mm er den bedste all round, Med 3/4" får den en fast bagdel (!) og kan få en tendens til let overstyring under pres. Og for atgøre forvirringen total, er der jo selvfølgelig også diverse "mellem"kobinationer, som nogen gange fungerer godt.
Lowandslow.
Jaa, det behøver ingen forklaring. Og det køer derefter.
Og JA, selv en HELT std Oval kan drage nytte af at få et bedre end std set støddæmpere monteret. Det forbedrer retningstabiliteten, formindsker sidevindsfølsomheden og forbedrer svingegenskaberne, specielt v multiple attacks.
T