Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Den hugger og hakker som en tosset!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Nuller Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hey nu er jeg ved at komme til kort med ideer vedr. min bil:-(

som overskriften antyder så hugger min vw og når jeg giver den gas,så virker det som om den dør...og i fart virker det som om den drukner..lidt som om blandingen er for voldsom..

nu skriver jeg lig hva der er blevet lavet:
-nye tændrør
-nye tændkabler
-nye platiner
-luftfilter renset
-tændingen stillet

det skal siges at inden alle de ting blev lavet,var det endnu værre end nu..jeg har prøvet uden held at skrue på den skrue til blandingen uden held..grr
hva kan jeg ellers fejlsøge???

eneste ide der lig kommer til mig er at vakuumdåsen måske ku bidrage til problemerne,den er noget medtaget...er jeg heeelt gal på den eller hvad???

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Få dit forvarmesystem sat på, så det virker.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu er det jo blevet lidt koldere end det var i sommer måske det er is i karburatoren/indsugning ? prøv med karburator sprit i tanken

-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) Nuller Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg er ik helt med Farmer..?

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Teodor Fælgen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hmm jaa og har du justeret kamvinkel over de nye platiner ? den der med et søgerblad det er ikke godt nok, kun til perlegrus opstart, og hvad med kondensatoren er den skiftet sammen med de nye platiner.
med en tændingspistol ser du jo hurtigt om din vaccumdåse forstiller som den skal.

Jakob

-------------------------------------------
Spænd hjælmen kammerat !!!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du slanger, manifold osv monteret som på billede (give or take a little - afhængig af årgang og model)
?

aa.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Nuller Member
Skrev for 13 years siden | | | |

-rasser det er som på din,bortset fra min luftfilterkasse er 4kantet:-)...
-Teodor ja det er justeret,skiftet og tjekket med tændings pistolen..

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Sprit i tanken så kører du..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Af med luftfilteret og kig ned i karburatoren - hiv i gasarmen og se efter om der kommer en stråle benzin ud af det lille rør der ligner en vandhane.
Så ved du om accelerationspumpen virker som den skal.
Der skal komme en fin jævn stråle.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Nuller Member
Skrev for 13 years siden | | | |

takker for alle de fine imputs..tror nu nok jeg kan hitte ud af det herfra nu..skønt:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Teodor Fælgen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvaså... er du flyvende ? eller er der stadig knuder på snoren ?

-------------------------------------------
Spænd hjælmen kammerat !!!
(permalink) Nuller Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Teodor karb sprit virkede ik...men Hendrixx er så flink at se på det for mig,så må jeg suge alt den viden til mig der er muligt..(møg irreterende man ik har rodet med disse problemer før)..men sådan er det jo at være newb:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Og du har tjekket at ledningen til de nye platiner er ok?
Hande engang et lignende problem, fordi ledningen var for kort og derfor blev afisoleret af aksel i strømfordeleren - dvs. forkert tænding...

Det startede gradvist og blev så hurtigt værre og værre - indtil der til sidst stod stikflammer ud af udstødningen. Jeg havde dengang en zoom-tube på, så det så ræ'ti flot ud i sidespejlet...

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Nuller Member
Skrev for 13 years siden | | | |

haha Mr-M det har jeg også..fik stillet tændingen for noget tid siden,den stod så også helt forkert..da skød den også nogle seriøse stikflammer...første gang den sendte en afsted var jeg ved at køre i grøften for var morgentræt hehe

anyway ja ledningen er tjekket,min svorger justerede det hele igen idag og tror den er ved at være der,nu kører den ihvertfald som den skal

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Når man har sådan en hobby som vores, bør man købe et multimeter beregnet til biler. Med kamvinkelmåler, ohmmeter med op til 20 kiloohm og voltmeter. Så kan man indstille platiner og tændingstidspunkt og måle tændkabler og hætter igennem. Det koster 300-500 kr. Og nogen søgerblade.
Man kan så også fejlsøge på resten af bilens ledningsnet.
Har man så en halv meter benzinslange kan man også indstille en motor med to dobbelte karburatorer.

At platinledningen kommer i klemme eller slæber imod, er ikke fordi ledningen er for kort. Det er fordi platinsættet, man har brugt, er forkert til strømfordeleren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det sidste har du ret i, Frank...

Men sælgeren insisterede på at det passede og havde ikke andre på lager. Og det endte op med at jeg skiftede ledningen med en længere, da platinsættet ellers var identisk...

Så derfor min 'korte' version med den for korte ledning.

Siden da gemmer jeg altid det gamle sæt i handskerummet, så jeg kan se om det nye er korrekt.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Nuller Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så ville lige fortælle at problemerne er ovre...Hendrixx var en supermand og rensede min karb og skiftede et par pakninger i den:-)
så lærte jeg også lig trickset med en ledning og pære,til at stille tændingen med...feedt at lære sådanne tricks!:-)...alt i alt kører tulle igen som hun skal...og tøsen kan snildt rende 120 nu;-)...

kan du evt linke sådant et multimeter Frank,jeg har selv et,men det er nooget gammelt,og kan snildt se det smarte i at ha et der kan måle de ting

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

http://biltema.dk/da/vaerktoj/Malevarktoj/Maleinstrument/Digitalt-multimeter/

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Nuller Member
Skrev for 13 years siden | | | |

takker ;-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com

Reply

You must log in to post.