Er der nogle,der har et billede, af en splitbus ca 1965,set bagfra,så man kan se den sorte nummerplade, kan ikke (selv) finde en på nettet,da de alle sammen vender med fronten fremad,
1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
Er der nogle,der har et billede, af en splitbus ca 1965,set bagfra,så man kan se den sorte nummerplade, kan ikke (selv) finde en på nettet,da de alle sammen vender med fronten fremad,
tænker du på om de er kvadratiske eller retankulære - så er de kvadratiske.
der er pt ikke ret mange busser i dk med 2 bogstavs sorte nummerplader.
Hej ib
Det er fordi jeg skal bestille sorte plader til min bus,og var i trivl,
har set for længe siden, din ven med den grønne camper,han har fået sorte plader,men kan ikke lige finde et billede af den.
min splitbus fra februar 66 er leveret med rektangulær plade i bag.
søgte og fandt dette info :
ifølge nrpl.dk ku en kvadratisk sort fås fra 01.04.1966-31.03.1976
det kan jeg ;0)
og på hvide
retangulærer plader hører til på fronten af en vw.....!
Hej her kan du se alle plader og årstal.
http://nrpl.dk/dim.php
ja men som jeg skrev den kvadratiske kom først til april 1966
det kommer jo an på hvor hårdt den blå kasket trykker om hvad man vælger
freedomcamperen er en 67er så passer jo fint på den - min egen er en 64er - den får dem sgu også - så hårdt trykker kasketten ikke ;0)
Er der forskel på bagklapper på splitbus hvor nr pladen sidder om den kommer fra
usa eller europa.
da jeg er i tvivl ...
Sørens bus ser godt ud med sorte plader. Hvad er prisen på de sorte ? måske jeg skulle købe til min egen bus
sorte plader koster 2500 kr, regn med lang ventetid ,har snart ventet 6 mdr på mine
Så Lige på dette link over sorte nummer plader at,
Målene kan afvige fra de historisk korrekte nummerplader som udleveres i dag,er der nogle der ved hvor meget de afviger,er der nogle med de (nye) sorte plader der kan hjælpe.http://nrpl.dk/dim.php
Rene_JensenMember
Skrev for 1 dag siden | | |
sorte plader koster 2500 kr, regn med lang ventetid ,har snart ventet 6 mdr på mine.
Så kan de måske komme på til foråret jeg har jo plader på så jeg kan jo godt komme på vejen selvom jeg skal vente på dem. Kan godt se det er længe at vente hvis man lige har fået synet sin bil/bus så kan man ikke "lige" hente sine plader
Her kan du se mål på dem.
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1825584&vId=0
Claus B.
Jeg har jo endelig fået mine, så du er velkommen til at komme og røre, du kan også låne med og prøve på egen bus. Eller tag den med.
Kørte lige en masse affald i westyen idag, de kiggede noget ovre på genbrugspladsen. Man må ikke aflevere affald, hvis man ikke har dk plader...jeg forvissede dem om at jeg ikke var polak.
R.
Hej Ronnie.
kan du ikke måle hvor stor den aflange er,da jeg skal have købt nogle blanke rammer,ved ikke hvor meget de afviger i mål,en jeg kender skal til stumpe market i morgen i Fredericia,og ville gerne købe dem til mig,bestilder sorte plader i næste uge.
Man kan vist godt få kvadratisk bagpå.. 58-76 er de samme nu. Bestilte plader for nyligt: jeg satsede på 2-3mdr leveringstid men fik så at vide at dem som havde bestilt april 2011 fik deres leveret lige før jul... Så jeg kunne godt forvente at der gik 6-8mdr! Det er sgu godt nok længe...
Jeg har bestilt til min for 1,5 måned siden og blev ringet op for 14 dage siden og fik afvide at jeg ik kunne få en kvadratisk som jeg havde ønsket, da det så ik ville være tidstypisk korrekt ifølge årgangen... Og min er fra 58.. Den kvadratiske kom først mit i 60 er'ne... Men tror at hvis du ønsker et reg. Nr fra efter den kvadratiske kom så kan man godt men så passer reg nr. Ik til da bilen var ny...:)
Jeg har ønsket reg nr. Som bilen havde første gang den blev registreret...
Men regnr. er vel ligegyldigt hvis bilen blev registreret første gang 1963 i frankrig..? Eller finder man et nr. som passer til årgangen?
Jeg har den originale atest fra da bilen blev solgt i 58 og har ønsket reg. Nnumret fra den... Og da det fra før kan jeg kun få rektanguler plader til både for og bag....dem der går meget op i om bilen er original, vil os gerne have pladen passerctidstypisk...
Det er helt sort..... http://www.motorhistorisk.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=115:normal-ventetid-pa-historiske-plader&catid=48:nummerplader&Itemid=41
Jeg mener (uden overhovedet at være sikker), at fra 58-66 var det 2 bogstavs nr.plader, hvor bogstaverne var bestemt ud fra området de blev udstedt i!
66-76 startede man så fra starten af alfabetet. Bla. fik jeg oplyst at jeg ville få AB ?? ???, og at den bagerste ville blive kvadratisk.
Jeg mener det var sådan Skat forklarede mig det.
Hjælper det lidt på forvirringen?
Ras
Typerne på pladerne er jo ens fra 58-76, men hvis man har den org er det jo bare sjovt. Men for en bil der ikke har været reg i Danmark er det vel et eller andet sted ligegyldigt.. Har haft 3 bil nu med historiske plader - 2 af dem før 58, men de nr de havde var sgu langt fra hvad de tidssvarende org biler havde(ex 6cifre på en 55 og 57??) - det havde de sgu ikke i 55. Folk kunne sgu ikke se forskel og de fleste tror det er org.. :)Men på en bus synes jeg faktisk det ser fedest ud med en kvadratisk bagpå hvis antallet af typer og typerne alligevel er ens fra 58-76. Bilen bliver jo ikke mere org af at den får en reproduceret plade fra 2012, den får bare et mere vintage look. :) Lad os da bare håbe de får sat lidt skub i produceringen af pladerne så vi kan komme ud at køre til foråret!!
Det ser da os bedst ud med kvadratisk, men med det reg. Nr jeg ville have kunne det desværre ik lade sig gøre..:) jeg får område nr fra Bornholm, da bilen altid har kørt der...:) og det er sku da sjovt..