Jeg kunne godt tænke mig at kunne køre lidt hurtigere end de 80-90 stykker, som jeg kan presse boblen op på, er der mulighed for at gøre noget, uden at skulle hen og skifte til en større motor? Gode fif er mere end velkomne =)
Mvh. Brian
Jeg kunne godt tænke mig at kunne køre lidt hurtigere end de 80-90 stykker, som jeg kan presse boblen op på, er der mulighed for at gøre noget, uden at skulle hen og skifte til en større motor? Gode fif er mere end velkomne =)
Mvh. Brian
Få den efterset. Den burde gerne kunne kører 100-110 uden problemer og hvis du presser den 125-130 på uret.
Men det kræver en sund motor der er vel serviceret.
Hvad ved du om motoren ? Hvornår har den sidst været taget under kærlig behandling
Uha, ved desværre ikke hvornår den sidst har været under kærlig behandling, så det er nok noget der snart skal gøres noget ved (hvad indebærer det?) Kunne godt bruge at den kunne køre 110, så jeg ikke bliver overhalet af lastbiler og trailere hele tiden =)
120 skal den kunne køre, ellers er der noget galt.
hmm.. må hellere få en til at kigge på den i løbet af vinteren..
Ja det er vist en god ide :)
Nogen bud på hvad det ku være? synes den går rigtig godt, trækker også fint, har skiftet olie samt renset oliesien og skiftet pakningerne da jeg havde sien ude.. Tandremmen er også skiftet, da de gamle var blevet træt...
en næsten spritny 1200 koster ikke en formue - også er det set at de kan køre op til 20 km literen på lang ture - så der er god økonomi i at købe "nyt"
jeg har kørt 150 i en splitbus med en 1200 motor i og en 1500 gearkasse - den døde dog også til sidst - men den gjorde det ;0)
Sidder du og tager gas på os ? Tandremmen ?
Tag en kompressionsprøve, kontroller om tændingsavanceringen virker, stil tænding og platiner, osv.
Hvis du ikke selv kan, så søg hjælp hos en vw mand i nærheden så kan du også lære noget af det samtidig.
Du er velkommen til at dreje forbi mig så skal jeg nok forklare og vise.
det er nok hans kilerem der viser tænder Frank = tandrem - høhø..
sorry, kileremmen =)
Takker for de mange svar, jeg vil søge efter en vw mand, der har modet på at gå den igennem...
Hej
Jeg har da kørt 110-120 til belgien i min 1963 vw type 1 med en 1200 motor 34 hk og fire mennesker i bilen plus bagage. Det gik da fint.
Henrik Hagen
Nu skal i være søde ved Brian. Juster ventiler og stil tændning og få lavet en kompressionstest så du ved lidt mere om den. Men klierem og olieskift gør altså ikke at den køre hurtigere, men mindre at olien er blevet så tyk som sirup.....
Og min 30 hk køre da også over 110 kmt
Nu skal i sku være gode ved Brian. Juster ventiler og stil tændning og få lavet en kompressionstest så du ved lidt mere om den. Men klierem og olieskift gør altså ikke at den køre hurtigere, men mindre at olien er blevet så tyk som sirup.....
Og min 30 hk køre da også over 110 kmt
Hej Brian
jeg kan godt gå den igennem for dig for et mindre beløb ,bor ikke langt derfra
bare ring på nedenstående nr
Hilsen Lars
tjek evt om speederkablet er justeret rigtigt, så den giver fuld gas på karburatoren, når pedalen er i bund
Takker, prøver det med speederkablet... Lars, tak for tilbuddet, du bor jo lige om hjørnet =) jeg kontakter dig når jeg ved mere..
You must log in to post.