Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Testing the water... kunne vi bygge en ny?

Tags:
No tags yet.

(permalink) RS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Efter nogen tid her på vwnettet har jeg gået og tænkt lidt på et muligt projekt. Dvs. jeg har haft det i støbeskeen inden jeg kom på vwnettet.dk - men ikke fundet så mange ligesindede på en side før.

jeg laver derfor dette indlæg for at teste om det holder vand, og om der er nok interesse i det.

Jeg har selv erfaring fra lignende projekt, så jeg ved nogenlunde hvad der kræves.

Nå, men tanken går på om vi her på vwnettet kan samle kapacitet, lyst og midler nok til at lave en "ny" eller anderledes VW.

Jeg forestiller mig noget a'la en forfinet outlaw 356 coupe + cab, eller en ny fortolkning af en buggy eller hvad der nu er basis for at lave/sælge. Det kunne også være en ny fortolkning af spiltbussen. Mulighederne er mange, det er meningerne sikkert også. Jeg vil lade denne del stå åben, og lade folk komme med ideer så vi kan finde "projektet" – som udgangspunkt bør vi bygge på en luftkølet platform.

Jeg ved pr erfaring, at i et forum som dette sidder der mange med de kompetencer som egentligt er nødvendige, for at starte et projekt. Oftest er problemet at forene dem, samt gøre op med fordommen - "det kan man ikke"
Jo alt kan lade sig gøre - og herinde tror jeg især det er muligt.

Jeg vil endda gå så langt at sige, herinde vil det kun være et spørgsmål om vilje. Vi bor alle så relativt tæt på hinanden at de gange hvor man skal mødes, så kan dette også lade sig gøre. Noet der ofte slår projekter ihjel.

Hvad skal der til rent praktisk?
jo -

- Alle nødvendige kompetencer listes (eks. CAD tegning, formbygger, maler, motor, chassis etc. - og vi kortlægger hvilke der er til rådig herinde.

- Projekt (bil type / model) udvælges iblandt forslag (gerne med evaluering af økonomi, samt match ift. vores tilstedeværende kompetencer)

- Selskab etableres (i stil med andre folkeejet selskaber) - Der vil være dem, der vil kaste penge i det, og dem der vil se med og spæde til med tid og arb. - Dem der smider penge, er også dem der bestemmer... Sådan er det også i real life.

- sponsorer der vil også være mulighed for nogle sponsorer at profilere sig på projektet… både dem der sælger dele, men også andre som kan se det ”fede” i det her..

Men hvad siger i? - er der basis for det her?
Er der nogen der tør, vil og må for konen :-)

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Uden at komme til at lyde som en sur gammel kælling, vil jeg sige, at det kommer nemt til at blive "endnu en halvdårlig kit car".
Iversen20 er igang med en Auburn Roadster agtig kit car. Det er en af de få der rent faktisk har potentiale, bl.a. fordi man har taget højde for at der skal være en motor i den, og ikke er kommet i tanke om det 20 minutter før formen skulle gøres færdig.
Endvidere er der Maniaén. Den har, med nogle få ændringer, osse god potentiale.

Så er der jo selvfølgelig buggyerne. Det er jo et kapitel for sig.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En originalt udseende type1 med centermotor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) RS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Farmer - du har fuldstændigt ret i at man skal passe på med at bygge en halv dårlig kitcar. Men du er jo en af dem der skal være med, så den ikke gør det ;-)

Jeg kender ikke selv eksempler på folk der ikke har taget højde for at der skal være motor i. Men jeg har selv været i en situation hvor der opstod et ønske om brug af anden motor, hvilket gjode det kompliceret - men det er en helt anden snak.

Jeg syntes det svære ved at anvende en VW ligger i at lave et design der er troværdigt ift nostalgien i en luftkølet motor. Maniaen sender et signal der afviger fra den oprindelige teknik.
Men det er jo smag og behag. Noget hvor ikke alle er enige, men det kunne da være cool at prøve.
Personligt vil jeg foretrække et design der hylder VW eller Porsche, og som i udtryk kunne ligne den VW eller porsche ikke nåede at lave. eller det kunne være den gemte prototype, der af en eller anden årsag aldrig nåede markedet.

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) RS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Frank -ikke nogen dårlig idé.
Kunne vi gøre noget ved den så vi ved den sælger??
Skal den være center motor fordi det er cool, fordi vi kan eller fordi den skal køre bedre?

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nå skal den sælges ? Jeg troede det var for sjov.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) RS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ej - skal sgu da være et projekt hvor vi får noget på banen der kan sælges, ellers er der da ingen er gider :-)
Vi må lige vise flaget i vw verdenen.
Der er jo allerede nogen der har forsøgt sig med god stil - eksempelvis team-angora. De ses jo på mange udenlandske sider.
Der er sikkert flere herhjemme jeg ikke kender til.

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tjah, man kúnne bygge denne - 4 personers - Nova mk 2, som Richard Oakes opgav pga. oliekrisen - på laaang bund.

Og så lave et hybridprojekt ud af det, som Lee-Dickens Ltd lavede med en Nova i halvfjerdserne - generator og Fiat 600 motor - vistnok over 40 på literen...

Ja - selvfølgelig skulle det være en luftkølet kværn - en toptrimmet økonomimotor fra farmer...

Og SÅ prøve at få det godkendt...

nova mk-2 bag.jpg
nova mk-2.jpg
dailymail.jpg

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 13 years siden | | | |

og en 6 cyl bokser :-) eller 8 altså 2 sat sammen .

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rs det er altid spændende med sådan et projekt ,og i dag kan det jo lade sig gøre uden de store problemer som der var tidligere ,man laver jo ikke samme fejl og forglemmelser når man bruger nutidens 3D tegneprogrammer optimalt .så det burde jo kun blive designet af karossen der er en udfordring/smagssag . center motor lyder spændende og der er jo flere seriøse motorkonstruktørere herinde.undervogn kan vel ikke blive andeet end mcperson for og IRS bag og så nogen seriøse Vanger på kryds og tværs så den er lige så stiv som en betonklods ,så er der bare lidt vægtfordeling tilbage.
her er en på EL det er da seriøst
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=214082

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) RS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Holm
Ja det er et fint projekt.
Jeg må sige at interessen er noget mindre herinde end jeg havde forestillet mig. Men nu gjorde jeg ikke heller ikke meget ud af "salgstalen" med billeder og illustratiner. Det var dog primært for ikke at diktere en retning på designet. Oftest er det sådan at hvis der vises et billede, så begynder folk at kommentere på hvad de syntes det ligner som de kender. Desværre ikke på hvad de kan lide ved det enkelte design.
I 2008 lavede jeg en bil der var ret speciel mde danske øjne. nemlig en "moderne" super seven lignende bil med en target vægt på 700kg. Alligevel hørte jeg flere sige. Den ligner en prowler... tror sgu ikke de havde set en Prowler. eneste lighed var de frit stående forhjul.
Grunden til at jeg tror det ville være fedt at lave herinde, er at der er så mange der kan skrue en super fed bund og motorer sammen. Jeg har kontakter til flere designere som kan hjælpe til fornuftig pris. Så det visuelle som alle dømmer på (se eksemplet tidligere i tråden >> med fare for at det bliver endnu en dårlig kitcar<<) kan vi få i meget høj kvalitet. Jeg skal nok uploade billeder der illustrerer kvaliteten når tid kommer. Så er jeg sikker på at frygten for "dårlig kitcar" forsvinder.
Det der er det springende punkt i den her case, er hvad vil folk gerne have/betale for.
Er det en klassisk racer - eller er det et eget design - eller??? mulighederne er uendelige. Vigtigt er det dog man vælger noget der kan sælges, for det betyder folk kan li' det og sandsynligheden er meget større for succes med projektet.
Man kunne jo starte med at spørge sig selv - hvad kunne jeg godt tænke mig, hvad er jeg villig til at betale for det?

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, jeg synes jo det lyder spændende...

Men er osse en af de der fejlkonstruerede kitcar-freaks.

;-)

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) RS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

:-) Mr M det er sgu også okay at være det.
Typisk for de fleste kitcars er jo at de er konstrueret af nogle gode mekanikkere eller tekniske ingeniører. Oftest folk med en drøm om at lave noget selv helt fra bunden.
Det resulterer oftest i noget der ikke er specielt kønt, men hvis pengene har været til det, er konstrueret rigtigt godt. mange gange kan det så ikke sælges, da det "på gaden" bliver for dyrt, for man har ville lave det ultimative.
Det gode ved at bruge bobbel teknik, er at det er til at betale. Mange ting er givet på forhånd og man kan derved fokusere på det der gør en visuel forskel.
ulempen ved bobbel teknik er begrænsninger umiddelbar performance, styling mæssigt samt folks opfattelse. Der er simpelthen langt fra en bobbel til en lamborghini i opfattelsen. Men vi kunne da sagtens lave en bobbel der ville flyve fra en lamboghini på en bane.... og måske også en der så bedre ud :-) - men vi kan nok ikke få nogen til at betale mere for den

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..

Reply

You must log in to post.