Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forlygter 1303? Klart glas, angel eyes eller std??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Firkel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har kigget på klarglas lygter til en Golf1 til min bobbel?
Men umiddelbart kan jeg ik se nogen pære til positionslys? Er der ikke pos.lys i dem?
Hva med angel eyes lygter? Er pos.lys den rimgen rundt lygten, eller er det nærlyset?

Lyser egentlig klarglas lygter med H4 bedre end std. H4 lygter? Og hvordan havner angeleyes i en sådan test?

Har et par std, lygter på hånden, men vil høre først om noget er bedre eller dårligere..

Espen

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Angeleyes er positionslygten, hvis de er hvide. Gule, blå, grønne, eller hvad ved jeg, er ikke lovligt.
Der er positionslygter i forlygten på en Golf1, men passer de på en bobbel ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

golf 1 lygter passer i de nyerer bobler Frank - dvs den type med løs ring hvor man skruer parabolen fast i skærmen - og kransen på derefter.

golf1 lygterne mener jeg også kan bruges til skrå forlygter når man har USA modellen.

men jeg vil ikke ligge hovedet på blokken for den oplysning ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja jeg ved det godt. Men jeg syntes bare at når jeg har set golf lygterne på en 1303, så er kun næssten. Eller også er det måske en uoriginal lygtekrans der så ødelægger det ?
Om lygter med klart glas er bedre ?
Lyset skal jo brydes et sted. Når glasset er klart har man en "riflet" parabol til at sende lyset i den rigtige retning. Mange nyere biler har den type. Og mange af dem lyser rigtigt dårligt. I fysiktimerne lærte vi om den slags. Og om at lys brydes i en parabol, der var rund. Det virker rigtigt godt på en bil også.
Jeg har altid kørt med originale lygter. Af lovlig type og korrekt farve. Jeg gider ikke ikke blive påkørt af en idiot der tog fejl af mit lys, eller blive stoppet af en emsig betjent, pga. ulovlige eller dårlige lygter, med 200HK bagi.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

du har lidt ret - det ser tosset ud at der er ret stor afstand rundt om glasset og lygtekransen, i forhold til en orginal bobbel H4 lygte ser det helt tosset ud - men frank - - - - - det er jo det de unge vil ha - høhø

men orginale H4 lygter er vel ved at være svære at finde ???

hmmm det skiller så tilsyneladenden i aug 73 - om en bobbel har den ene eller den anden slags H4 lygter.

Pre 73

post 73

+

sidst nævnte er så dem med golf paraboler med for stor afstand til lygtekransen.
lad mærke til justerskruerne sidder i kransen i pre 73 og ikke i kransen i post 73.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Pre. 73 er ikke H4, hvis du læser hvad der står i CSPs katalog :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nej korrekt - men de kan fåes som H4 - jeg har haft et sæt på min 66er med lodrette forlygter (for at gøre forvirringen komplet).

Men svære at finde dengang - og nok ikke blevet letterer nu nej.

men den lygte jeg taler om har H4 skrevet/støbt i glasset - og HAR justerskruer i lygtekransen og kan ikke fåes som angel eyes, klarglas optik eller andet diller daller.... ;0)

2 nye paraboler - også en tur i opvaskeren med lygteglasssene (tar den gullige farve) så har man to lygter der lyser tæt på lige så godt som moderne biler.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Lad være mere at købe for billig en lygte. Har engang haft noget billigt lort på hvor glasset faldt af, da jeg kørte over et bump :)

Personligt synes jeg det ser fint nok ud med luft omkring lygten, men det er noget skidt at der kan komme vand i bagved.

Og ja man kan godt få H4 lygter med fuld krans :O) som Ib siger. Havde også nogle engang, originale.

Nu har vi haft min 1303 i familien fra ny (10.72), og den kørte dengang med asymetriske lygter tror jeg der stod, ikke H4.

(permalink) Firkel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Høhø, det er jo det de unge vil ha... :). Tak for det Bornholmer, altid rart at blive taget for at være drengerøv når man nærmer sig de skumle 40 :)
Nu har jeg ikke bestemt mig for hverken den ene eller andre lygte.
Det med afstand mellom lygt og kranse vidste jeg ik, så det må jeg lige tænke lidt på. Googlet billeder, og kunde umiddelbart ikke se stor afstand,
Bilen er langt fra nogen show car, så det er ikke for at style den, vil bare have bedre lys. De gamle lygter er rustne, så nye bliver det.
Men tak for svar så langt, jeg var nok for godtroende til at tro at nye klarglaslygter anno 2011 lyser bedre end 1974 lygter.. ;)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Biler med gammeldags runde lygter lyser godt. gamle Volvoer lyser kanongodt. Firekantede lygter kan ikke lyse. Ellers skal man have xenon, men det giver så andre problemer.
H4 er også assymetriske. Det er lovkrav i DK. Ja-ja du har en amerikanerbil der har lov at køre med symetriske, jeg ved det godt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tyskerne køre med bi-xenon. må man ikke også det herhjemme?

150500-1998.jpg
150500-2000.jpg

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Dillen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Sørg for, at de er HCR mærkede. Så er de nemlig lovlige i Danmark.
H for Halogen, C & R for henholdsvis nær- og fjernlys.
Alt det med E-mærkning osv. kan ikke bruges til noget.

Jeg købte et sæt klarglas lygter hos K&B for en håndfuld år siden,
de passer fint på min type 1, lyser fint og er godkendte. De passer også på Golf 1.

Martin

(permalink) duck Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg bygger også et sæt klare golf1 lygter i min 67 bus med us lygter. har ikke samlet dem endnu - får helt lyst til at gøre det nu...

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

rapanden skrev:
jeg bygger også et sæt klare golf1 lygter i min 67 bus med us lygter. har ikke samlet dem endnu - får helt lyst til at gøre det nu...

Technomatros ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.