Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gearkassen bøjer hockeystaven/stangen og vil ikke dreje rundt i tandhjulene:(

Tags:
No tags yet.

(permalink) jimmy Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej jeg har lige sat motoren tilbage i min 1302 den gled let på
Så ville jeg prøve at trille bilen frem lidt forsigtigt i4 gear for at se om det hele virkede men hvis jeg prøver så er det ligesom at skiftestangen begynder at bøje op ad? jeg kan let sætte den i alle gear motorn dreje rundt inden den kom på
gearkassen har jeg slet ikke pillet ved mendet virker lidt som om tandhjulene ikke drejer rundt.Det eneste der er nyt er at der er kommet en fjeder kobling på i stedet for den med 3 arme er det der at mit problem ligger eller er mine tandhjul blevet svejst sammen i mens at jeg har lavet rust på den?
Den opfører sig på samme måde i alle gear også bak his jeg prøver at skubbe til den har prøvet at stramme og løsne koblings kabel uden held:(

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

prøv at sæt din gamle kobling på igen - så virker det som før - det er et koblingsproblem - ikke gearkasse ...

og det er ikke gearkassen der bøjer ens hockeystav - det er manden der skifter der gør det.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jimmy Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så den her kan ikke passe in her?

dsc01923.jpg
dsc01918.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

næh og jo - men er det den rigtige ?

og hvorfor har du skiftet ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jimmy Member
Skrev for 13 years siden | | | |

fordi jeg troede den var bedre da den er nyere så jeg havde regnet med bedre skift den har dog samme diameter som den gamle med tre arme skal der laves noget om for at det virker sammen den gik som sagt p uden problemer

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

den kobler jo ikke ud som den skal - så sæt den gamle på igen - tager jo heller ikke lang tid på en buggy - normalt når man skifter tryplade skifter man også udrykkerleje med et nyt - det er ikke det der er galt - men bare så du ved det til en anden gang....

når de to koblinger ligger på en plan flade - med tryksiden ned af - er de så lige "høje" hvis ikke har du fundet dit problem.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jimmy Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har måske ikke forklaret det helt rigtigt hvis jeg sætter den i gear kan jeg godt kopple ud og trille med den men sætter jeg den i gear feks 4 og prøver at skubbe den så drejer hjulet ikke rundt men jeg kan se at skifter stnger bare bøjer nedad
hvis jeg gør det samme med min den anden bobbel så drejer det hele rundt som det skal og ja de er også lige høje har lige målt

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg fatter ikke hvad du snakker om stadig - måske du skal forklare det lidt bedre igen - hvad er det for nogen skiftestænger du snakker om - på en vw sidder skiftegaflerne inde i gearkassen og kan ikke ses udefra

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Kan motoren dreje rundt? når den vel og mærke er monteret på gearkassen?
Det lyder da som trykpladen går på gearkassen?

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Total begrebsforvirring !! Hockeystaven/stangen sidder i den anden ende af gearkassen, den ende som er forbundet med gearstangen. Har du vendt koblingspladen rigtigt og er trykpladen monteret korrekt på svinghjulet??

/Rolf

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja jeg forstår heller ikke spørgmålet. Kunne du ikke prøve at dele spørgsmålet lidt op. Det er én lang sætning.
Om man kører med en fingerkobling eller en solfjeder er ligegyldigt. Justerer du koblingen når du har sat motoren i igen ?
Skubber du bilen for at se om koblingen virker ? Hvorfor starter du ikke motoren ?
Hvis du kan skifte gear når motoren er slukket, er det koblingen der ikke kobler fri. Kan du ikke skifte gear når motoren er slukket, sidder gearkassen fast i et eller flere gear. Meen det vil sjældent at den skulle komme til det ved at skifte kobling.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jimmy Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har fundet ud af at den går lidt på inde i gear kassen efter jeg tog motorn ud igen jeg tror hvis jeg fjerner en lille smule materiale der så virker det grunden til at jeg prøvede at skubbe den lidt frem og tilbage var at jeg kunne ikke tørne den da jeg havde monteret motoren,
Det er ikke let at være nybegyndere :(
og så skal jeg vel nok på et måle kursus

dsc01974.jpg
dsc01975.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det er heller ikke nemt at være (eliten?? - ja det er der sgu nogen der kalder os??) og svare på spørgsmål man ikke forstår.

næste gang - husk at skrive hvilken bil og årgang der refererer til HVER ENESTE gang...

og sikre dig du spørger om det rette - efter du HAR prøvet at løse det selv.

det der har intet med hockeystav eller din kobling at gøre, og var det ikke også et problem inden du skiftede kobling ???

gør livet letterer for os - så skal vi nok gøre livet letterer for dig its a win win situasion ;0) god arbejdslyst.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis det er den kobling du viser på billedet. Så er det ikke et job for en nybegynder. Hvis det er en 228mm. som det ser ud til. Så ville jeg finde en 210 eller bedre 200mm kobling/svinghjul. Hvis du skal have plads til en 228mm. Så skal der slibes rigtigt meget væk.
Hvis det er en 215mm. kan det gøres rimeligt let.
Og lad nu være med at rykke og flå i motoren hvis det driller med at få den ind. Man risikerer at ødelægge koblingsnavet og når man så er færdig kan den ikke koble ud.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jimmy Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja du har ret Frank det var en 215
jeg begyndte med at slibe de steder hvor jeg kunne se den gik lidt på der efter tog jeg den ud malede det med en rød tush og så på igen så af så på igen tror jeg slibede ca 1-2mm som mest men nu er den der og den kan kobble ud
det er ikke altid let har været igang siden kl 0900 imorges :) men nu er det fjong motor kører og den kan både køre frem og bakke

dsc01977.jpg
dsc01976.jpg

(permalink) jimmy Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Undskyld Bornholmer jeg ikke er så god til at forklare
Men tak aligevel jeg har squ stor respekt for at i gider at hjælpe
Noobs som mig
Men nu har jeg da i det mindste lært en masse nyt og det er ikke altid lige let at vide hvor man skal begynde at finde fejlen
mvh Jimmy


Reply

You must log in to post.