Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ledningen blir varm. batteri til starter

Tags:
No tags yet.

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

er ved og vække min bil fra de stil stånede, og jeg har sat den gamle 1200 i som kørte upåklaligt inden jeg splittet bilen ad..

Mit spørsmål er:

den ene ledning der går fra batteriet og ud til starteren blir varm når jeg tørner motor, (jeg har trørnet en del, da jeg først ville ha olie tryk inden den statet og så skulle den jo også fylde de nye benzin slanger.

er ledningen for tynd? (det er rigtige str ifølge diagram)
sider den forkert?
er det for jeg har tørnet så meget/for længe? (max 45sek og så ku jeg lugte den og så tog jeg tændning fra og mærket efter, og fandt den varme ledning) der var ingen sikringer der sprang og den eneste ledninge der blev varm er som sagt den fra batteriet og til starteren.

nogle ideer?

Nyboe

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den skal ikke blive så varm at du kan lugte brændt isolering. Mener den skal være på ca. 25kvadratmm

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) RetroPeter Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Nybro, det er meget simpelt, det er dit motor stel kabel der enten mangler eller defekt eller underdimentioneret :-)
Mvh RetroPeter :-)

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

motor stel? der sidder et på gearkassen til bunden... er den ikke nok? (men de hele er selvfølelig nymalet, i noget tykmaling. måske trækker den ikke ordenlig igennem det? skal jeg evt sætte en stel fra blokken til bunden/karossen?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har aldrig mærket på den, men den skal ikke blive varm. Der må være en dårlig forbindelse et sted. Det er svært at sige hvad det ellers kan være.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Selvfølgelig bliver den varm, har i aldrig mærket et sæt startkabler efter at ha startet en genstridig motor? Men hvor varm det er jo lige det, om din ledning bliver for varm er svært at sige, men tænk på at den trækker et sted mellem 300-600 amp under starten så efter et stykke tid bliver den varm, hvis du mærker midt på kablet og den er ca lige varm over det hele er det ikke dårlig forbindelse, men kan være et overforbrug, pga defekt starterbøsning eller en træg motor .. Hvis det er manglende stel er det den "anden" vej der bliver varm, koblingskabel, speederkabel eller lign

Mvh Kenneth

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) TB Member
Skrev for 12 years siden | | | |

600amp ? Så skal han dælme slippe nøglen hurtigt, ellers går der hurtigt ild i kablet !

Ved dimensionering af installationer i huse og i fabrikker må kablerne må kablerne have en driftstemperatur på op til 70 grader. Og så kan man godt forvente at kablet bliver lunt.

Et starter kabel er ikke dimensioneret til at tørne motoren 45 sekunder i træk efter min mening. Men det er jo noget man kan sætte sig og regne på hvis man har lyst....

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

45 sek er meeget lang tid at koere med en starter.. det er der mange startere og batterier, der ikke ville kunne holde til.. Hvis den ikke starter efter 5sek, saa giv den da en snaps eller noget.. check gnist osv..

-------------------------------------------
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har da for nyligt kørt min bus ud af en rundkørsel på starteren.. den ville ikke starte, og jeg holdt noget i vejen, så i 1. gear og ud af den første vej udelukkende ved hjælp af starteren..

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja vil os sige at 45 sek er MEGET, det ville jeg ikke turde gøre ved min, og ja efter 45 sek, så vil jeg mene at kablet vil blive varmt. men ellers lan en amp. test, for at se om starteren trækker for mange amp.

rene: det har jeg os før gjort, uden problemer. men det tager jo ikke 45sek og komme igennem en rundkørsel ;)

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ved godt at 600amp er højt sat, men det er fakta at hvis den har "brug" for det af den ene eller anden grund, måske ud af en rundkørsel (: så trækker den gerne max på batteriet, altså alt det der står i startamp..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Akke Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har haft et lignende problem. Det kan være dårlge forbindelse. Kontroler dine stel og + ledninger. Det kan også være en fejl i startmotoren

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

som sagt grunden til der blev tørnet så lææænge, var for at få pumpet noget benzin frem og pumpet noget olie rundt i motor da det osse har været tappet af... jeg tørnet uden kablet mellem tændspole og strømfordeler, for at undgå den gik igang uden der var kommet olie rundt i motoren... men prøver igen idag og sætter et startkabel på blokken og til stel... så er det ihverfald ikke manglede stel der kan være problemet.... men ellers kan jeg jo hurtigt prøve med en prøve lampe om der er gennemgang mellem blok og stel....

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu springer jeg lige i emnet. Hvis jeg har en gammel motor der har stået længe med den gamle olie i. Så starter jeg den blot op og varmer den igennem og skifter olie bagefter. Det samme gør jeg med en ny. Jeg har jo selv lige stået og samlet den med olie og/eller teflonpasta.
Du kan ikke måle om der er stel med en prøvelampe. Der trækkes jo stel bare igennem koblingskablet f.eks. Men jeg har set et speederkabel blive rødglødende fordi stelforbindelsen mellem ramme og gearkasse var defekt. Hvis man vil prøve bare lidt stel med en prøvelampe skal man lave sin egen prøvelampe med en forlygtepære. Så der kommer noget forbrug på.
Men det er et problem man skal være opmærksom på når man har gennemrepareret en gammel bil og alting er blevet sandblæst og malet. Så skal man rense visse steder for maling under monteringen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg prøver lige med et start kabel som stel så, har svejst rustfrie bolte både på karrosen og bunden og så sat et stel kabel mellem de to... men.... er ikke sikker på jeg har renset manlingen af gearkassen da jeg satte stel til den... (olien blev taget af den for et stykke tid siden).... tak for råd prøver migf, fra og hvis det ikke virker vender jeg tilbage..

Nyboe

(permalink) jensl Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvis du finder problemet, høre vi også gerne om det:-)

-------------------------------------------
Type 1, 1964
VW klub nord
(permalink) Jesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

+ ledningen bliver ikke varm hvis det er stel ledningen der er defekt. Hvis der ikke er stel på, kan der ikke trækkes strøm gennem + ledningen. Efterse eller skift det kabel der bliver varmt, det er dét der nok er defekt.

-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så er den startet og der var ingen problemer, jeg renset lidt af rund om stel så jeg var sikker på den ordenlig "fat", stilte tændingen groft-ind (og skiftet tændkabler) og gav den en sjat benzin og drejet nøglen! og den hoppet igang på første gnist. jeg lod den stå i tomgang og lavet lodt justering og mærket på ALLE ledninger og der var ingen af dem der var i nærheden af at være noget der minded om lun... og alt det elektriske virker og den lader som den skal... SÅ det var nok bare en fejl 40.. (operatør fejl) tørnet for meget og for længe... og det er jo mange amp den flytter så er det jo klart den blir varm...
tak for mange tips og råd!


Reply

You must log in to post.