Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål type 4 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej

skal lige høre om der er nogen som kan fortælle mig forskellen på en type 4 W motor og en V motor

ved den ene har sprøjt, og den anden har karburator, men hva med knasten er den den samme?

for er ved og bygge mig en 1800 på en V blok. men kan se ved csp at en V blok har 68HK og en W har 80HK

og hvis knasten er en a grundene til at der er 12hk forskel, så må jeg jo hellere få den skiftet, ;)

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

forskellen ligger i topstykkerne, kompression og knast )o:

Ring hvis du vil ha' en forklaring

http://www.tunacan.net/t4/index.shtml

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ville bruge en W som udgangspunkt. Knasten er "god" og kanalerne i topperne er tilpas små. En motor der er født 1800 (412S) har faktisk for store kanaler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank!
Har jo det cylinder sæt jeg købte a dig! Og nogle 1800s toppe

Men du vil sige jeg skal få fat i en W knast istedet?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er ihvertfald forskel på knasterne. Hvor meget det betyder ved jeg ikke. Havde du ikke 412S knast ?
V motorerne kom der ikke ret mange af. De havde også 8mm stammer på udstødningsventilerne og tabte ventilhoveder ligesom type1-2-3.
Når jeg har lavet en std. type4 motor med liv i har det været med en W som udgangspunkt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lige et ?, V motoren er da med 200 mm svinghjul ikke ?

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Når du nu ER i gang med at skifte knast så kig dig da lidt omkring. Der er mange andre/bedre knaster en de originale fra VW.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

V og W knasterne er ikke ens. Veren er mildere end W knasten.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank: nej desværre! Kan være jeg skulle have købt din? Hvis den da duede?

Warp: havde ikke regnet med og skifte knast, men kan jo være jeg skal igang alligevel! :)

Farmer: okay takker, lige det svar jeg søgte :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jo en V er født med 200mm svinghjul.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.