Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
22:59 Lagerchefen: 11. februar 2025. Det fungere da endnu, men her sker ikke meget. Det foregår vist mest på noget der hedder face.... et eller andet. Måske man skulle prøve at bruge denne her side noget mere.
18:31 karmannjepster: har været fraværende i 15 år her inde. dengang jeg var her sidst, var der gang i den, og nye opslag hele tiden, hvad er status nu ? er siden ved at dø ud?
14:34 ses_auto: jacob m
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål type 4 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej

skal lige høre om der er nogen som kan fortælle mig forskellen på en type 4 W motor og en V motor

ved den ene har sprøjt, og den anden har karburator, men hva med knasten er den den samme?

for er ved og bygge mig en 1800 på en V blok. men kan se ved csp at en V blok har 68HK og en W har 80HK

og hvis knasten er en a grundene til at der er 12hk forskel, så må jeg jo hellere få den skiftet, ;)

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

forskellen ligger i topstykkerne, kompression og knast )o:

Ring hvis du vil ha' en forklaring

http://www.tunacan.net/t4/index.shtml

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg ville bruge en W som udgangspunkt. Knasten er "god" og kanalerne i topperne er tilpas små. En motor der er født 1800 (412S) har faktisk for store kanaler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Frank!
Har jo det cylinder sæt jeg købte a dig! Og nogle 1800s toppe

Men du vil sige jeg skal få fat i en W knast istedet?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der er ihvertfald forskel på knasterne. Hvor meget det betyder ved jeg ikke. Havde du ikke 412S knast ?
V motorerne kom der ikke ret mange af. De havde også 8mm stammer på udstødningsventilerne og tabte ventilhoveder ligesom type1-2-3.
Når jeg har lavet en std. type4 motor med liv i har det været med en W som udgangspunkt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Lige et ?, V motoren er da med 200 mm svinghjul ikke ?

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Når du nu ER i gang med at skifte knast så kig dig da lidt omkring. Der er mange andre/bedre knaster en de originale fra VW.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

V og W knasterne er ikke ens. Veren er mildere end W knasten.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Frank: nej desværre! Kan være jeg skulle have købt din? Hvis den da duede?

Warp: havde ikke regnet med og skifte knast, men kan jo være jeg skal igang alligevel! :)

Farmer: okay takker, lige det svar jeg søgte :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jo en V er født med 200mm svinghjul.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.