Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Breather box

Tags:
No tags yet.

(permalink) 2llman Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fordele/ulemper ved breatherbox (olie) på t1-er...?

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

http://translate.google.dk/translate?sl=en&tl=da&js=n&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.shoptalkforums.com%2Fviewtopic.php%3Ft%3D118958&act=url

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Monteret som de fleste gør, kun problemer, ingen fordele:
http://vwnettet.dk/topic/159640

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 2llman Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ok tak...

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja, der skal nulres lidt, jeg satte en CB box på..ny drypper den, haha.

Arh..skal jo bare tage mig sammen og seale den ordentligt og koble slanger på ventil dæksler udover karbs,som den allerede har.

Håber da det løser det egentlige trykproblem på min 1776, det må vi se til sommer.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Boxen skal ikke "seales" motoren skal trække luft IND igennem den.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ahr...det er bare ved låget den drypper, så jeg nøjes med at seale der.

R.

jeg er i øvrigt fuldstændig enig i din 'signatur'. :-)

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg forstår ikke hvad du mener med at den drypper ved låget.
Har du ikke haft den skilt ad og set at låget ikke er tæt ? Det står på 4-6 knopper så det netop IKKE er tæt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er sådan en fætter jeg snakker om
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=241

Låget foran skal da sidde fast, ellers løber der olie ud over motoren.

Jeg har ført 2 slanger fra de 2 top udtag til hver af mine Kadrons' luftfiltre.

Fra udtaget bagpå har jeg ført en slange ala den originale..ned igennem hullet i motorblikket og ud i det fri.

Næste step er at føre slanger fra de 2 udtag i bunden til hvert ventildæksel (har et bolt on sæt fra CSP). Det skulle også hjælpe på trykket, selv om jeg synes det er lidt underligt at noget af olien man påfylder vil rende ned i ventilhuset og derfra i motoren.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du har behov for at udlufte i ventildækslerne på en 1776, har du et andet problem. - Jeg ville hellere bruge "overtrykket" til at få olien tilbage i blokken.

Jeg har set "dit" problem før i splitbusser. Jeg ved ikke om det er fordi de motorer kører lidt varmere derinde. Jeg har løst problemet med at montere en dobbelt åndebox. - Den du allerede har og så en af de billige Scat/empi/CB boxe, :
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=238
Den har jeg monteret i en af traverserne i loftet af motorrummet.
Så istedetfor at føre slanger nedenud, har jeg ført 1 eller 2 slanger (afh. af motor str.) op i denne box, og blokeret det 3. udtag. - end of story.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja der skal låget nok være tæt. Det var ikke den type jeg tænkte på.
Det er lige meget hvilken vej olien bliver påfyldt.
Når du kører er ventilhuset mindst halvt fyldt med olie. Det er derfor det sprøjter ud når man drejer med omdr. på motoren. Så bliver olien jo stående i ventilhuset indtil man kører ligeud eller drejer til den anden side.
Når så breatherboxen er fuld, suger man det over i luftfiltrene. Det ryger, skulle jeg hilse og sige :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nissen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nu er jeg altså ved at være lidt forviret! er det bedst men udluftning fra ventildækslerne også? eller er det kun på meget tunet motorer

-------------------------------------------
jnstyre@hotmail.com
tlf 27505174
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Læs nu mit gamle indlæg som jeg linker til tidligere i tråden.
Og se tegningen af hvordan VW gør det på type3 og 4 på indsprøjtningsmotorerne på side 2 i samme tråd. De suger luft IND gennem ventilhuset.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.