Fordele/ulemper ved breatherbox (olie) på t1-er...?
Fordele/ulemper ved breatherbox (olie) på t1-er...?
Monteret som de fleste gør, kun problemer, ingen fordele:
http://vwnettet.dk/topic/159640
Ok tak...
ja, der skal nulres lidt, jeg satte en CB box på..ny drypper den, haha.
Arh..skal jo bare tage mig sammen og seale den ordentligt og koble slanger på ventil dæksler udover karbs,som den allerede har.
Håber da det løser det egentlige trykproblem på min 1776, det må vi se til sommer.
R.
Boxen skal ikke "seales" motoren skal trække luft IND igennem den.
Ahr...det er bare ved låget den drypper, så jeg nøjes med at seale der.
R.
jeg er i øvrigt fuldstændig enig i din 'signatur'. :-)
R.
Jeg forstår ikke hvad du mener med at den drypper ved låget.
Har du ikke haft den skilt ad og set at låget ikke er tæt ? Det står på 4-6 knopper så det netop IKKE er tæt.
Det er sådan en fætter jeg snakker om
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=241
Låget foran skal da sidde fast, ellers løber der olie ud over motoren.
Jeg har ført 2 slanger fra de 2 top udtag til hver af mine Kadrons' luftfiltre.
Fra udtaget bagpå har jeg ført en slange ala den originale..ned igennem hullet i motorblikket og ud i det fri.
Næste step er at føre slanger fra de 2 udtag i bunden til hvert ventildæksel (har et bolt on sæt fra CSP). Det skulle også hjælpe på trykket, selv om jeg synes det er lidt underligt at noget af olien man påfylder vil rende ned i ventilhuset og derfra i motoren.
R.
Hvis du har behov for at udlufte i ventildækslerne på en 1776, har du et andet problem. - Jeg ville hellere bruge "overtrykket" til at få olien tilbage i blokken.
Jeg har set "dit" problem før i splitbusser. Jeg ved ikke om det er fordi de motorer kører lidt varmere derinde. Jeg har løst problemet med at montere en dobbelt åndebox. - Den du allerede har og så en af de billige Scat/empi/CB boxe, :
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=238
Den har jeg monteret i en af traverserne i loftet af motorrummet.
Så istedetfor at føre slanger nedenud, har jeg ført 1 eller 2 slanger (afh. af motor str.) op i denne box, og blokeret det 3. udtag. - end of story.
T
Ja der skal låget nok være tæt. Det var ikke den type jeg tænkte på.
Det er lige meget hvilken vej olien bliver påfyldt.
Når du kører er ventilhuset mindst halvt fyldt med olie. Det er derfor det sprøjter ud når man drejer med omdr. på motoren. Så bliver olien jo stående i ventilhuset indtil man kører ligeud eller drejer til den anden side.
Når så breatherboxen er fuld, suger man det over i luftfiltrene. Det ryger, skulle jeg hilse og sige :-)
nu er jeg altså ved at være lidt forviret! er det bedst men udluftning fra ventildækslerne også? eller er det kun på meget tunet motorer
Læs nu mit gamle indlæg som jeg linker til tidligere i tråden.
Og se tegningen af hvordan VW gør det på type3 og 4 på indsprøjtningsmotorerne på side 2 i samme tråd. De suger luft IND gennem ventilhuset.
You must log in to post.