Hej kan man ikke købes et el varme blæser / system, til vor gamle VWère.
God Jul derude;-)
Simon
Hej kan man ikke købes et el varme blæser / system, til vor gamle VWère.
God Jul derude;-)
Simon
Benzin fyr;-)
Noget i den stil, men bare kørene på strøm, man kan få så meget til de luftkølet, men et ordentligt varmesystem er ikke opfundet, ?? kom endelig med forslag ;-)
til noget varme, og gerne noget der kan holde forruden dugfri;-)))))))
AirCoolJul
Simon
det orginale varmesystem virker perfekt - hvis det er i perfekt stand og orginalt - dårlige efterligninger kan ikke varme.
men er din bil i tvivlsom stand kan du suplerer med en benzinfyr..
der er ikke noget til strøm der virker uden at dræne batteriet.
måske en el radiator med forlængerledning ;0)
Det hjælper gevaldig med en elblæser, der kan få den varme luft frem til din forrude. Kører du i højt gear løber motoren og dens fastmonterede blæser jo ikke så hurtigt, og trykker derfor ikke så meget luft frem til ruden...
Dder er ikke varmekasser på min nuværende motor, og der er heller ikke på den nye,, så derfor ville jeg prøve at finde et alternativ, og hellest uden forlænger ledning,..
du kan også sætte dieselfyr i - lidt billigerer i drift - kræver dog en seperat tank - men nemt lavet. leder du længe nok kan du også finde et gasfyr - men nok ikke optimalt med en 11 kg gasflaske på bagsædet af en bobbel ;o)
Hvorfor ikke bare sætte varmekasser på?
Bornholmer en 11 kg gas på bagsædet, så er der da en undskyldning for at lade svigermor stå;-)problemet med gas er det indeholder 10 L vand der kg gas, bag duggede ruder, kan jeg jo så køre og synge;-)mens svigermor står i regnen;-)ahhahah.
Måske det bedste er at montere varmekasserne, men hvor finder jeg dem, så de passer på størelsen ( diameteren) af udstødnings systemet??
AirCoolJul
Simon
CSP har til større dia. Udst.
har lige monteret diesel luftfyr i min
det er bare for godt,du har varme al den tid du kører og rigeligt af den
den bruger næsten ingenting pr drift time og kan tændes før du kører
du kan evt få fingerende i et brugt fra evt mb v klasse/camper el vw camper
hos den lokale brugt pusher
se evt min tråd med min vinter daily drive
retro
Eneste ulempe ved fyr er at man ikke kan regulere varmen trinløst - det er bare on eller off
det kommer an på det fyr man montere
men skal det kunne selvregulere/selvstarte koster det på den
gale side af 10-12000
jeg bygger bypas spjæld på min så men kan regulere og sende
overskudsvarmen ud til fuglende
men nu er jeg jo osse ligeglad men at lave et par huller
hist og her til rør og diverse da det kun er en krathopper
retro
Ja det gør det lidt nemmere ;-)
man får ikke vand i bilen på et propex - det er 2 seperate systemer. jeg skal have det i min bus - så har man også gas til kaffen
http://www.vwheaters.com + varmekasser
Airhead;-) perfekt, liga hvad jeg mangler,,,, i al beskedenhed så er du et geni ;-)
Takker ;-)))))
Simon
Ideen med elmotorblæser er smart, og umiddelbart en fed løsning/opdatering på de gamle luftkølede.
MEN... Jeg ser et problem i den måde de systemer (fra vwheaters) er lavet. For her er blæseren jo placeret mellem kabinen og varmekasserne, og det blæsermotorerne gør er jo så at suge luft gennem varmekasserne. Og hvis man begynder at ville suge luft gennem et par varmekasser som i forvejen er "trykfødt" gennem blæserhusets kølesystem, så fjerner man jo direkte køling fra motoren!!! Dvs den luft der skulle have kølet cylindre og topstykker nu istedet bliver suget ind gennem varmekasserne.
Ved nærmere kig ser det kun ud til det er deres bus model der suger køleluften ud af motorens oprindelige køle/blæsesystem. På det system til type1 motoren, der må man vel blænde udtagene i blæserhuset af, og så lade slangerne fra varmekasserne suge luft ude fra det fri? Eller suger de fra motorrummet?
De blæsere vil helt sikkert ikke have nogen som helst indvirkning på kølingen. Og hvis de skulle have det, ville man jo bruge dem i koldt vejr, hvor motoren ikke har brug for al kølingen. Dem ville jeg overhovedet ikke have nogen betænkeligheder ved at bruge.
Min største bekymring ville være om de i længden kan tåle varmen.
Du ville ikke være bange for at suge "overtrykket" ud gennem varmekasserne?
Men ja du har ret, man ville jo nok primært få brug for dem når udendørs temperaturen alligevel er kold. Men en dag på motorvejen med fuld knald på bil OG blæsere - Der ville jeg da være lidt bekymret for at de ville stjæle luften fra blæserhuset, som egentlig var ment skulle køle motoren. Men det kan være jeg bare er lidt pylret ?
Mener bare at løsningen måtte være at blænde blæserhusets udtag af, og så montere de elektriske blæsere således at de sugede luft fra det fri, og ikke fra den luft der er skovlet ind i blæserhuset til at køle motoren.
er løsningen ikke at kombinerer det med et olietermometer - også er det det.
men reelt er de jo ikke nødvendige - virker det orginale system optimalt er det jo rigeligt.
Jeg har ellers altid savnet lidt mere fart på luften når jeg ligger og kører bykørsel i min type1, og den har org. varmekasser på. Med familien ombord på en regnvejrsdag, så skal der altså noget luft igennem systemet for at holde bilen dugfri.
Er endda nået så langt at jeg har købt en T2 blæsermotor til at lave forsøg med.
Så kan jeg holde det gamle look (gammelt varmesystem - 30hk blæserhus), og så benytte ny model varmekasser med flertrins elblæser der presser luft igennem dem.
Den type blæser med en almindelig "propel"-vinge kan ikke suge noget som helst. Den vil nok hjælpe på varmen ved bykørsel hvor folkevognen ellers er lidt dårlig.
Jeg er selv ved at lave forsøg med noget til afdugning af forruden på speedsteren og propeltypen dur ik´
Ok, så er jeg med. :-)