Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Varme ;-?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg ender også med at bruge den fra en type2 -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Med varme "boosteren", kan man ikke bare lukke udblæsningerne fra
blæserhuset og så lade varmevekslerne suge i motorrummet ?
Så mistes der ikke tryk på køleluften til motoren, snarere tværtimod.

Martin

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@Dillen
Jo, det var også det jeg foreslog tidligere i tråden.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Mjow - Men det luft er med i beregningerne fra fabrikkens side. Hvis du kigger efter så kommer der stadig luft gennem varmekasserne selv om spjældene er lukkede. Det kommer ud ved den lille "hætte" der er ovenpå varmekassens spjældhus.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Simon Aronsson Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Frank_Andersen
Ser frem til at se / høre hvad du får banket sammen, Dug er pisse iaterende;-)
medmindre der er en sjov grund til ruderne dugger ;-)
simon

-------------------------------------------
29936772
aronsson@hotmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det kan du sikkert ikke bruge til noget Simon. Jeg tager luft ude foran, bag ved min køler, min speedster er vandkølet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Airhead Member
Skrev for 13 years siden | | | |

I er gal på den....vw-heater, blev oprindeligt lavet på den måde at du blænder dit blæserhus....eller bruger et uden luftudtag. Herefter laver du to huller i brandvæggen, hvor du så monterer varmeslanger mellem brandvæg og de originale varmekasser, på den måde recirkulerer du luften som så bliver hurtigere varmere og varmere...og varmere...uden at den stjæler køler luft fra motoren, samt den er uafhængig af omdr. på motoren.

Har selv brugt T2 blæser i motorrummet på en T1'er, hvor jeg tog luften fra det "fri" (motorrummet...inkl. alle dufte derfra- lis'som originalt)...virker super! Kører idag med T2 blæser som er monteret i frontbagagen og ka' på den måde 'booste' varme-luften fra det originale system ved at suge det ud med fuld skrald og op på ruden...afdugger ruden meget hurtigere end min Polo og Passat!!!

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Dillen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ach so...
Det lyder jo næsten helt genialt.

Martin

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Airhead: kig lige på siden igen, og se så modellen til T2 ? kan godt se der både er blændpropper og slanger med til type1 kittet, men T2?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Simon Aronsson Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Frank_Andersen

Hvad kører du så med, ???

-------------------------------------------
29936772
aronsson@hotmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Motor ? Subaru

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Airhead Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Systemet til type 2 ved jeg ikke hvordan skal virke! Jeg troede at det var til en type 1!? Her er et andet system, samme princip som vw-heaters, men hvor blæserne er monteret uden for kabinen (også til type 1):
http://www.vaglinks.com/Docs/VW/BeetleI/Mechotronix.com_Aircooled_VW_InstaHeat_Install.pdf

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) boierthorsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej Ved godt det kan være et fy ord men det starter da med V . et gl volvo varme apperat kan dælme give noget varme fra sig og det er kun el virker som en gl brødrister og kan være ude under fronthjælmen et par aluflex rør og et par lednin ger så er man dug fri kørens hade et fra en 544 som virkede vildt godt som ekstra varme i en gl mers kassevogn en gang

-------------------------------------------
boierthorsen.dk telf 20784970
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har problem med at have smidt type4 motor med hjemmelavet udstødning i vores bus, har løst varme problemet med et nyt dyrt Webastofyr. Regulereingen sker med spjæld.
Regner med at bygge display ind i askebærret.

mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Dillen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Askebærret ?
:-)
Fedt ord.

boierthorsen, værsgo;
..................................
Du kan få flere, bare sig til.
Godt nok svært at læse uden.
:-)

Martin


Reply

You must log in to post.