Jeg ender også med at bruge den fra en type2 -
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg ender også med at bruge den fra en type2 -
Med varme "boosteren", kan man ikke bare lukke udblæsningerne fra
blæserhuset og så lade varmevekslerne suge i motorrummet ?
Så mistes der ikke tryk på køleluften til motoren, snarere tværtimod.
Martin
@Dillen
Jo, det var også det jeg foreslog tidligere i tråden.
Mjow - Men det luft er med i beregningerne fra fabrikkens side. Hvis du kigger efter så kommer der stadig luft gennem varmekasserne selv om spjældene er lukkede. Det kommer ud ved den lille "hætte" der er ovenpå varmekassens spjældhus.
Frank_Andersen
Ser frem til at se / høre hvad du får banket sammen, Dug er pisse iaterende;-)
medmindre der er en sjov grund til ruderne dugger ;-)
simon
Det kan du sikkert ikke bruge til noget Simon. Jeg tager luft ude foran, bag ved min køler, min speedster er vandkølet.
I er gal på den....vw-heater, blev oprindeligt lavet på den måde at du blænder dit blæserhus....eller bruger et uden luftudtag. Herefter laver du to huller i brandvæggen, hvor du så monterer varmeslanger mellem brandvæg og de originale varmekasser, på den måde recirkulerer du luften som så bliver hurtigere varmere og varmere...og varmere...uden at den stjæler køler luft fra motoren, samt den er uafhængig af omdr. på motoren.
Har selv brugt T2 blæser i motorrummet på en T1'er, hvor jeg tog luften fra det "fri" (motorrummet...inkl. alle dufte derfra- lis'som originalt)...virker super! Kører idag med T2 blæser som er monteret i frontbagagen og ka' på den måde 'booste' varme-luften fra det originale system ved at suge det ud med fuld skrald og op på ruden...afdugger ruden meget hurtigere end min Polo og Passat!!!
Ach so...
Det lyder jo næsten helt genialt.
Martin
Airhead: kig lige på siden igen, og se så modellen til T2 ? kan godt se der både er blændpropper og slanger med til type1 kittet, men T2?
Frank_Andersen
Hvad kører du så med, ???
Motor ? Subaru
Systemet til type 2 ved jeg ikke hvordan skal virke! Jeg troede at det var til en type 1!? Her er et andet system, samme princip som vw-heaters, men hvor blæserne er monteret uden for kabinen (også til type 1):
http://www.vaglinks.com/Docs/VW/BeetleI/Mechotronix.com_Aircooled_VW_InstaHeat_Install.pdf
hej Ved godt det kan være et fy ord men det starter da med V . et gl volvo varme apperat kan dælme give noget varme fra sig og det er kun el virker som en gl brødrister og kan være ude under fronthjælmen et par aluflex rør og et par lednin ger så er man dug fri kørens hade et fra en 544 som virkede vildt godt som ekstra varme i en gl mers kassevogn en gang
Jeg har problem med at have smidt type4 motor med hjemmelavet udstødning i vores bus, har løst varme problemet med et nyt dyrt Webastofyr. Regulereingen sker med spjæld.
Regner med at bygge display ind i askebærret.
mvh jesper
Askebærret ?
:-)
Fedt ord.
boierthorsen, værsgo;
..................................
Du kan få flere, bare sig til.
Godt nok svært at læse uden.
:-)
Martin
You must log in to post.