Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor/karburator problem på T2 i ml. gas område - hvem kender denne beskrivelse?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars B Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej folkens,
jeg har læst mig til denne beskrivelse på billedet som er for en 1500 motor:

Det lyder lidt som samme problem jeg har i mellemgas området hvor den ikke trækker rigtig og derfor hakker en del. Men for en CU motor med standard karburatorer?
Nogle der har erfaring med den type problem? Kan det være rigtigt? Og hvad er løsningen for 34 PDSIT karburatorer. (udover at købe nogle andre :-))

Mvh Lars

Alle gode gange 3..

mellemomrde problem.png
problem.png
problem kopi .jpg

-------------------------------------------
Desværre ikke længere '78 221 2,0
T:25890585
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 12 years siden | | | |

prøv med kaburator sprit ( hvis ellers din motor er justeret som den skal )

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En grundig rengøring og dermed en kontrol af om dele af tomgangs/overgangssystemet skulle være stoppet.
Så skal du være sikker på at dyserne har den rigtige størrelse. Der kan have været mange kokke før dig.
Så indstiller du karburatorerne.
I forbindelse med det har du rig lejlighed til at kontrollere at tændingsavanceringen virker som den skal.
Hvad stiller du tændingstidspunktet på ?
Derefter kan du så rode med at tilsætte karburatorsprit hvis problemet især opstræder ved høj luftfugtighed.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars B Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har dyset den til 150 og det har afhjulpet problemet, men er måske nok i overkanten. Men hvad er egentlig den rigtige dyse størrelse i en 34 pdsit til en CU motor? Nogle der evt. kan give et link. også gerne til hvor jeg kan købe hoveddyser.

-------------------------------------------
Desværre ikke længere '78 221 2,0
T:25890585

Reply

You must log in to post.