Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tomgangs problemer, hjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) rasmus1303 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej derude skulle høre om der er en med vw snilde som kan tage et kig på min motor i min 1303'er? Problemet er at når den bliver varm går den i stå når den skal stå i tomgang? Har fået at vide det kunne være ventilerne der skal indstilles...det er meget tydeligt at høre at den pludselig efter kort tids kørsel, når jeg holder stille går helt ned i omdrejninger og så skal holdes igang med gassen.. Jeg skulle meget gerne have det lavet i næste uge så hurtigt som muligt, en venlig sjæl derude som vil hjælpe og naturligvis mod betaling:-) Skal være på Fyn?

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 12 years siden | | | |

vil ikke anfægte at du nok skal have stillet ventiler, men du skal bestemt have indstillet din choker. Du skal være velkommen her, men det er desværre på sjælland

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis chokeren ellers er samlet rigtigt og "hakkerne" står ud for hinanden, er chokeren sådan set ikke justérbar. Når det så er sagt har jeg justeret chokeren på min kones Polo fordi den lukkede meget hårdt til og druknede i benzin. Men det var først efter en vurdering af om den ellers fungerede som forventet.
Jeg tror nu ikke chokeren er problemet. Den hyppigste fejl på chokeren er at den ikke slår helt fra ved varm motor. Men det er let at se. Uden luftfilter på skal spjældet stå lodret ved varm motor. Eller lade bilen stå med tænding på indtil spjældet er helt åbent. Der skal gives gas, ellers åbner det ikke.
Jeg tror din bil har en tilstoppet tomgangsdyse eller et defekt eller manglende forvarmesystem, så karburatoren iser til med den høje luftfugtighed vi har i øjeblikket. Hvornår har den sidst fået lavet service ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.