Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  findes der en el bremseforstærker til bay ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

kan man få en bremseforstærker der kører på el i stedet for vacum - der passer på en T2 type2 ?

evt en meget lille elektrisk energivenlig vacumpumpe der leverer nok ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja. Vwjim i england, check hans butik

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) duck Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg kan ikke finde den på hans side, men han har en dejlig servo, men den skal stadig have wacumm.

jeg har måske en liggende fra jaguarprojektet - tjekker lige - vi købte nemlig 2 elektriske

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der findes et udvalg af pumper her:

http://www.summitracing.com/search/Department/Brake-Systems/Section/Vacuum-Pumps/?Ns=Price|Asc

Ellers skal du måske spørge i amerikaner-kredse. Der sælges pumper til alt det skrammel der kører på vacuum i de gamle Detroit-jern...

Mvh
Anders

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Gå en tur ved en ophugger. Mange nyere, mindre biler har eldrevne servopumper.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) duck Member
Skrev for 13 years siden | | | |

mener at der på de gamle mascotter sad en bremseforstærker inline på el - 1 til hver kreds.. men er ikke sikker- bare noget jeg hørte da jeg researcede til jaguaren

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hold kæft det er bremsekraftforstærker I snakker om. Jeg troede det var servostyring I var ude efter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Her er den fra vwjim
http://vwjim.co.uk/ourshop/prod_1193567-Brake-Servo-Bundle-Kit.html

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) duck Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rasser - ib spørger om en der kører på el i stedet for vacum og der er da ingen pumpe med den du henviser til? den bruger vakum som den org.

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du har ret.
Jeg var bare så forhippet på at problemet nok var fordi han ikke havde plads til bremsekraftforstærkeren inde ved forbroen, og derfor ville finde et alternativt sted. Der var sådan en som Jim sælger helt perfekt.

Men jeg kan godt se at det er mig der ikke har læst spørgsmålet ordentligt. :-(

Mit spørgsmål er nu bare hvorfor Ib ikke vil benytte sig af motorens vacuum? Nu skal han vel ikke køre med el motor istedet for luftkølet? :-)

Men så er det nok (som tidligere nævnt) sådan en fra Summit der skal til:
http://www.summitracing.com/parts/HLA-009428087/

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels t Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så kan han montere 2 enkresforstærkere et andet sted under bunden eller i motorrum, det kræver bare lidt mere rør,

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

skal der vaccum på kan man vel lige så godt bruge en orginal bay - men det er måske også nemmerer, skal jo bare trækkes et rør bagud...

ser da ud til den fint kan være der ???

man tak til alle - også frank ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja den kan være der. "Problematikken" bliver at du skal flytte styrtøjsdæmper beslag, og sørge for du har frigang ved pitman armen, samt være lidt fiks med føringen af det ene håndbremsekabel (det skal "re-routes" en smule).

Du skal have lavet et beslag til at svejse på splitbus forbroen.

Og ja, det er da klart nemmere at trække et rør bagud og så ellers benytte sig af den org. T2 hovedcylinder - såfremt du har skiver for, og tromler bag!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

944 grej - men samme ballade som med T2.

Ikke på min bus, men et billede jeg har fået af Arne.

img_3469.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

944 og bay har jo samme størrelse i cylinder og forstærkerens diameter - så virker nok henaf ens - mon ik ?

og har tandstangstyring - så ingen dæmper i vejen nogen steder - pitmansarmen må komme an på en prøve - syntes godt nok jeg er ved at være lidt presset med pladsen dernede under neden efterhånden ;0)

bremsevædskebeholderen skal nok ind i kabinene evt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg er ikke klar over om de har samme dia. osv? Men du skal nok være opmærksom på om der er ventil til bagkredsen på baycylinderen - da den er med tromle bremser. 944 er jo med skiver hele vejen rundt.
Umiddelbart ville jeg tro at 944 er større, men jeg aner det ikke.

Skidt med væskebeholderen, lad bare den sidde hvor den er - den checker du bare når du ved lejlighed er nede for at trykke lidt fedt i forbroen. Evt. kan man benytte niveauføleren hvis man er nervøs for den løber tør.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

bare husk ikke at svejs en tyk plade direkte på forbroen til montering af hovedcylinder - du skal helt ind for at få ordentlig frigang.

Vælger du 944 hovedcylinderen, så sørg for at find en trykstang fra en T2. Der skal blot skæres indv. M10 gevind i den, så passer den på 944 cylinderen. Det leth...

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg tror min hovedcylinder er fra en T3 - der er jo også skiver og tromler på - tak for tippet - jeg nulrer det når pitmansarmen er i hus ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har taget bremse forstærkere fra en T3, hovede cylinderen er speciel til skiver for og bag, der er plads til bremse vædskebeholderen men vædsken skal hældes på med en pumpe. Jeg har flyttet styrtøjsdåmperen til højre side men den kommer måske i slagsmål med justermøtrikkerne til forbroen. Imellem bremsepedal og forstærker har jeg en fladstang, den får et skævt vrid ned i forstærkeren som jeg ikke kan lide så Mikkel har fremstillet en glideklods. Alt skal monteres med nøjagtighed idet der ikke er meget plads nogle steder, den ene side er pitsarmen og den anden side er længdevangen.
mvh jesper

ib1.jpg
ib2.jpg
ib3.jpg
ib4.jpg
ib5.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jesper du skal da snart havde opdateret din reklame for MiB med den nye dato..

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Alex Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hey Ib har du set det nye Wolksworld der montere de en bremseforstærker på en splitbus godtnok med vacuum. En smart lille sag.

Alex

-------------------------------------------
Type 2 63 panel Type 2 '75 aut Type 2 '78 3xjagtpølse
Kolding/vejle
Tlf 2390 4848
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

her er en mesdea vacumm pumpe som vi brugte på jaguar xf - da vi byggede den.

den er til salg hvis nogen vil have den.

koster 1000 kr. hos mig . 2500 andre steder

den er kun let brugt ca 2 uger

http://www.metricmind.com/wp-content/uploads/2011/09/vac_pump_EE2.pdf

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den fra Polo 6N kan være der

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

den er også vacum afhængig - den på min 6KN er, men måske de ikke er ens ?
ender nok med en studs på udligningsrøret så - det er ren dovenskab at jeg ikke gider rør osv under bunden.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så køb dog min pumpe om monter den ved siden af forstærkeren . der er slange med...

hvis du synes den er for dyr så kom med noget godt i bytte

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk

Reply »

You must log in to post.