kan man få en bremseforstærker der kører på el i stedet for vacum - der passer på en T2 type2 ?
evt en meget lille elektrisk energivenlig vacumpumpe der leverer nok ?
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
kan man få en bremseforstærker der kører på el i stedet for vacum - der passer på en T2 type2 ?
evt en meget lille elektrisk energivenlig vacumpumpe der leverer nok ?
Ja. Vwjim i england, check hans butik
jeg kan ikke finde den på hans side, men han har en dejlig servo, men den skal stadig have wacumm.
jeg har måske en liggende fra jaguarprojektet - tjekker lige - vi købte nemlig 2 elektriske
Der findes et udvalg af pumper her:
http://www.summitracing.com/search/Department/Brake-Systems/Section/Vacuum-Pumps/?Ns=Price|Asc
Ellers skal du måske spørge i amerikaner-kredse. Der sælges pumper til alt det skrammel der kører på vacuum i de gamle Detroit-jern...
Mvh
Anders
Gå en tur ved en ophugger. Mange nyere, mindre biler har eldrevne servopumper.
mener at der på de gamle mascotter sad en bremseforstærker inline på el - 1 til hver kreds.. men er ikke sikker- bare noget jeg hørte da jeg researcede til jaguaren
Hold kæft det er bremsekraftforstærker I snakker om. Jeg troede det var servostyring I var ude efter.
Her er den fra vwjim
http://vwjim.co.uk/ourshop/prod_1193567-Brake-Servo-Bundle-Kit.html
Rasser - ib spørger om en der kører på el i stedet for vacum og der er da ingen pumpe med den du henviser til? den bruger vakum som den org.
Du har ret.
Jeg var bare så forhippet på at problemet nok var fordi han ikke havde plads til bremsekraftforstærkeren inde ved forbroen, og derfor ville finde et alternativt sted. Der var sådan en som Jim sælger helt perfekt.
Men jeg kan godt se at det er mig der ikke har læst spørgsmålet ordentligt. :-(
Mit spørgsmål er nu bare hvorfor Ib ikke vil benytte sig af motorens vacuum? Nu skal han vel ikke køre med el motor istedet for luftkølet? :-)
Men så er det nok (som tidligere nævnt) sådan en fra Summit der skal til:
http://www.summitracing.com/parts/HLA-009428087/
Så kan han montere 2 enkresforstærkere et andet sted under bunden eller i motorrum, det kræver bare lidt mere rør,
skal der vaccum på kan man vel lige så godt bruge en orginal bay - men det er måske også nemmerer, skal jo bare trækkes et rør bagud...
ser da ud til den fint kan være der ???
man tak til alle - også frank ;0)
Ja den kan være der. "Problematikken" bliver at du skal flytte styrtøjsdæmper beslag, og sørge for du har frigang ved pitman armen, samt være lidt fiks med føringen af det ene håndbremsekabel (det skal "re-routes" en smule).
Du skal have lavet et beslag til at svejse på splitbus forbroen.
Og ja, det er da klart nemmere at trække et rør bagud og så ellers benytte sig af den org. T2 hovedcylinder - såfremt du har skiver for, og tromler bag!
944 og bay har jo samme størrelse i cylinder og forstærkerens diameter - så virker nok henaf ens - mon ik ?
og har tandstangstyring - så ingen dæmper i vejen nogen steder - pitmansarmen må komme an på en prøve - syntes godt nok jeg er ved at være lidt presset med pladsen dernede under neden efterhånden ;0)
bremsevædskebeholderen skal nok ind i kabinene evt.
Jeg er ikke klar over om de har samme dia. osv? Men du skal nok være opmærksom på om der er ventil til bagkredsen på baycylinderen - da den er med tromle bremser. 944 er jo med skiver hele vejen rundt.
Umiddelbart ville jeg tro at 944 er større, men jeg aner det ikke.
Skidt med væskebeholderen, lad bare den sidde hvor den er - den checker du bare når du ved lejlighed er nede for at trykke lidt fedt i forbroen. Evt. kan man benytte niveauføleren hvis man er nervøs for den løber tør.
bare husk ikke at svejs en tyk plade direkte på forbroen til montering af hovedcylinder - du skal helt ind for at få ordentlig frigang.
Vælger du 944 hovedcylinderen, så sørg for at find en trykstang fra en T2. Der skal blot skæres indv. M10 gevind i den, så passer den på 944 cylinderen. Det leth...
jeg tror min hovedcylinder er fra en T3 - der er jo også skiver og tromler på - tak for tippet - jeg nulrer det når pitmansarmen er i hus ;0)
Jeg har taget bremse forstærkere fra en T3, hovede cylinderen er speciel til skiver for og bag, der er plads til bremse vædskebeholderen men vædsken skal hældes på med en pumpe. Jeg har flyttet styrtøjsdåmperen til højre side men den kommer måske i slagsmål med justermøtrikkerne til forbroen. Imellem bremsepedal og forstærker har jeg en fladstang, den får et skævt vrid ned i forstærkeren som jeg ikke kan lide så Mikkel har fremstillet en glideklods. Alt skal monteres med nøjagtighed idet der ikke er meget plads nogle steder, den ene side er pitsarmen og den anden side er længdevangen.
mvh jesper
jesper du skal da snart havde opdateret din reklame for MiB med den nye dato..
Hey Ib har du set det nye Wolksworld der montere de en bremseforstærker på en splitbus godtnok med vacuum. En smart lille sag.
Alex
her er en mesdea vacumm pumpe som vi brugte på jaguar xf - da vi byggede den.
den er til salg hvis nogen vil have den.
koster 1000 kr. hos mig . 2500 andre steder
den er kun let brugt ca 2 uger
http://www.metricmind.com/wp-content/uploads/2011/09/vac_pump_EE2.pdf
Den fra Polo 6N kan være der
G.
den er også vacum afhængig - den på min 6KN er, men måske de ikke er ens ?
ender nok med en studs på udligningsrøret så - det er ren dovenskab at jeg ikke gider rør osv under bunden.
så køb dog min pumpe om monter den ved siden af forstærkeren . der er slange med...
hvis du synes den er for dyr så kom med noget godt i bytte