Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
13:22 cardude: Gerts
22:59 Lagerchefen: 11. februar 2025. Det fungere da endnu, men her sker ikke meget. Det foregår vist mest på noget der hedder face.... et eller andet. Måske man skulle prøve at bruge denne her side noget mere.
18:31 karmannjepster: har været fraværende i 15 år her inde. dengang jeg var her sidst, var der gang i den, og nye opslag hele tiden, hvad er status nu ? er siden ved at dø ud?
14:34 ses_auto: jacob m
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken gearkasse syntes i?

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwheino Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej alle sammen. Er igang med et busprojekt. Det er er early bay fra 70. Jeg har købt motor, som bliver en 6 benet Porsche 911. Det er den gamle type motor på kun 2,2 og 125hk(bliver lettere opgraderet). Hvad anbefaler i af gearkasse til sådan en motor? Tænk kun på gearkasse, resten er der styr på;-)

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

1200type1 gearkasse?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

porsche gearkassen - - - selvklart :-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwheino Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har overvejet porsche gearkassen.. Men dem der er, er som regel meget slidte!! Det ville dog gøre koblingsdelen noget nemmere... En 1200 gearkasse ryger da første gang der trykkes til den ikk??

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Smid en 1500 eller en AT kasse i du kommer jo sikkert til at kører med små dæk!
Jeg har en sekser i min med 141 hk og en AT kasse hvor jeg har sat et 0.82 4. gear i , og det er lige lidt for meget..
Så jeg ville anbefale en 1500 gearkasse
Glem porsche kasser de er for dyre og besværlige at få til at passe
Jeg har kørt 193 kmt med tagbagagebære og et helt fint optræk :-)

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) vwheino Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ha ha i finder da de billige løsninger!! Det kan jeg li

. Hvad med en prostreet fra csp?

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) vwheino Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvad med Typ3 gearkasser?? Dyr det? For har en del af dem...

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En 1200 type1 (ja eller en 1500 og så små bagdæk), får du svært ved at ødelægge. Husk bare at få en af de sene modeller, de er meget stærkere (efter 72).
Jeg har kørt med hovedet oppe i røven og knap 150hk på sådan en std. gearkasse - det tog mig bogstaveligt flere år at splitte den af - men det lykkedes da ;-)
Så længe du ikke laver drag starter så skal du bestemt ikke bekymre dig om holdbarheden.

Jeg foreslog en 1200 gearkasse for at få lidt omdr. på motoren. Porsche 6'er ligger jo i et lidt højere arbejdsområde end type1 motorer.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwheino Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Men hvad med de typ3 gearkasser? er jo samme gearing som en AT gearkasse. Har en AO i min lille notch, og den kører sku fint med den....

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) vwheino Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Skal siges at bay skal bruges som en cruiser og på intet tidspunkt til race!!

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) oye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis ikke vwheino henter den, vil jeg gerne have den :-)

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Helt enig med Rasser en sen 1200 gearkasse vil passe fint. Den er super stærk og passer med omdrejningsområdet for en flad sekser. Fx. en AM gearkasse med 9 tands førstegear.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

mht. de koder der er nævnt er her de korrekte gearinger (har selv haft adskilt alle 4 modeller)

AM - 4.37 x 0.93 kort (1200/1300)
AO - 4.12 x 0.93 Lang (1500/1600 ghia?)
DC - 4.12 x 0.89 længere (1500)
AT - 3.88 x 0.93 længst (1600)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ellers er det jo altid denne at kigge på

http://www.partsemporium.co.uk/Gearboxcodes.htm

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den er bare desværre ikke korrekt, bla. fåes AM som både sving aksel og IRS. Og så står der heller ikke noget om de forskellige 4.gears opsætninger

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

What Rasser said.
Men man skal huske på, at 2,2éren ikke er specielt momentstærk i bunden. Dog ville jeg nu osse mene, at en 4,12 R/P og 0,89 4. gear burde være en OK gearing til den, sålænge man ikke gearer op i dækkene. Dvs. en rulleomkreds i omegnen af 196-200 cm.
Hvis i skal ha´motoren skilt ad alligevel kunne i jo give den en tube kompression og en anden knastaksel (især hvis den originale er slidt, og det er de ofte) Man kan idag få knaster, som både yder flere hk, men som også forbedrer momentet på dem.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Låner lige Vwheino's indlæg, håber det er ok..

Læste lige med. Og ved nogen hvad gearkasse koden er på dem med 0,82 4 gear så?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fra noget bushalløj tror jeg...

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.