Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1470 ccm motorprojekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Solmex Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så har HenningS presset nye 22mm bøsninger i 1200 plejlstængerne, så nu kan jeg få samlet shortblokken og begynde opsætningen med 1600 ccm cylindre - das wird sehr spannend :o)
Thanks Henning

oleplejl.jpg
billede 001.jpg

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Its alive :)
http://www.youtube.com/watch?v=0Jmc5BBVtnk&feature=youtu.be

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Åh, jeg får det helt dårligt når man ikke sørger for at en ny motor bare starter og kører..

Give den en snaps, og dreje strømfordeleren rundt på må og få - er altså ikke måden at gøre det på.

På forhånd undskyld for det sure opstød. :-)

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Snup en pille :)

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

"Åh, jeg får det helt dårligt når man ikke sørger for at en ny motor bare starter og kører..

Give den en snaps, og dreje strømfordeleren rundt på må og få - er altså ikke måden at gøre det på.

På forhånd undskyld for det sure opstød. :-)"

X2. - UHA! det er hårdt ved knast og løftere især. Hvorfor er det så svært at indstille tændingen INDEN man prøver at starte (?)
Men nå, det er jo ikke min motor.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

ja ja ja.... men den kører, hvilket gør mig glad :) Jeg tror min knast og løftere overlevede min uduelighed.
Jeg havde misset tændingsrækkefølgen og fået byttet om på 2 og 4 på tænddækslet, hvilket gjorde det svært, at starte i første hug! Derudover blev der også kørt på starteren under kompressionstest. Der er sgu nok en grund til, jeg blev pædagog og ikke mekaniker!
Jeg har glædet mig til dette øjeblik, hvor det skulle vise sig om min idé med, at bygge 1600 cylindre på en 1200 krumtap, kunne køre sammen. Og jeg er fortrøstningsfuld efter opstarten i dag. Motoren lyder kvik og er meget kvik på gassen, så det er fedt...

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Espen i Norge lavede en 1200 med samme komp, dog 1300 ccm toppe og W100 knast og pottet toppe. Den gav ca 55 HK og skulle være mere frisk end en std 1600. Jeg går selv med de samme planer til motor så fedt at se. Jeg vil dog bruge enkeltportet toppe og 2 stk 32 PCI kaburatore.
Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har et sæt type 3 karburator på hylden, som var planen at smide på. Men lige nu handler det bare om at blive klar til 1. maj træf i Hannover, så jeg ikke tabe en palle øl til gutterne i KGB - http://www.vwklubkolding.dk/

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg forstod ikke helt indslaget med at tage en kompressionstest før starten. Risikerer man ikke bare at ødelægge knasten og blive frustreret over at testen viser en defekt motor?
Og nu viste den kun 5 bar i den ene side. Hvad gjorde I ved det?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vi tjekkede ventiljustering (for en sikkerheds skyld) de stod fint og derefter ville vi ha liv i den for, at se om det ville hjælpe på kompressionen, når olien havde været rundt über alles. Efter opstart var kompressionen 10.5 på alle fire.
Men hvorfor er det så hårdt ved grejet - den laver vel olietryk med det samme og køre jo med forholdsvis lave omdrejninger på starteren! Alle mekaniske dele er jo smurt da jeg samlede den og får desuden tilført olie, når den turner. Jeg tænker at den der lider mest, må være starteren? Oder was...

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Knasten er kun stænksmurt. Og med mindre det er en original knast, så er alle, eller langt de fleste eftermarkedsknaster, ikke færdigthærdede før de har kørt.
Du kan kende dem på den matsorte overflade på knasterne.
De skal op på 2000-2500 omdr i 20-30 minutter for at der kommer olie nok ved stænksmøring. Som jo er den olie der sprøjter ud fra krumtappen, når det her været forbi lejerne der. Alle knastakselfabrikanter lægger stor vægt på at det bliver gjort rigtigt. Og med den rigtige olie. Nogen af dem går endda så vidt at hvis man er nødt til at slukke motoren, pga. en utæthed for olie og benzin f.eks. så lader man ikke motoren gå tomgang. Man slukker for tændingen ved 2000-2500 omdr.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er korrekt. Men jeg har osse set std knaster dø af tilsvarende behandling.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Okay tak for oplysning - det giver mening. Min knast er den originale 1200, som har siddet i motoren da jeg splittede den ad, så den har nok overlevet min mishandling.
Jeg var overbevist om jeg havde sat tændkablerne rigtigt på - hvilket jeg desværre ikke havde alligevel!! Den ville ha startet noget før, hvis jeg ikke havde begået den dumme fejl :(
Nå, men man lære jo hele livet :) Tak for svar Frank

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tændingsrækkefølgen på en VW lærte jeg da jeg var i lære. 1-2-3-4 baglæns ;-)
Vi lærte at dreje motoren baglæns, også ved ventiljustering. Så jeg kender ikke tændingsrækkefølgen på en Vw.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Go huskeregel :) Jeg er sikker på den også sidder fast i min knold fremover!

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så brummer den https://www.youtube.com/watch?v=22LaUPe-8iU&feature=youtu.be

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fedt fedt fedt Ole. Glæder mig til at høre hvordan den fungere på vejen. Lyder som om den gerne vil tage nogle omd.
Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja den er ret omdrejningsvillig, men den har nok ikke så mange kræfter. Hvis jeg når at syne den inden lørdag, så skal den på rullefelt hos test & stumpedag i Esbjerg :)

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er helt sikkert en del mere skub i den end man regner med og jeg tror at den nok yder 45-47 HK.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lige en lille video fra i dag - den er næsten klar til syn :D
https://www.youtube.com/watch?v=xYcwXGNUXXg&feature=youtu.be

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Solmex Member
Skrev for 9 years siden | | | |

https://www.youtube.com/watch?v=iSRSOXr4hC8
62,5 heste på motor og 44 heste på baghjul :)
https://www.youtube.com/watch?v=El6tOiCzhkE

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Den mishandler jo nærmest det rullefelt

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

:0)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

fint resutat.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk

Reply

You must log in to post.