Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Industrimotor og konvertering fra 6 til 12 V mm

Tags:
No tags yet.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Var lige så heldig i dag at jeg fik en 1200 industri motor til meget fornuftig pris :-) men 11 timer på klokken som skal smides i min 64. ombygget til 12V
motor nr 122 123 689 så det burde være en 63/64 altså den gamle model industrimotor
de nye kommer i 68 og er bla. med 2 reduktionsventiler mm.
motor nr der starter med 122 =1200. 126 = 1600 ccm

Stykliste indkøb hvis man ikke har en donor motor

12 V 130 tds. svinghjul ,svinghjul skal uddrejes til 55,02 ved Oring-
skiven med de 4 huller fra industrimotor skal anvendes for tætning
Shims sortiment ø 55 til svinghjul endeslør skal være mellem 0.07 - 0,12
Ny pakdåse og oring ved krumtap/kobling
kobling og plade husk kobling skal passe til udrykkerleje ført/uført
Blæsehus med varmeudtag hvis du vil have "varme" i bilen
blæsehuset er modellen uden doghouse
Thermostat og lukkemekanisme hvis man kører med det skrammel
forreste motorblik med huller til varmeslanger hvis du skal ha varme
Varmeslanger og gummi pakninger
12 V generator/dynamo med smal vinge hvis industrihuset anvendes
Vingen fra 6V dynamo passer også på 12 V generator
Spændebånd til generator
12 V Generator/dynamofod:
Barkelit pakning til karburator = spacer så acc punpe ikke støder på generator
Varmekasser hvis du vil have varme
karburator 30 pitch 2 fra en 1300 eller 1200 jeans
Tænding fra en 1200/1300 ccm singleport vacuum styret
Motorblik bagved blæsehus
12 V Tændspole og kabler evt 4 nye tændrør
Industrimotor Udstødning kan modificeres til 2 afgangsrør. ved anden udstødning vær opmærksom på at den skal passe med afstanden mellem fløjterne på dit bagstykke 1300/1600 er bredere end 1200 bagstykket . afstanden på motor er også smallere på 1200 end på 1300
jeg har modificeret en billig 1300 sportspotte med tarmslyng så passer den til 1200 motor og 1300 bagstykket :-)det er nok lettere at købe et bagstykke til 1200 modellen og et udstødning . jeg kører uden varme så vær opmærksom på at J rør fra industri motor ikke passer med 1300 udstødningen uden at J rør bliver forlænget ca 40 mm
Sort spray maling og nye blanke skruer :-)

hvis bilen er 6 V er der meget arbejde sparet
Husk at skifte olie inden opstart da man ikke ved om det er konserveringsolie der er i blokken

Lars

dsc01206.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hmmm er de kloge hoveder gået i seng ?

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja, Ib er gået i seng :), men Rasser er her et sted :)

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg må jo bare vente og se hvor længe de kan holde sig fra tastaturet :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ring til vw Arne, han kan alt om de der industrimotorer

86991090

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Super Mr_Bubles ham prøver jeg lige i morgen

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den er 6volt og med manuel choker. Jeg undlod at svare i går fordi du skriver at din bil er fra 1964. Det passer jo nok til industrimotoren, som sådan, men vil jo komme an på hvordan din bil er ombygget til 12volt. 109 eller 130 tands svinghjul ? Og hvad sidder der på industrimotoren ? Med eller uden O-ring ?
På billedet ser motoren jo meget normal ud og skal blot have et varmesystem med blæserhus der hører til. Og så en karburator og strømfordeler der passer sammen fra en personbilsmotor. Og en 12 volts dynamo med konsol.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Frank den har tidligere kørt med en 1600 af nyere dato så det må jo være 130 tands svinghjul . jeg har tænding og karburator fra en 1300 single port det kan vel godt bruges ? Ved ikke om der skal varme i den endnu, har generatoren med blæsehjul der har siddet på et 30 hk blæsehus med doghouse kan den bruget på dette blæsehus ?

Lars

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ved ikke hvordan en 1200 reagerer på en 1300 karburator. En 1200 Jeans kører med 30mm karb. så -?
Hvis du kører med det smalle blæserhjul, så ja, mon ikke ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har da vidst også en 30 mm på lager er den eneste forskel at den der sidder på er med manuel choker ? og hvad med hoveddysse ? . tændingen er fra en 1300f ?
Vil gå over og få sorte fingre så bliver jeg nok klogere :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så har jeg været i garagen og frigjort motoren fra det idiotiske konstrurede CF stativ

Og er i fuld gang med at konvertere den til 12 v den så den passer i min bil

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har i det øverste indlæg samlet al den viden/erfaring jeg har kunne samle herinde og ved at tage en snak med VW Arne som ved alt om konvertering af industrimotorer man kommer ikke helt sovende til det, men dejligt med en næsten ny motor
og Så blev motoren lagt i igår og den starter og lyder bare sødt sådan en 1200 :-)
Mangler lige et luftfilter til en tidlig karmann ghia da der ikke er meget plads i roadsteren
så er det bare at vente til den 15 marts hvor vi må kører igen
Billedet af den motor med de blå tændkabler, er den tidligere slemme uoriginale ombyggede og ulovlige motor :-)sikke da en plads det gav i motorrummet at slippe af med den :-(

dsc02438.jpg
dsc02409.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Cruus Member
Skrev for 12 years siden | | | |

He He lars, ja det bliver sikkert sjovt at fyre den 1200 af

:-)

/Michael

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hmmmmm michael tror det sjoveste ved en 1200 er at man kan komme til at pudse blæsehuset på bagsiden :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Cruus Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja, det er rigtigt :-)

Nu fylder den væmmelige motor i min kælder :-D

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) Cruus Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu med RamFlo filtre :-)

Og Tak for handlen, glæder mig til at få den i !!

foto.jpg

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Uha cruus det bliver den da ikke mindre ulækker af , du kan godt glæde dig den er sjov, savner den allerede ikke mindst lyden :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.

Reply

You must log in to post.