Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til industri motor????? Dårlig start varm!!!

(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hejsa!
Er der nogen der ligger inde med lidt know how på justeringer på en industrimotor?
Er ved at hjælpe en Karnevalsgruppe med deres indkøbte CF 20kW generator.

Kan man justere omdrejninger på den anordning der løber på krumtap remhjulet???
Hvis den nu kan levere nok strøm ved lavere omdr, så kan det også mindske støjen!
Men kan det justeres???

Den er meget svær at rykke igang! Magnettændingen laver gnist, men jeg syns den er meget svag, og motoren drukner derfor nemt!
Ville det være en ide at bygge den om med en alm tændingsanlæg og dynamo, og så en std 1200 karburator???

Håber der er nogen der kan komme med lidt input!
Det skal helst være så de selv kan starte den uden for meget sved på panden!!!

Mvh Christian

img_11361.jpg
img_11371.jpg
img_11381.jpg

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En industrimotor med 220v generator er indstillet til at køre konstant med 3000 omdr/min.
Dette sørger omdrejningsregulatoren for uanset elektrisk belastning.
Du kan ikke justere omdrejningerne ned uden at skille regulatoren ad og ændre på fjederspændingen ved svingklodserne. Dette er ikke forudset, og hvis du sænker omdrejningerne sænker du ikke alene
Spændingen men også frekvensen! Det betyder måske ikke så meget hvis den kun skal drive en varmeovn eller et par glødepærer, men stort set alle andre 220v aggregater der tilsluttes er ubetinget afhængig af frekvensen på 50 HZ som i det normale lysnet. 3000 omdr/min = 50 omdr/sek = 50 HZ.
Du kan godt bygge den om med batteritænding, dynamo, starter, batteri, det gør betjeningen
væsentlig lettere. Du skal vælge en karburator uden accelerationspumpe, 28 VFIS, da regulatoren
under drift hele tiden vil bevæge gasspjældet lidt frem og tilbage for at holde omdrejningerne konstant og er der så acc.pumpe i karburatoren vil den hver gang give en lille ekstra mængde bensin som er uden betydning for motoren, men som vil øge det i forvejen ret høje forbrug væsentligt.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu har jeg fået den justeret så den springer igang når den er kold! Men hvis den har kørt en halv times tid, og man afbryder den for så at starte efter 10 min, så er den umulig at få igang!
Den laver gnist, men stadig ikke noget overvældende!
Er der nogen der har erfaring på området!
Mvh Chr

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Skal magnettænding ikke køre med mindre gnistgab i tændrørene ?
Du må se efter om karburatoren løber over når du slukker den på varm motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Prøv at se her:

vw industrimotor_0005.jpg
vw industrimotor_0013.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04

Reply

You must log in to post.