Jeg har skivebremser på min bobbel. Når jeg drejer mod venstre cirka halvvejs i bund blokerer højre skivebremse. Så er det jeg tænker. Hva faen skal jeg gører ved det....kan ikke se hvordan det skulle kunne hænge sammen. håber i kan hjælpe
Jeg har skivebremser på min bobbel. Når jeg drejer mod venstre cirka halvvejs i bund blokerer højre skivebremse. Så er det jeg tænker. Hva faen skal jeg gører ved det....kan ikke se hvordan det skulle kunne hænge sammen. håber i kan hjælpe
Hej Daniel,
Har du lige skiftet noget og hvormeget slør er der i hjulet?
Hilsen
Torben
forkerte forhjulslejer eller også er centermøtrikken ikke spændt ordentligt, så skiven kan vandre
Jeg har intet retslør... har haft. men fik jeg lavet da jeg købte bilen. jeg vil prøve at kigge på det med centermøtrikken. for det med at skiven vandre kan give rigtig god mening. mange tak :)
Jeg gik lidt i krig med det og har fundet ud af. (og så kommer nybegyndersproget ) AT : Min justerbare forbro har slør. dvs den nederste arm som går ud fra forbroen kan bevæge sig som de andre 3 ikke kan. jeg fik møtrikken løsnet og kom så til den bolt med ombrako hoved. og så kom jeg ikke videre. Men når jeg får en i rigtig størelse og kan få den løsnet. hvad finder jeg så. har i et link til en video eller noget. eller ved i bare hvad jeg skal købe for at få dette i orden.
Sidder løst ???? er du sikker på at det ikke bare er den bolt med umbrakohovedet der skal spændes ??
Det eneste du finder inde bagved er fjederstål.
Det er muligt at det er dine bøsninger eller dit nåleleje der er gået .... billeder af hvad der sker og hvor det kan rykkes ville nok hjælpe lidt på det ...
Jeg syntes du skal sætte dig lidt ind hvordan din bil er skruet sammen, når du kører i en bil med konstruktive ændringer.
Har du ikke selv samlet den ? Jeg har set flere biler hvor der er købt masser af nye dele, men bilen er samlet med bolte i forkert størrelse eller boltene er ikke spændte.
Jeg har f.eks. selv købt en smallet forbro fra CSP (CB) hvor pinolboltene, som du taler om, ikke kunne gå i hullerne når skidtet skulle samles.
Jeg købte bilen som den var og er så igang med at renoverer den. ( i samarbejde med en kammerat ) men man skal starte et sted jo.
Jeg kan ikke se for mig at lidt slør i forbroen kan få bilen til at bremse når du drejer. Du skal lede efter slør mellem spindel og skive.
Vil næsten med garanti mene at hendrixxx har givet dig svaret.
Hvis centermøtrikken er spændt som den skal så er inderringen i dine hjullejer 1 mm. størrer en spindelen.
.... og det scenarie har jeg så været i - altså hvor der var monteret 29 mm lejer på en 27 mm spindel, men det afstedkommer ikke at bilen bremser, i hvertfald ikke så meget at det kan mærkes, kun at man ved meget skarpe sving lige nøjagtig presser så meget på kalibrene at man mister al bremsekraft, fordi stemplerne er trykket lidt tilbage. Altså må det være værre end dette. Jeg tænker at låsen til lejet ikke er spændt ordentlig så hele hjulet rent faktisk sidder løst.
Af med fedtkoppen og se om din låsebolt er som den skal være.
og ikke noget med at køre i bilen før det er fikset. Nogen derude elsker dig - formentlig din mor :·)
G.
har selv prøvet det med defekt nåleleje i forbroen og det giver slet ikke bremseproblemer. Det er lidt som at køre med løst hjul. Men det er en rigtig god igen at checke det hele nu når du skal igang med at skille det hele ad. Bærekugler, styrekugler, nålelejer, lejer osv...hvis du har et defekt nåleleje trods skepsis, skal du lige sikre dig at du ikke har gnavet spor i bærearmen, for så skal den skiftes, ellers ryger det nye leje med det samme. Det samme kan gøre sig gældende for hjullejerne. Hvis du kører med forkerte hjullejer kan de også gnave spor i spindlen og så skal den skiftes
You must log in to post.