Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Indsugningsporte

Tags:
No tags yet.

(permalink) TK Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hjælp - jeg er nok novice på området! Jeg har forsøgt, at "glatte" indsugningskanalerne en smule ud på mine 1600 topstykker. Er i min uvidenhed kommet til, at slibe forstærkningerne ”knopperne” under fjedrenes anlæg af. Tør jeg montere disse topstykker – og hvor stor er faren for et motorhavari, hvis materialet bryder sammen.
Er der nogen i dette forum, som har erfaringer med dette?
Har indkøbt et par ”kanøjsertoppe” til den nette sum af Kr. 3400,- men ak ovale huller til porte og mærkværdige forbrændingskamre, så det vil nok være håbløst at kombinere disse med Bo’s 1641 cyl.sæt.
Billede 1 - Original
Billede 2 - Kanøjser
Billede 3 - Original
Billede 4 - Kanøjser
Billede 5 - Original

top 001.jpg
top 003.jpg
top 005.jpg
top 006.jpg
top 007.jpg

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Her er et link til portning
http://knol.google.com/k/modifying-vw-type-1-cylinder-heads-for-performance#

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) TK Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mange tak til holm2010.
Ja jeg havde på fornemmelsen, at jeg havde kvajet mig - først ødelægge et par regulære topstykker uden revner og så i panik indkøbe kanøjserne.
Tak for linket!

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

De ovale huller i de kanøjser toppe er ikke et problem i sig selv. Det viser bare at støbningen er noget "skæv" Der hvor problemet opstår, er at portene er/bliver alt for store til en alm 1600, dvs. man får måske nok spidseffekten, men taber en masse moment, relativt. Ventilsæderne er osse ret tvivlsomme. Ikke kvaliteten, men sæde arbejdet.
Vi kan godt redde dine originaltoppe. Men det koster nok et sæt styr. - Fordelen ved det er nok, at så kan man samtidig lave porten rigtig midt i og nede i bowlen, hvis de da ellers ikke er blevet gravet for meget i allerede.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja de ser lidt sjove ud de porte på kanøjserne :-) Hvis der ikke er direkte hul i dine std toppe kan du vel ligge nogen tykke stål shims under ventilfjederen så trykket fra fjederen bliver fordelt på et størrer areal .men så skal du bruge stramme fjedre der kan tåle at blive trykket lidt mere sammen end std.eller send dem forbi Farmer han er gud :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) TK Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Foreløbig tak til både holm2010 og Farmer. Når det nu bliver hverdag igen vil jeg kontakte den venlige forhandler, som solgte mig kanøjserne og se om han stadig er venlig at tage kanøjserne retur - det kan man jo håbe på! Så ser vi hvad løsningen bliver på kanøjserne. Hvis heldet er med mig - så vil jeg meget gerne ty til den løsning, hvor Farmer ser på sagerne.
Fortsat god weekend.

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021

Reply

You must log in to post.