Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Søger: Oliebads luftfiltre!

(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Søger oliebads luftfiltre til mine ny indkøbte karburatore!
Hvad har i på hylden???

Jeg søger et sæt manifolder til dobbeltkarburator opsæt til min 1600 singleport.
Hvad har i til at ligge?
Mangler iøvrigt også det forreste blæserskjold på gearkassesiden (IKKE doghouse!)
Mvh Chr (karburatore er købt)

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) vw-marcel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har dette:
http://vwnettet.dk/topic/178138

det er med manifolder. Opsæt lavet vha. Farmer til en enkeltportet 1600motor

-------------------------------------------
VW early bay ´69 - Brandbilen
28142008
mail: marcel_tr@hotmail.com
(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har købt af Marcel,
så søger 2 stk oliebads filtre!
Hvad har i???

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) multen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Se billede 17: http://vwnettet.dk/topic/172304#post-625109

Mvh Michael

-------------------------------------------
multen@pc.dk SALG: http://vwnettet.dk/topic/198382 KØBES: http://vwnettet.dk/topic/186969
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har 2 stk oliebadsfiltre i runde fra en gl 30 hk motor

René

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har denne...
http://vwnettet.dk/topic/177194#post-659833

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) vw_arne Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
Har disse nye fra pumpemotorer.
Mvh Arne

dsc00516.jpg

-------------------------------------------
vw.arne@tdcadsl.dk
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Christian,

Jeg så du havde købt nogle type 3 karburatorer her:

http://vwnettet.dk/topic/178138

Hvis du ikke er klar over det, så skal du montere et 'indsugningsrør' på ca. 7 cm mellem karburator og luftfilter. Husk også at det højre luftfilter skal være med studs/rør hvor du kan montere slangen til krumptapsudluftningen.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Okay! Hvorfor lige de 7 cm?

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) Griebel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Christian skriver jo,at han vil benytte de originale VW oliebadsfiltre,-derfor er det ikke nødvendigt med det ekstra stykke "indsugningsrør" mellem karburator og filter...Forklaring på fordelen ved det ekstra rør (ved kørsel med andre type filtre)kan læses i teksten på billedet.

fuelfog.jpg

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Åh... Tak for det!

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Griebel,

Det er rigtigt at Christian vil benytte de original VW oliebadsfiltre, dog er det er stadig nødvendigt med et 'indsugningsrør'. Disse rør skal monteres for at få plads til luftfiltrene og for den sags skyld for at få filtrene til at sidde ordenligt fast, pga. de lave flanger på karburatorerne. På vedlagte billed er motoren monteret med type 3 karburatorer, manifolder og de omtalte indsugningsrør. Hvis ikke der monteret indsugningsrør, ville der ikke være plads til et luftfilter. Derudover er jeg enig med dig og artiklens forfatter om at karburatoren altid skal have en velocity stack, men dem på det andet billed er vist mere for syns skyld ;)

Hilsen
Torben

motor.jpg
velocity stacks.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com

Reply

You must log in to post.