Hej
Jeg har en VW 113 DeLuxe, nogen der kan fortælle hvilken motor det her er?
motornr ser underligt ud for mig.
sebastiangud@gmail.com
Hej
Jeg har en VW 113 DeLuxe, nogen der kan fortælle hvilken motor det her er?
motornr ser underligt ud for mig.
Det er en almindelig 1200 motor
En 1200 "D" der har fået en ombytningsmotor og en oliepåfyldning fra en 1303 med vekselstrømsgenerator eller den er fra 1974-75 og født med vekselstrøm, men den burde så ikke hedde "113"
Ja og vist en ombytter - Vege motor , 34 HK
Hvordan adskiller den sig fra as er der plads til 1600 cyl.
Kommer an på om blokken er med to reduktionsventiler til olietrykket -
En sidder lodret på venstre kan den anden side vandret på højre side ?
Bliver den for varm med kun en ventil og 1600 ? er det mugligt at køre med hvis man elller holder hk nede
Nej den bliver ikke for varm. Men du kan ikke bygge en 1600 motor ud af en D-blok uden to reduktionsventiler.
Der sidder en bagest i venstre, ved oliepumpen og forrest i højre side ved koblingsflangen, begge lodret nedefra.
Man bruger ventilerne til at kende bloktypen på. Det er nemmere end at skille dem ad :-)
En ældre 1200 blok er ca. 3mm for kort til at man kan montere en 1600 krumtap og boltene til topstykkerne sidder anderledes end 13-1600.
Hmm. Tak for den gode forklaring.
Der fik jeg noget at tænke over. Og undskyld til oval55
Tak for alle svar :-)
Motorombytning? Hvad menes med dette, og forklarer det, det blikskilt der er nittet på blokken?
Der er kun en lodret ventil, bagerst venstre... Kan man ikk slip inn et par 1600 cylindre & stempler??
Ok, Emsis :-)
at man køber en nyrenoveret motor - og giver den gamle i bytte - dvs det er en renoveret motor du har - eller den har været renoveret engang for længe siden..
af et motorrenoveringsfirma - meget normalt dengang. = ikke mere.
og så er den nok ikke værd at bruge penge på mere, skal du ha en 1600 skal der nok nyt til.
en 90 årig bliver heller ikke lækker fordi hun for nye patter - høhø.
Patter,patter,patter !
Gear ned Frank :o)
You must log in to post.