Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bobbel 1303, 73 total-renovering

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej godt-folk

jeg har siddet og fulgt lidt med her inde de sidste 14 dage, og for 1 uge siden købte jeg min bobbel. det er en 1303 fra 73, det er en 1,3'er...den skal ha hele omgangen..

den skal ha ombetrukket hele kabinen, en støre motor (ca 100hk), bredere skærme og fælge, de der små øgenlåg, sænkes, skivebremser og self. males...det er sådan lige hva jeg har tænkt på... så den bliver ikke original....og jeg skal nok også ud og betale en form for afgift..

og så er det i kommer ind. Alle jer der har gjort noget at det samme, er der noget i har fortrudt at i gjort eller ikke gjort, da i var igang...???

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

og hva skal jeg gøre motor messigt hvis den skal smide ca 100+...og skal jeg ha forstærket gearkassen

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) mccloud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

orig. gearkasse kan sagtens holde til 100hk, 1776cc,1835cc og 1914cc motore vil være den retning du kan gå hvis du gerne vil ha´ omkring 100hk...brug søgefunktionen her på siden. Enjoy!

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

snak med farmer herinde han ved hvilken dele du skal bruge for atkunne få den synet med 100 hk

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Synet uden at skal af med mere i afgift...???
Eller bare for at den ka synes med de dele

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg tror du skal holde en lidt lavere profil og gå stille med dørene, ligesom nogen af os har gjort i 30 år -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Haha ja det er bestemt også en mulighed.....

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men hva siger folk, er der noget i fortryder i ikke fik gjort mens den var helt adskildt

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) boierthorsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej hammi

Hvis det kunne have intr har jeg en porche 914 motor til at ligge og kan nemt lave dig en ny stue til din vogn helt efter din smag .

mvh boierthorsen polstring
http://www.boierthorsen.dk

-------------------------------------------
boierthorsen.dk telf 20784970
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fedt gemmer lige din hjemme side, jeg har nemlig en 67'er harley Davidson jeg skal ha solgt før jeg starter på boblen.....der skal lige være kontanter til det :-)

Hva er spec. På sådan en motor

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Hammi.

Jeg gav min 1303 en tur fra 2002-2004, plade-arb, kabine, bredde hjul, bredde skærme osv.

Det jeg fortrød først, var de bredde skærme. Det tog en 3-4 år før jeg fik taget mig sammen til at sætte alm på igen. Nu kører jeg så med nogle hjul der næsten fylder skærmen helt ud, det synes jeg er federe end et 235 der sidder i en kæmpe skærmkasse... Det er et kæmpe arbejde at tilpasse skærme og kofangere så det sidder ordentligt, men sådan er der jo så meget, vi har alle forskellig smag.

Skulle jeg på den igen, ville rækkefølgen være:

1) Pladearbejde
2) Mere pladearbejde, til at rust er væk, til maler.
3) Ny gearkasse med højere 4. gear og diff.
4) Skivebremser foran hvis ikke det er der i forvejen
5) Indregitrering og syn
6) Kabine
7) Motor og dyre hjul
8) Lir i almindelighed

Dvs alt det kedelige først, det sjove til sidst. Bilen kan jo sagtens køre og se nymalet ud med den oprindelige motor - indtil man finder de sidste penge til motor.
-Du kommer aligevel til at bruge alt for mange penge på uforudsete ting :-)

Held og lykke!

Mvh
Anders

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Lars4100 Inactive
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad med den 1303 der er til salg herinde?? Nymalet , alt rust lavet og sprit ny læderkabine til ca 20000kr??????

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja lavede man statistikker på vw projekter - så går nok 90% af dem der starter med det sjove, og gemmer det kedelige til sidst, kolde i deres projekt ret hurtigt.
man bør tage det sure mens motivationen er høj - og det er den oftest i begyndelsen, så kan man tage det sjove efterhånden som motivationen daler.
det tog mig mange år at nåh til det. Anders's indgangsvinkel er lige i øjet. Held og lykke.

grundarbejdet er vigtigerer end finishen - finishen kan nemt laves om - det er sværerer med grundarbejdet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så har man jo allerede sparet 5-600 timer og 30-50.000 kr. :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja det var også planen at ta det i den rækkefølge....det er jo sådan det skal gøres hvis det skal være rigtigt....
jamen ka man ikke købe skærme der er 5cm bredere, eller er det bare noget jeg bilder mig ind...??? kan man godt prasse 235 ind under bagenden på den...??? for så er der jo ingen grund til at lave dem bredere...

gearkasse med højt 4 gear....hvor finder jeg det....ka man købe et støre 4gear og smide i eller skal man ha en helt anden gearkasse

jeg har købt bilen....den var til salg her inde for 14dage siden

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har kørt med 205/60-15 på min type1 med 8" fælg ET minus 13 med 5 cm. bredere skærme bagpå. Foran 7" med 195/60-15 ET minus 13 og 5 cm bredere skærme.

De fleste VW kører med 4,375 eller 4,125 bagtøj og 0,89:1 4.gear. De findes så med 3,88 bagtøj og 0.93 4.gear. Der bruger man så at sætte 0,89 4.gear sammen 3,88 bagtøj. Det lyder ikke af ret meget, men det gør en stor forskel.
Ellers kan man købe andre udvekslinger til alle 4 gear og har man en rigtig tyk tegnebog kan der bygges en 5-gears ud af en VW gearkasse. 5 gear har god praleværdi, men de fleste kører bare med et normalt 4.gear som 5.gear og så de andre gear med mindre spring imellem. Såh. Har man en stærk motor er det unødvendigt med mere end 4 gear.

205/60 er std. rulleomkreds
Nå det var et dårligt billede. Der kan man ikke se det på.

911.jpg

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Frank er det så skærme du selv har svejset et stykke i, eller kan man købe dem

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det var købte glasfiberskærme der var 5 cm. bredere. Sikkert fra Bugservice. Det du ikke lægger mærke til på billedet er at jeg har svejset 12 cm. i midten af kofangeren og også i bagstykket over udstødningen. For at få plads til den 6 cyl. Porsche motor :-)
Men det er også et gammelt indscannet papirbillede. Svært at se.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når ok....
Jeg regner med at køre uden kofangere så det problem løber jeg ikke i...:-D
Men kunne der ikke være meget bredere bagdæk, hvis det var det men vi...?
Men det er ikke en 1303, med de baglygter, eller er det bare andre baglygter du har monteret

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er en 1200 med 1303 undervogn, så det kan du godt sammenligne. Om der er plads til bredere dæk? Joh, så skal du jo "bare" have fælge med en anden "ET"
En 1302 og 03 kan ikke have så brede dæk som en almindelig med pendulaksler. En pedulakselbil klemmer dækkene indad foroven når bilen fjedre. Det gør en 1303 også, men slet ikke så meget.
Jeg havde også skivebremser fra Porsche 914 bagpå. De giver også lidt mere sporvidde, dvs. mindre plads til brede dæk.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej igen så kom jeg igang og jeg har fået strippet bunden, der er som ventet noget rust, jeg vil lige høre jeres mening, om jeg skal reppe rammehovedet eller skal skifte det helt ud med et nyt...:-)

der kommer billeder om 5min

img_0361.jpg
img_0355.jpg
img_0356.jpg
img_0357.jpg
img_0358.jpg

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er jo nok delte meninger om det. Men helt klart nyt rammehoved vil være det bedste den er jo (tynd) en del steder.

(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

billede 5 er lidt træls, men der er under bunden af rammehovedet lige modsat billede 4, der hvor man montere krængnings stabilisatoren. :-)

der er et hul op der hvor den monteres....

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hammi, har du en mail? Jeg har lige spændende info til dig

-------------------------------------------
Michael

Reply »

You must log in to post.