Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bobbel 1303, 73 total-renovering

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jaaa det er jo også det jeg tænkte, men så snakkede jeg med pladegården, og så blev jeg lidt i tvivl.....
ved godt at man ikke må svejse i det....men det kan jo laves pænt...
det skal så også lige siges at der ikke var nogle huller før det fik en ordenlig tur med en nuldysse fra en hedvands- højtryksrenser

men hvis det nu skal skiftes, skal man så ikke bruge sådan et stativ til at sikre at der kommer til at side 100% rigtigt igen.....???

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja det har jeg da

hammi_and@hotmail.com

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du må gerne svejse i rammehovedet. Men det du viser på billederne står da til udskiftning. Og inden du så går i gang med det: Hvordan er bunden af tunnelen ? Skal der en helt anden bil til ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hammi Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er den som ny, jeg har lige renset det igår, der er stadig væk frisk sort maling under det 5mm tykke lag af tekstyl jeg har skabt af...:-) varmeblæser og en spartel....det var en lang dag igår

Så du mener bare at jeg burde reppe....:-D

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Hammi Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Når jeg skal til og i gang med bunden, skal sandblæse og så havede jeg tænkt at gi den grunder så snart jeg kommer hjem med den (de steder hvor der ikke skal svejses) bare for at beskytte den ind til jeg begynder at lave rust.

Men hva er enlig det bedste man kan gøre ved bunden...? Nogen snakker om epoxy og andre bare normal grunder/maling med en eller anden form for "gummihud" oven på...

Hva mener de kloge hoveder...?

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal reparere rusten før du sandblæser. Husk at proppe kabelrørene til og tape hullerne i tunnelen.
Mal med almindelig grunder og maling. Det mange glemmer er at rustbeskytte steder hvor man ikke kan komme til at male. F.eks. inde i tunnelen. Så de praler af at deres bund er metalliseret men i virkeligheden ruster den bare op indefra.
Efter jeg var færdig med min bund, male osv. Proppede jeg vandafløbshullerne til og fyldte tunnelen halvt op med hydraulikolie og lod det stå nogle dage.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hammi Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvorfor enlig det, jeg er ikke mekaniker, smed eller sådan noget, jeg er tømre, men hvorfor ikke sandblæse først så man er sikker på at finde alt rust/møre steder, og så begynde at lave de udsatte steder....???

God ide det med olien, jeg kan få fat i sådan noget spær/maskin maling, er det noget pis at bruge, med hensyn til stensat og den slaks...:-)

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Maskinmaling er fint. Og jo bevares du kan da sandblæse både før og efter. Anden gang kan du jo nøjes med at sandblæse reparetionerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) dortehvingel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej er der nogen der ved noget om hvordan man kan få nye papirer til veteran vogn, har opstøvet en gammel tybe 1 cabriolet og kan se den ikke har været indregistret i dk ?

(permalink) jensl Member
Skrev for 11 years siden | | | |

dortehvingel:
Lav et nyt indlæg, gerne med billeder, vi ser altid gerne på et ladefund ;-)

-------------------------------------------
Type 1, 1964
VW klub nord
(permalink) Matthias Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kender ikke til dit budget, ønsket stilart og hvor meget du allerede har indkøbt - men hvis du starter fra bunden af og skal have stor motor, bredere skærme og alt det der så tror jeg det bedre kan betale sig at købe "samlet".
Min som er til salg har bredere skærme, fælge, nyere døre og alt der skal bruges.

http://vwnettet.dk/topic/174849

-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) Hammi Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hey matthias

Jeg vil gerne bygge selv, det er en del af det hele syns jeg, men tak for at gøre mig opmærksom på den

Jeg vil tilgengæld gerne vide lidtt om bagenden
Du skriver at dine bagskærme er +8cm....
Hvor bræde bagfælge køre du så med, hva er ET målet og hvor meget er den sænket bag til....?
Hva hedder dækkene.....

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund
(permalink) Matthias Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kan ikke lige huske bredden på fælge og dæk. Men vil gerne undersøge. Den er ikke sænket bag til, men har ballondæk på.

Tænkte nok du ville bygge selv. Min tanke var bare om det var billigere for dig at købe en med skærme, 1914 motor etc og bygge din egen med de dele.
Jeg har købt det meste fra nyt - og det løber sku op i den del kroner.

-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) Hammi Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det vil jeg meget gerne vide hvor bræde og hva ET fælgene er, det er ret vigtigt..:-)
Oh hva tallene er på dækket

Jaaa men jeg er ved at ha købt en del....

-------------------------------------------
Hammiand@gmail.com
22573909
Hadsund

Reply

You must log in to post.