Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motorpakninger ved cylinder?

Tags:
No tags yet.

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har lige rykket toppe og cylindre af min motor, der sad en "toppakning" mellem cylinder og topstykke, men de er ikke med i det nye pakningssæt ?? skal de ikke være der?

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ville måske hjælpe hvis du skrev hvad for en motor du har. Men hvis der er en (toppakning) er det en 25/30 ps

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hmm, det tænkte jeg ikke på, men det er en F.motor 40ps, en ombytningsmotor fra vw og der sidder en ring i topstykket?

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der skal ikke være nogen pakning. Det er en afstandsring der blev brugt på ombytningsmotorer for at kompensere for at topperne er afdrejede.
Den nemme løsning er blot at bruge den igen.
Jeg ville kontrollere om stemplerne vender ca. en millimeter før top. Hvis de gør det ville jeg samle den uden ringene for at få lidt højere kompression. Så ville jeg lægge en shimsskive under vippetøjet og køre med det. Det vil give lidt mere trækkraft hvis ellers motoren er frisk.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det kun de gamle motorer der kan sende kulilte igennem varmeanlægget der skal ha "toppakning" ?

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det som nogen tror er en toppakning er en ekstra sikring mod kulilte med det gamle varmesystem. Den ligger jo reelt heller ikke i toppen.
Dem du taler om er stålringe, ikke ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak Frank.. det lyder fornuftigt..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jo det er stålringe, der var både under og over cylinderne

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

De nederste skal du genbruge ellers flytter du på den kant hvor stempelringene har kørt op til. Det er ikke sikkert det går godt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Solmex Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det nødvendigt at shimse vippetøjet op ved 1mm vendehøjde? Hvor meget plads er der på en standart motor mellem stempel og øverste cylinder kant?

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej det har ikke noget at gøre med vendehøjden, som sådan. Han skal kontrollere at den har vendehøjde for ikke at stemplerne vil slå mod topperne. En 1300 kan sikkert sagtens køre med 0,7mm. Hvis så det er OK og han vælger at samle den uden shimsene, så bliver stødstængerne for lange. Det svarer jo til at man fræser topstykket for at hæve kompressionen. Blot at shimse vippetøjet er måske ikke helt korrekt. Men det ville jeg ikke have nogen betænkeligheder ved at gøre på en std. motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

What Frank said. Men jeg ville ikke turde gå under 0,95 i vendehøjde.
For mange år siden kom jeg ved et uheld til at samle en motor med 0,7 mm på en side og 1,05 i den anden side. - den havde "tændingsbanken" ved 4000 omdr. og opefter - troede jeg. Da jeg fik den skilt ad opdagede jeg så min brøler, og kunne se, at stemplerne havde kysset toppen, dog uden at noget havde taget skade. Nu stoppede jeg osse efter ca 25 km. Så ka´man lær´det, ka´man.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå jeg troede ikke en 77mm. havde brug for så meget. Men okey -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg lytter og lærer... Jeg har lavet en del motorer af den slags med vand i, både Opel, Bmw og vw, men det er ikke helt det samme har jeg erfaret. Så tak for at i gider at dele ud af jeres viden og erfaringer (((: Go weekend

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782

Reply

You must log in to post.