Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  'Bolt on' triangelarme (A - arme ) købes

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 12 years siden | | | |

I forbindelse med konvertering af splitbus til IRS, så var planen egentlig at bruge Creatives chassis legs.

Men nu har vi været ude at køre i en bus, hvor triangelarmene var boltet på, og de originale gearkasse gafler var bevaret.
Det er en fin løsning, som alternativ til at bruge Creative chassis legs.

Så nu er vi er på jagt efter sådan en sæt Bolt on triangel arme til montering på lejehus fra 68 bus.
Bus-boys i usa har dem
Kruizinwagon i OZ har dem
Volksheaven i UK kan måske lave dem

Er der nogen andre steder de fås ???.

jeg lægger billeder på senere til visuel forståelse...

og hvordan er det nu...kan man bruge late bay triangel arme på sån 68 lejehus??
Ved der er en gammel tråd om det...skal lige finde den

Og vi har ikke lyst til at bruge type 1 triangel arme ala Wagenswest løsning..så skal man jo snitte i bussen.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Snitte i bussen?? Jeg har lige lavet en konvertering til IRS på min splitbus med type 1 bærearme og der skal da ikke skæres. Jeg har brugt sættet fra Busboys hvilket er nogenlunde mage til det WagenWest også sælger.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tror Ronnie mener tværbøjlen der holder/støtter gearkassegaflerne. De skal også lige "snittes" eller ombukkes på min for at få fuld frigang når den fjedrer helt i bund.
Men lille pris for at få irs på synes jeg.

Nå ja, så skal konsollen for gummistoppet fjernes på vangen, og støddæmperbeslaget skal også løsnes og flyttes ca. 4cm bagud.
På min i hvert fald - der er jo mange forskelle på modellerne, og de forskellige konverteringskits.

Hvis du har lyst, så kan jeg sende dig et link med en masse billeder af irs type1/Porsche 944 bagtøj på splitbus. Der er en del detalje billeder af modellen med clamps omkring torsionsrøret.
Smid mig en mail hvis det er.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Her er billede - det er den model du mener, ikke sandt Ronnie?

skrmbillede 2012-03-09 kl. 16.20.19.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

@Rasser: På min bus ser bærearmen ud til at gå fri af tværbøjlen i begge sider uden at skære. Mon ikke der er forskel på type 1 og 944 på det punkt eller er jeg bare heldig? Desuden kommer man vel ikke udenom at skulle fifle lidt med gummistop og støddæmperbeslag uanset hvilken løsning man vælger.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tror bare du er heldig :-)
Nej pjat, det er fordi din bus er skæv! :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Min går også fri

(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Eftersom hverken Thomas eller jeg har problemer med at bærearmen går på er det nok nærmere din egen bus der er skæv! ;-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

haha - den var vist velfortjent :-)

Så er der åbenbart forskel på 944 og type 1 bærearme, selvom "alle" påstår de er ens (pånær bøsningen for befæstigelse inde på "clampen".

underligt :-/

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok, når jeg skriver snitte i bussen, så er det bare fordi Nate's how to viser det:
http://www.wagenswest.com/how_to/how_to_install_wagenswest_irs_kit.php

jeg har ikke prøvet at montere irs på splitbus før..rigtige busser kører jo straightaxle, hehe

Men min kammerat med en 65 kombi, kan ikke lide det lave look, så tænkte jeg at irs er sagen, (for med jagtvogn eller type4 joints kan man næsten holde std højde)

Her er lige billeder af den bus vi kørte i (det var lidt svært at få gode oversigts billeder) (har lovet hunden at holde den anonym:-))

Vi har allerede: fjederplader, lejehuse, torsionsfjedre, trækaksler, baghjulsaksler og tromler/ bremsedele fra en 68 bus. Ankerplader sælger kk
Skal man så bruge triangel arme fra en 68-69 bus, eller kan man godt bruge latebay triangel arme.

Delene er ikke her, men slog mig lige at jeg kan kigge på min egen 68 bus, for at se boltmontering på early lejehus. Dooh!

Nu da vi har alt det andet i bus dele, så er 944 og type1 triangel arme nok 'out of scope'. Er det ikke det du viser på tegningen Rasser?.

R.

abc 005 large.jpg
abc 031 large.jpg
funky large.jpg

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er noget ala det her jeg søger:

R.

vwm-irs copy.jpg

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jo det er 944kit(type1) på tegningen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Andreas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg var også nød til at "justere" tværbøjlen lidt (dog ikke så voldsomt som i guiden Ronnie linker til), og jeg kører med type 1 bærearme. IMO kan man altså ikke udelukke at Rasser´s bus er skæv - man kan dog konkludere at min pickup´en er lige så skæv ;-)

Jacob og Suvo: Har i prøvet at skrue alt sammen "worst case"...clampsene skubbet ind på torsionsrøret så de rører gaflerne og drejet til vandret position, samt bærearmene skubbet helt tilbage i hullerne i fjederpladerne?

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fandt lige dette link:

http://www.steeringboxscrapers.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=2774

vi har købt et sæt at DennisRols 'creative chassis legs', kan også være man skulle svejse dem i og montere 68 triangel arme?

Er det fordi det er nemmere at skaffe type1 delene i har valgt denne vej eller er der andre fordele frem for type2 irs setup (både bolt og weld on)

Rasser; jeg vil gerne bede om fotos, skriver lige til dig senere.

Vi er ikke nået længere end til at bussen står uden motor og gearkasse pt, så kan stadig nå at skifte kurs.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har komplet sæt bolt on med arme og hele lortet og.med porsche 944 bremser og willwood kaliber

pris 15k

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når du svejser i så kan du efterfølgende ikke justere camber - det kan du med clamps. Stor fordel synes jeg. Og så kan du altid bygge den tilbage til original stand uden problemer.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Forøvrigt Ronnie, du kan undgå at snitte i bussen. Det er nok med en stor tang og en hammer, så kan du bare ombukke kanten. På den måde kan du altid rette den ud igen, hvis det er det man ønsker. Ellers så kan det også svejses på igen :-)

ps. har mailet dig link med inspiration.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har lige et dumt spørgsmål: hvad er forskellen på et IRS model 5x205 earlybay og det der type 1/944?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bolt on er som regel type1/3 man bruger. mit er plug an play (a arme er monteret med nye lejer og bremserne er monteret også håndbremsesystem )

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men hvor ligger forskellen fra type1 og earlybay - umiddelbart burde et busbagtøj da passe bedre og dimensioneret til en bus? Bare et spørgsmål? :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kender slet ikke nok til Bay løsningen til at gøre mig klog på forskellene. Men umiddelbart er der rigtig mange flere boltmønster muligheder hvis man vælger type1/944 løsningen, og så er det nok også lettere at finde donor stumper til, i forhold til bus løsningen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok tak, jamen det hjalp lidt mere på spørgsmålet. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..

Reply

You must log in to post.